Kritiekkring #3 -Natuur- ronde #18

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Met een knoepert van een vertraging (geheel mijn schuld. Sorry daarvoor aan alle deelnemers) gaan we vandaag beginnen aan ronde #18.

De 3 foto's dienen binnen te zijn op maandag 12 maart, de commentaren op maandag 19 maart.

De deelnemers zijn:
  • # gvasseldonk
    # Thabita
    # Builder
    # bagtjuh
    # JvdH
    • De algemeene regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
      • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
      • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
      • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
      • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
      • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
      • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
      • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen ook gelden binnen de kritiek kring gehandhaafd worden


      Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld.

      Wil men bij het reageren en posten de volgende aanvullende regels toepassen:
      • Alle foto's uploaden vanuit het eosdigitaal album.
      • Bij het reageren eerst de naam van het kritiekkring lid, het fotonummer,de thumbid en dan de reaktie dus:
        Nicknaam
        #1 [thumbid]******[/thumbid] - Mooie foto, maar ....... ect.
        #2 [thumbid]******[/thumbid] - Deze is ..... ect.
        #3 [thumbid]******[/thumbid] - ..... ect.
Voor wie niet weet waar het over gaat: klik.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik brand gelijk los:

1

27519

2

27518

3

27517

Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Anoniem 3

Pff, ik dacht dat ik te laat zou zijn.

3 heel verschillende opnames want:
Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie
1. mosje

27955

2. spruiten in gelid

27956

3. gevleugelde elfenbank

27957

Anoniem 3

Zijn wij tweeën gauw klaar:

@Bart:
Even algemeen:
Wel veel hetzelfde, jammer.

#1
27519
Ik ben er jaloers op, maar doet onder voor #2

#2
27518
Zoals gezegd, lekker dichterbij en bet dan #1

#3
27517
De beste uit de serie, vanwege de minimale aktie die er nog op te ontdekken is...

Alle drie zijn ze retescherp en alleen daarom al ben ik stinkjaloers....

Zie de rest op het irritatieforum.....
Groet,
Gabriël
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Niet echt de bedoeling maar ik heb op het moment weinig landschapfoto's dus deze keer
maar een serie uit de dierentuin.

1.

28150

2,

28151

3,

28152

Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Bagtjuh

Ik behandel je serie maar even als 1. Ik vind het wel een beetje een saaie serie als ik
dat mag zeggen. Ik vind de tweede nog het leukst. Bij de eerste vind ik teveel ruimte
boven de reiger. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld, ik ben meer van je gewend. Sorry.
27518

gvasseldonk

27955

Dat is een hele mooie. Misschien jammer dat het puntje van de mos niet scherp is om het
meer 1 geheel te maken.

27956

Getver spruiten, yek, had je niet iets anders kunnen kiezen. ;)
Heel mooi lijnenspel, ik hou daar wel van. Het lijkt wel alsof het een beetje getonemapped is.
Zeker bovenin lijkt het wel een tekening. Ik vind het een mooie manier van bewerking.

27957

Hier had ik een graag meer scherpte/diepte gezien, dat de zwam los van de boom komt. Wel
mooi scherp.
Anoniem 3

Thabita:

28150 De mooiste van de serie. Lekker verloop van scherp op de kop naar onscherp op het onderlijf.

28151 Het was even zoeken. de twee tijgers lijken in elkaar over te lopen. Wel mooi gezien, die symmetrie van twee rustende beesten.

28152 Zo'n stokstaartje is natuurlijk een gewild onderwerp. Maar hier gaat hij een beetje verloren in de onrustige achtergrond. Die donkere oever achter zijn kop leidt m.i. erg af.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Hierbij dan mijn bijdrage.

Ik heb hier wat rond de deur gelopen op zoek naar wat tekenen van het voorjaar.

1.

28271

2.

28272

3.

28273

Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Anoniem 3

@Builder:

28271
De compositie kan ik wel waarderen, hoewel ik vind dat er te veel tak op staat.
Jammer genoeg is de kop niet echt lekker scherp...

28272
Die vind ik de mooiste van het stel. Simpel madeliefje verloren in het gras.
Precies de goede nadruk op het tere bloempje.

28273
Jammer dat er achter de scherpe kastanje(?)knop nog een onscherpe zit, die, voor mij in ieder geval, afleidend werkt.
Anoniem 3

Hallo deelnemers.. zonder namen te noemen.
Nog maar een reminder:
Mijn insteek is:
Doe je mee, dan doe je mee. Met een inzending én commentaar.
Laat het anders even weten... wel zo beleefd.

Toch???
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Bagtjuh:
1.
27519
Mooi portret van deze reiger, de ruimere kadering van deze foto bevalt mij wel. Wel vind ik de achtergrondonscherpte wat minder fraai (zat er nog iets op de voorgrond?).

2.
27518
Ook dit is weer en fraai portret (met eigenwijze kuif). Mooi in z'n natuurlijke omgeving geplaats en daardoor voor mij de beste van de drie. Had voor mij wel iets ruimer gekaderd mogen worden.

3.
27517
Hier is de reiger wat actiever, wat 'm weer wat extra's geeft. Alleen is de achtegrond wat mij betreft weer wat minder aansprekend en zou ook deze wat ruimer gekaderd mogen worden.
Kortom, eigenlijk zou je m.i. deze foto moeten hebben met de achtergrond van nr. 2 en de kadering van nr. 1... :wink:


gvasseldonk:
1.
27955
Mooie scherpte en kadering van het mosje. De achtergrond ha voor mij wel wat minder "klinisch" mogen zijn, ik had wel wat (meer) van de omgeving willen zien.

2.
27956
Mooie lijn door de foto en leuk idee. Ik denk wel dat hier meer uit te halen is b.v. door er dichter op te "kruipen" en meer groothoek te gebruiken.

3.
27957
Aparte vorm van deze "gevleugelde elfenbank". Ik denk dat hier qua compositie nog wel wat meer uit te halen was.

Thabita:
1.
28150
Mooi portret van deze ijsbeer, jammer van die zwarte "streep" linksonder. Mag voor mij aan de onder- en rechter kant nog wel een stuk af.

2.
28151
Leuk duoportret, mooi scherpteverloop. Had wat verder naar links gekaderd mogen worden (rechts wat "loze" ruimte).

3.
28152
Doen 't altijd goed die stokstaartjes. Ik vind de achtergrond juist wel fraai, wel jammer dat z'n koppie niet door/boven de zwarte "lijn" steekt.
Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Builder:

28271
Mooi rustig beeld, persoonlijk vind ik 'm een beetje "Kleurloos" .

28272
SUPER. Heel mooi dat madeliefje zo helemaal alleen mooi scherp. Werkelijk top gedaan.

28273
Ha, een beetje kleur, hahaha. Ook deze vind ik heel mooi. Ik ben echt jaloers op hoe jullie
zulke mooie macrootjes weten te produceren.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik denk dat we deze ronde wel kunnen afsluiten.
Ik wil ook proberen deze kring wat leven in te blazen dus bij deze de vraag: " Hebben jullie er nog zin in?"
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ik hoop dat mijn camera de komende tijd wat vaker de tas uit komt, en dan doe ik ook graag weer mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar