Flitser voor canon 550d

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Justin550d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2012 16:24

hallo,

Ik heb sinds een maand of 3 een canon 550d , maar wil nu graag een externe flitser erbij.
Maar wat is de beste keuze binnen een budget van 150 euro ???

Mvg justin
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Waarom ga je niet eerst even nog een paar maanden lekker oefenen met je camera? Het ding van binnen naar buiten kennen en dan pas overwegen om een flitser te kopen?

Persoonlijk zou ik ook even doorsparen voor een TTL flitser zoals de canon 430ex II of 580 daar heb je later veel meer aan namelijk.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Als je automatisch het licht van de flitser door de camera wilt laten regelen, dan heb je een ettl flitser nodig. Van Canon zitten die aardig boven je budget, maar ik zie dat bijv de "Metz Mecablitz 44 AF-1 Canon" wel zou kunnen. Metz maakt prima flitsers.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ligt eraan wat je belangrijk vind: afstand? (richtgetal), bouncen (een draaibaar hoofd), strobo-mode? Ook wireless TTL? Als je zegt wat je belangrijk vind/gaat fotograferen kunnen we je beter op weg helpen.

Geheel eens met Rocker; in donkere ruimten zal het gebrek aan een flitser vaak een gemis zijn, ook voor'n beginner. Ben geen flitser-kenner, maar ook andere merken dan Canon hebben TTL (vanaf de camera) en zijn vele malen goedkoper. Ook ik heb de 430EXII trouwens hoor, prima flitser. Maar toch is de volgende die ik (waarschijnlijk) ga kopen een yongnuo, ivm prijs/kwaliteit verhouding. Maar ook Metz en Sigma maken flitsers.
Laatst gewijzigd door 3 op Apist0, in totaal 9 keer gewijzigd.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom TS eerst nog verder zou moeten gaan oefenen? Misschien loopt hij nu al telkens tegen de beperking van het gemis aan. Daarnaast kan je ook met een flitser lekker blijven leren natuurlijk ;)

Ik zou je in elk geval ook aanraden om een (E)TTL flitser te nemen, deze meet het inkomende licht en past daar zelf zijn output sterkte op aan. Van Canon zou je dan bijvoorbeeld bij de 430EXII uitkomen, nieuw te duur, maar tweedehands is deze denk ik wel voor 150,- te vinden met wat zoeken.
Een alternatief is bijvoorbeeld Metz, iets goedkoper, maar ook met TTL beschikbaar. Hier ben ik echter niet zo in thuis, dus daar kan ik je niet echt gericht advies op geven.
Justin550d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2012 16:24

Bedankt voor jullie reacties,

Ik ben nog een beginner van 18 jaar :mrgreen:
dus wat is het handigst ?
Het gaat me voornamelijk om het fotograferen op feesten en nachtfotografie
Laatst gewijzigd door 1 op Justin550d, in totaal 9 keer gewijzigd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

dat kun je zelf ook opzoeken!
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Justin550d schreefCOLONBedankt voor jullie reacties,

Ik ben nog een beginner van 18 jaar :mrgreen:
dus wat is het handigst ?
Het gaat me voornamelijk om het fotograferen op feesten en nachtfotografie
Achteraf je reactie wijzigen nadat iemand gereageerd heeft is niet niet zo netjes.

Een flitser met richtgetal 44 of hoger zal voldoen.
Dat je de flitskop kan draaien is een pre.
Wanneer je voor een Metz gaat moet je het type kiezen waarbij canon vermeld staat.

Hans.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Met die flitser die ik heb genoemd in mijn reactie heb je een prachtige flitsert.
Maar kijk uit met flitsen. Je kunt natuurlijk wijs rondlopen op een party en alle leuke meiden vol in hun smoeltje knallen, maar die foto's zie je al te veel op faceboek en andere hippe sites. Subtiel flitsen vergt veel oefening.
Ook met je interne flitser kun je best subtiel flitsen. De flitskracht kun je regelen en van een oud (doorzichtig!) filmkokertje en een scherp mesje heb je zo een verstrooi-kapje voor op je interne flitser gemaakt, die de flits wat zachter maakt. (werkt verbazend goed, probeer maar eens!)
Justin550d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2012 16:24

hahha ja dat is waar ...

Oke bedankt voor de hulp :D

p.s ik had de reactie niet verwijderd .. ik veranderde het ,was niet tevreden :P
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

nachtfotografie heb je geen flits nodig alleen een goed statief. misschien kan je dit beter aanschaffen voor die 150 euro. en voor je feesten heb je genoeg aan je interne flitser weet niet over wat voor feestjes je het hebt precies maar hele drukke grote feesten is juist een camera zonder flits minder kwetsbaar

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Misschien deze: http://www.ebay.com/itm/G58-YONGNUO-I-T ... 19cbf1a1b9" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens de vele reviews geen verkeerde flitser. Ik heb zelf de eenvoudige versie en ben er zeer tevreden over. Past precies in je budget, voor nog geen 150 euro thuis.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik zou dan wel de uitvoering voor een Canon 550D nemen.
De Nikon uitvoering doet het niet op een Canon.

Hans.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Kijk, een leeftijd genoot :mrgreen:
Voor feesten gebruik ik de 430ex ii en een sluitertijd van 1/30sec max (liefst wat langer om de sfeer terug te halen)!
En de flitser zet ik op e-ttl, iets onder belichten en 2e flits synchronisatie (ik bedoel iig, flitser gaat pas aan het einde van de foto af).

Uiteraard ben ik hier niet om te vertellen hoe het moet maar het gaat er om dat een flitser het allemaal wel moet kunnen bij aanschaf! ;)
Een metz 44 is inderdaad een mooie optie! Als je het alleen voor feesten gaat gebruiken is dit meer dan genoeg! ;)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

ben ook zeer te spreken over mijn Nissin Di622 Mark II flitser, ben je voor onder de 150,- klaar
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

pkupku schreefCOLONnachtfotografie heb je geen flits nodig alleen een goed statief. misschien kan je dit beter aanschaffen voor die 150 euro.
+1 voor wat betreft je nodig hebt voor avondfotografie. Qua budget kun je discussiëren, of je inderdaad een goed statief mét kop kunt kopen voor dat bedrag.
stievie1 schreefCOLONVoor feesten gebruik ik de 430ex ii en een sluitertijd van 1/30sec max (liefst wat langer om de sfeer terug te halen)! En de flitser zet ik op e-ttl, iets onder belichten en 2e flits synchronisatie (ik bedoel iig, flitser gaat pas aan het einde van de foto af).
Ook ik weet natuurlijk niet over wat voor feesten we het precies hebben, maar zeker als mensen poseren, kun je makkelijk met langere sluitertijden werken. Ik zit zelf soms op 0,3s bij ISO800. Zoek maar eens op Partypics of Partyfotografie. Ik heb er al zat over geschreven, hoe je dat aan kunt pakken.
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

heb zelf een Metz 48 AF-1 (2e hands gekocht)
ben er erg over te spreken. Zeker op feesten en partijen.

wellicht zit er op de canon meer knopjes op om direct een aanpassing te maken.
maar als je ttl flitst gebruik ik toch alleen maar de + en - toets.

Als de flitser op statief staat gebruik ik zowieso alleen vol automatiche modus.
een pre is wel, meen ik: wel je camera goed te kennen en zowieso de M funtie te gebruiken. anders gewoon blijven schieten met de pop up.
daarbij wireless ttl heb je niets aan omdat die functie niet in je 550d zit. Je kan altijd wel een pocket wizzard aanschaffen.
Daarin tegen heb ik de younnuo genomen en dat gaat prima.

ps. op feesten gebruik ik meestal een omni-bounce direct flitsend voor een niet te hard licht.
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik heb toevallig een Mets megablitz 44 gekocht, 179 euro en hij kan alles wat ik verwacht van een flitser.

- tilt and swivel reflector
- power zoom 24-105mm
- usb interface for firmware update
- wireless remote flash mode

en nog wat leuke dingen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Fresno schreefCOLONMisschien deze: http://www.ebay.com/itm/G58-YONGNUO-I-T ... 19cbf1a1b9" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens de vele reviews geen verkeerde flitser. Ik heb zelf de eenvoudige versie en ben er zeer tevreden over. Past precies in je budget, voor nog geen 150 euro thuis.
Doet me erg veel denken aan de 430 EXII. Ziet er tenminste bijna hetzelfde uit...
Gebruikers-avatar
FrankOfiel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2011 15:34

Lees eerst even de reviews over non-Canon flitsers.

Zelf heb ik vorig jaar voor de EX430 II gekozen en ben er zeer tevreden over.

Metz was mijn alternatief maar dit merk was soms wat iffy m.b.t. flitsen op tweede gordijn en moest aan het infuus om alles te laten werken zoals het hoort.

Neemt niet weg dat Metz goed spul maakt.

Eerder werd ook al de tip gegeven om te kopen wat goed is en niet wat jouw budget op dit moment toelaat.

Succes.
Canon 500D EF-S 18-55 IS EF 70-200 L F4 USM EF 50 F1.8 EX430II Vanguard statief en RS60-E3 B+W polfilter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar