Canon IS USM L Lens technologie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gerd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 21:15

Mede schieters,
Ik heb ergens gelezen dat er het afgelopen jaar vernieuwde technologie in de `is´ en de ´usm´ toepassing op de L lenzen is geweest. Kan het nergens meer terughalen.

ik heb 2 vragen:
Wie weet er meer over een mogelijk verschil in een L lens van 2009 ten opzichte van de nieuwste lenzen uit 2011.
en
Wie weet wanneer er een nieuwe serie 100-400 L gaat komen en wat de verschillen met de huidige serie zal / kan zijn.

Ik lees het graag.

met hartelijke groet
Gerd
nihil impossible est
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Blad 2 van:
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... isation.do" onclick="window.open(this.href);return false;

en
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... vantage_IS" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

ik denk bij de 100-400 vooral de prijs want het is al top lens mischien iets licht sterker
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Gerd schreefCOLONWie weet er meer over een mogelijk verschil in een L lens van 2009 ten opzichte van de nieuwste lenzen uit 2011.
Hier is geen zinnig antwoord op te geven. Een willekeurige lens uit 2009 verschilt niet van dezelfde lens in 2011 als er geen update/vernieuwing geweest is. Als er een nieuw IS systeem in een lens komt, komt dat met een update van een lens uit en dan krijgt de type aanduiding meestal een volgnummer, zoals bij de 70-2002.8L IS II. Aan de II kun je zien dat het de vernieuwde versie is. Een 100-400 uit 2011 is echt nog hetzelfde als een uit 2009 of 2004.
Er is wel een nieuw type IS uit en dat is bijvoorbeeld gebruikt in de 100 2.8L macro. Het is niet zo dat dat ineens alle IS type in andere lenzen vervangt.
Gerd schreefCOLON Wie weet wanneer er een nieuwe serie 100-400 L gaat komen en wat de verschillen met de huidige serie zal / kan zijn.
Dat weet niemand behalve Canon. De lens gaat al een tijd mee, maar verkoopt volgens mij nog prima. Een nieuwe versie heeft ongetwijfeld weer beter glas, en vernieuwde IS, anders hoef je geen nieuwe versie uit te brengen. Verder is het speculeren totdat Canon aankondigt.
De vraag is of er uberhaubt een nieuwe 100-400 komt gezien de inzet op de nieuwe 200-400 F4 en de 70-300L. Is een 100-400 dan nog wel nodig...

Als je m wilt kopen, zou ik dat lekker doen en niet afwachten. Voor je het weet heb je er al 2 jaar plezier van voor er een nieuwe is.

groeten,
Sarpa
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar