paard foto grafie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wubs1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011 09:17

ik heb vorige week een concour gefotografeerd.

Afbeelding

Afbeelding


daarna heb ik nog een shoot gehad met een paard en ruiter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shoot me
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Bij foto nummer 1 en 2 zit de scherpte wel goed, alleen jammer dat de achterbenen er net niet op staan.
Foto 3 is leuk, jammer van de verticale rand in de achtergrond.
4 is qua belichting en scherpte ook weer goed alleen zou ik hem wel even recht zetten en bijsnijden zodat het huis op de achtergrond niet te zien is.
Nummer 5 vind ik de beste van de serie.

Groeten,
Marijn

Ps: volgende keer even je foto's nummeren.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Indoor blijft lastig; ondanks je 1/500 toch niet scherp helaas!

Het oog is verre van scherp; dat moet beter kunnen als t paard een beetje stil staat; verder misschien even beter op je achtergrond letten?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bij 1 en 2 ben je net even te vroeg, je hebt net niet het zweefmoment te pakken. Het is handig om het aantal galops sprongen te weten voordat paard + ruiter het luchtruim kiezen. Want dan kun je al tellend + iets voor de afdruk, precies bepalen wanneer hij net voor of boven de oxer hangt.
Foto 2 is niet scherp, maar het blijft lastig indoor fotograferen.

Wat je kunt doen in dit soort situaties is zoveel mogelijk foto's achter elkaar maken van de sprong, om de één of andere reden zit er dan altijd één tussen, ondanks het gebrek aan licht die acceptabel scherp is.

Je hebt de 50mm f/1.8 gebruikt?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
wubs1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011 09:17

beste marfique:
heb je ook tips hoe ik het de volgende keer beter kan doen.

panzerfaustnl:
ja het zweefmoment is ook weer lastig omdat je het niet op zo,n kermis attractie zweefmoment wil laten lijken.
ja ik heb geschoten met de 50 f/1.8.
en het is zeker lastig fotograferen indoor mede door de reclame en het licht.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Ik vind reclame niet erg, maar zie liever een hele hindernis & paard! Heb je ze soms zo uitgesneden, of was dit het bereik van de 50mm? Scherpte is ook niet helemaal mooi, maar voor een springfoto vind ik het niet gek..... Snap dat kenners daar anders over denken, maar zelfs de prof's op concours hebben het niet altijd goed hoor!
Wel storend is de achtergrond bij de andere foto's, maar waarschijnlijk niet voor de eigenaar omdat dat zijn omgeving gewoon is. Ruiter mag volgende keer wel even zijn schoenen poetsen! (was je met een amazone niet overkomen)
wubs1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011 09:17

ja cilcanon,,,daar heb je mischien een puntje,de schoenen poetsen maar dit was tussendoor moesten nog 3 paarden trainen,,en kwamen net terug van concours waar hij wel nette schoenen aanhad :D
de eigenaar was wel blij met de foto,s altijd fijn te horen.

ik heb niks uitgesneden
ging mij eigenlijk om de expressie van amazone en paard.
heb ook wel foto,s waar je wel hele hindernis en paard opziet,maar die vond ik minder interessant om hier te plaatsen.

dit was ook het 2e concour wat ik fotografeerde en vergeleken bij het eerste was dit een stuk beter.
maar oefenen oefenen oefenen is het devies.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Reclame hangt echt overal, daar ontkom je niet aan.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Marfique, hoe kan hij beter op de achtergrond letten, jij weet beter dan ik dat dit soort hallen ronduit lelijk zijn en er geen hoekje is wat niet behangen is met onsamenhangende vlaggen en reclame.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bob: qua achtergrond ging mijn bemerking specifiek over de oogfoto!

En eveneens offtopic: in de winterperiode zijn er geen outdoorwedstrijden, iig niet onder auspiciën van de KNHS.

En aan TS: in een slecht verlichte binnenbak kan je never goede fotos maken......
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Misschien met de 1Dx
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Heb inmiddels verzocht om de discussie naar de kroeg te verplaatsen :)

Ontopic: Het is zo lastig binnen, zelfs met lichtsterke lenzen, omdat je toch die hoge sluitertijd wilt...
Misschien heb je iets aan dit topic:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 90&t=88014" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan ook verschillende binnenfoto's in.

Blijft toch staan als je een mooi bevroren moment wilt, dat je sluitertijd toch echt wel 1/800 of sneller moet zijn!

[Modbreak] Op verzoek van Ans zijn de offtopic delen verplaatst naar de Kroeg daar wil zij graag verder discusseren over paardrijden in de kou... :wink:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 1#p1086871
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Ander aandachtspunt is misschien kijken naar de achtergrond (en dan bedoel ik niet de reclames). Cap en donker paard tegen donkere achtergrond worden niet mooi, andere positie kan dit misschien verbeteren? Maar bijft moeilijk, als toeschouwer heb je niet de keus die je als fotograaf in de ring hebt; en dan nog is het lastig om 'veilig' te staan en een mooie positie te hebben!
En, qua uitdrukking van amazone; omdat deze niet helemaal scherp is valt daar toch het oog op, bij een foto van iets verder af was dit minder opgevallen denk ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar