Help de compleet onwetende!!

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Bien
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 22:11
WoonplaatsCOLON Berghem NB

Hallo,

Ik wil weten hoe je foto's tot jou eigendom maakt(dus dat niemand ze van het net kan plukken) of op zn minst dat jouw logo/naam erop staat.

Zet een fotograaf die er elke keer apart op of gaat dat automatisch zodra ze op het net gezet worden.

Nu heb ik een naam voor mezelf bedacht,die naam is nog vrij,maar waar kun je die het beste registreren en waar moet je aan denken.Ik wil namelijk nu nog geen site,maar wel ooit.

Moet je je aanmelden bij de KvK?

Ik wil graag een beginnetje maken in de fotobusiness,maar heb geen flauw idee waar je moet of kunt beginnen.

Alle hulp is welkom!

Groetjes Sabrina
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Al deze vragen worden uitgebreid beantwoord in de volgende workshop: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 78&t=86414" onclick="window.open(this.href);return false; . Er staat nog geen nieuwe gepland, maar Ton mailen kan altijd. Voor mij persoonlijk was hij erg verhelderend een paar jaar geleden.

Wanneer je je zinnen hebt gezet op een domeinnaam, kun je die het beste vastleggen. Bij de goedkopere aanbieders heb je vaak pakketten van onder de 30 euro per jaar inclusief webruimte, (web)mail en databases. Persoonlijk ben ik erg tevreden over hosting2go.nl , maar andere aanbieders zullen zeker ook goed zijn.

Wanneer je met regelmaat foto's verkoopt of anderszins omzet genereert is het raadzaam eens bij de KvK te gaan praten, voor incidenteel werk volstaat het om je inkomsten (na aftrek kosten) op te geven als resultaat overige werkzaamheden op je belastingformulier.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sluit mezelf aan bij Geert.
Voor wat betreft het "pikken" van foto's...dat kun je eigenlijk niet tegengaan, er zijn zoveel maniertjes en snufjes of foto's te kopieren/downloaden van het net. Ook het plaatsen van een logo is geen zekerheid, deze is zo weggepoetst.
Plaatst ze in ieder geval niet in de hoogste resolutie maar in webformaat, zo heeft de "pikker" er niet zoveel aan.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Bien
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 22:11
WoonplaatsCOLON Berghem NB

Hai,

Thanks voor de info!

En zo'n logo op je foto?Hoe zetten jullie dat erop?

Groetjes!
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Met het programma http://www.bordermaker.nl/nl/.
Kun je mee verkleinen en tevens een border toevoegen en je kunt ook nog je naam erbij zetten, zelfs een heel groot watermerk mocht je dat willen.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar