Fotograferen en laserstralen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik heb het forum al doorgespit, maar een antwoord niet gevonden.

Als ik laserstraal wil fotograferen, kan ik dat dan ongehinderd doen, als de straal niet in de camera straalt?

Ik zie wel berichten dat de laser je sensor kan vernietigen, als ie direct in de camera, op de sensor schijnt.

Maar als de laser van de zijkant gefotografeerd wordt, kan het dan ook nog kwaad?

Thanx alvast.

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r zijn incidenten waar een laser een sensor onherstelbaar beschadigde. Maar ook incidenten van een flits rechtstreeks in de camera die de sensor hebben gesloopt.
Dit zijn wel incidenten waar het licht recht op de sensor kwam, als je een laser van de zijkant filmt/fotografeert, dan kan dat echt geen kwaad.

Vandaag toevallig nog recht in een sensor geflitst. Wel een sensor van industriele camera, da's een iets andere kwaliteit (en prijs)
Die kon het wel gewoon aan. :)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zou daar lekker uit de buurt blijven :)
http://www.youtube.com/watch?v=J0TgaGePhJA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=DNWiYQmq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (25sec)
http://www.youtube.com/watch?v=onkey5D3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ken in genoeg discotheken ook veel lasers die met in de zaal werken, dus daar ben je bijna niet veilig :P
Je ziet in de filmpjes dat de sensoren echt stuk gaan zodra de laserstraal je sensor raakt, het is dus aan jou om te bepalen of je een veilige plek opzoekt dat de laser jou niet kan raken of gewoon even wacht tot het over is :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ik doe het regelmatig en heb nog nooit problemen gehad ook heb ik er nog nooit van gehoort dat het iemand anders is overkomen. Dus ik denk dat de kans heel klein is.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik ga ook de discotheek niet in... meer op de (bouw) werkvloer
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Lasers op de bouw zullen niet zo snel direct in de lens schijnen, laat staan dat dan net de sluiter open staat. Ik ken wel iemand die in discotheken al 2 7d's om zeep heeft geholpen doordat de laser op de sensor heeft geschenen. Moet er wel bij zeggen dat dat waarschijnlijk met de filmfunctie is gebeurt. Dus wees toch voorzichtig met laser en je sensor....
Henno

www.immagini-reali.nl
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt Henno!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar