Trieste gewaarwording

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Een paar dagen geleden stuurde een collega deze foto naar mij door. Gemaakt tijdens een wandeling in Obbicht.

Afbeelding
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik zie een vos onder het ijs, maar ik zie niet aan deze foto wat er zo triest aan is..
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Tja, er zijn ergere dingen op deze aardkloot natuurlijk! Als je er zelf onder ligt bijvoorbeeld.. :roll:
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

ach gut...triest inderdaad..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Jammer, weer een misgelopen kans voor jagers...
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind het ook triest, vreselijk.

Jagers, wanneer mag je nou eens op jagers jagen? Ik vind mensen die met een precisie wapen op dieren jagen echt sukkels.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Erg zielig....je kan beter een kogel krijgen dan zo jammerlijk verzuipen....
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Eeeh nee, ik weet uit bijna-ervaring, dat bij verdrinking je heel snel het bewustzijn verliest. Die kogel , moet dan wel heel precies zijn geweest, en de meeste schieten met hagel, nog erger.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Vossen worden hier echt niet met hagel geschoten!
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONEeeh nee, ik weet uit bijna-ervaring, dat bij verdrinking je heel snel het bewustzijn verliest. Die kogel , moet dan wel heel precies zijn geweest, en de meeste schieten met hagel, nog erger.
De vos kan beter door een kogel uit zijn lijden gehaald worden door een kogel als verdrinken.
Uit ervaring weet ik zeker dat er al lang niet meer met hagel geschoten mag worden. :wink:
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Er mag wel met hagel geschoten worden zolang het staal is, lood is verboden. Hagel is overigens ook voldoende om een Vos op vrij grote afstand te doden. Dat weet ik overigens NIET uit eigen ervaring...
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLON Jagers, wanneer mag je nou eens op jagers jagen? Ik vind mensen die met een precisie wapen op dieren jagen echt sukkels.
+1

Triest einde voor zo een (mooi) dier...
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

ik vind het ook erg triest en zielig. arm beest.
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

rdewinter schreefCOLONEr mag wel met hagel geschoten worden zolang het staal is, lood is verboden. Hagel is overigens ook voldoende om een Vos op vrij grote afstand te doden. Dat weet ik overigens NIET uit eigen ervaring...
Een echte jager schiet geen vos met hagel, een goede jager lost het dier gelijk uit zijn lijden door één schot tussen zijn/haar voor poten te schieten.

Maar voorop gesteld, ik vind het ook zielig dat die beesten worden afgeschoten, maar wij moeten ook niet vergeten dat de vossen ook moordenaars zijn.
Op het landgoed waar ik werk kunnen wij bv geen kippen meer houden omdat de vossen al een aantal keren de kippen hebben uitgemoord.
En dan heb ik het over 20 á 30 kippen per keer, nou en als ik dan die kippen moest ruimen dan dacht ik toch wel erg lelijk over die beesten hoor.

Maar ja daar heb je het weer, het is de natuur van die beestjes.
Ik wilde alleen maar even aanhalen dat het niet alleen leuke beestjes zijn. :wink:
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Volgens mij geraken we een beetje Off-topic. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

zweuds schreefCOLONVolgens mij geraken we een beetje Off-topic. ;)
Je hebt gelijk Peter :wink:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONIk vind het ook triest, vreselijk.

Jagers, wanneer mag je nou eens op jagers jagen? Ik vind mensen die met een precisie wapen op dieren jagen echt sukkels.

Sorry ik begrijp je emotionele reden wel maar dom is hij wel. Wel eens gehoord van Nederland, het land welke volledig is aangelegd en alles wordt beheerd. Dus flora en fauna. Ik zeg download aflevering 3 nog eens van Nederland van Boven en leer iets.

Zelf ik dacht niet aan het bestaan van natuur op de maasvlakte en dat dat het 2e grootste natuurgebied is en dat we er allemaal van eten, en dat daar dus gewoon beheer op gehouden moet worden. Echte plezier jacht komt in Nederland niet voor, wel jacht die mag van de wetgever waar jagers na het behalen van een Jacht acte wat wat anders is dan alleen maar knallen, plezier aan het buiten zijn en samen zijn beleven en vooral achteraf. Maar niet dat ze een euforisch gevoel krijgen bij het overhalen van een trekker en dan een konijn afschieten. En alles gebeurd in overleg met flora en fauna beheer.

Dus redeneer eens voordat je emotie los gooit, en ik heb geen jacht acte, ben geen jager.

Los daarvan is dit een natuurlijk geval en is de jagers zijn slecht gehalte nergens relevant in dit topic. Hier is een dier onder het ijs gekomen, welke ook gebeurd bij de dieren die hij normaal vangt als voer. Wij hebben emotie daarbij, en ik geef toe dat ik dit ook zielig vind, maar dit liever dan dat we het idd met kogels moeten oplossen, aan de andere kant is de opmerking hierboven van iemand wel waar dat je beter dan maar via de kogel kunt sterven.

Denk daar ook maar eens over na.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sorry, ik mis iets, maar waaruit blijkt dat dit beessie geschoten is, ik zie het echt niet. Voor wat mij betreft is hij gewoon door het ijs gezakt.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

d'r is niet voor niets zo'n spreekwoord: 'Assumption is the mother of all [censored]' ;)

Ik zie een vos onder het ijs. Is dat triest? Ik vind van niet, wat mij betreft is dat gewoon de natuurlijke loop der dingen. We weten niet eens of dat beest nog leefde toen hij in het water terecht kwam.

En de opmerkingen over jagers, tsja... ik ben benieuwd hoe men daarover zou denken als jagen uberhaupt niet toegestaan zou zijn. 't Zou binnen no time een aardig zootje worden in Nederland...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Er zijn mensen die vinden dat jagers er zijn om e.e.a. 'in stand te houden', en ook mensen die vinden dat jagen 'absoluut niet kan', maar: Wij mensen zijn de enige reden dat we niet mogen jagen of wel moeten jagen; A. danwel door het laten uitsterven van alle levende dingen om ons heen ('We mogen niet jagen want dan sterven ze uit/we gaan in fokprogramma's kunstmatig de soort in leven houden') danwel B. door iets ondoordachts te doen,ecosysteem te [CENSORED] om vervolgens te zien dat vossen/wilde zwijnen/karpers etc opeens totaal de overhand nemen en we ze wel MOETEN afschieten...
(Bijna) niets is meer natuurlijk (of dit is een zeldzame uitzondering), want: Is dit een slootje gegraven door mensen? Als hij overal had kunnen lopen waar hij wou, had hij dan nog steeds dit slootje gepakt? Als zijn ecosysteem gezond was, moest hij dan ook nog voor eten/schuilen dit slootje over of jaagde hij dan lekker op dikke konijnen over velden? Alles heeft met mensen te maken, dus ook alle redenen waarom vooral wel/niet gejaagd mag/moet worden. Het enige wat we met z'n allen moeten doen is in harmonie met de aarde leven en vervolgens alles op z'n beloop laten, en vooral niet denken dat wij het beter kunnen organiseren, want dat kùnnen we niet....Excuses, dit onderwerp gaat me te aan het hart om het topic niet verder off-topic te maken...
Laatst gewijzigd door 1 op Apist0, in totaal 15 keer gewijzigd.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar