(mijn eerste) Huwelijk Marcel en Marloes >> Ganz

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

12 augustus was de dag van Marcel en Marloes, en die mocht ik vast leggen. Ze hadden mij als eerste gevraagd of ik deze dag wilde vastleggen.
Ik heb het paar meerde malen "gewaarschuwd" dat het misschien niet zo goed idee was om mijn uit te kiezen voor deze belangrijke dag.

Maar ze waren vastbesloten dat ik het kon en dat ik voor hen de juiste fotograaf was, na de nodige afspraken hebben gemaakt ben ik de uitdaging aan gegaan.
ik ben best tevreden met de complete reportage, het kersverse paar is er dol gelukkig mee. Ik ben me bewust dat andere gebruikers hier op dit forum er (veel) beter in zijn dan mij, maar die zijn ook ergens met misschien net als ik met knikkende knietjes ooit ergens begonnen met een hele dag vast leggen voor een bruidspaar in spe.

Ik heb er van geleerd en ik weet ook dat ik de (eventuwle) volgende keer het anders zal aanpakken, maar voor waar ik nu sta ben ik dik tevereden met de serie, dus
hier is een indruk van de dag. nog een ding , ik heb bewust voor z/w gekozen het is een vrolijke dag en dat moet je terug zien, mijn keuze voor z/w is "stijlvol" en toch "warm" het paar heeft ook zat kleuren foto's :)



1

23068

2

23069

3

23070

4

23071

5

23072

6

23073

7

23074

8

23075

9

23076

10

23077

11

23078

12

23079

13

23080

14

23081

15

23082

16

23083

17

23084

spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Ik vind het leuke foto's. Het enige wat ik als onervare fotograaf aan te merken heb is dat bij sommige foto's het wit aan detail is verloren en dat is jammer.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze voor een eerste bruidsreportage echt super! Het wit van de jurk is misschien inderdaad wat uitgebeten, maar dat zal het bruidspaar misschien niet eens opvallen en je had het ze verteld. Ik wil best zo'n eerste bruidsreportage maken :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie serie !!

En dat voor een 1e x .
Nou ik heb ze veel slechter gezien hoor "compliment "waard !

Ik snap alleen niet dat de jurk er uitgebeten uit ziet .

Je het AV stand gebruikt en het weer type buiten lijkt me toch vrij rustig licht en geen hard zonlicht.
Ben toch benieuwd hoe het komt ? misschien de PP ?

Zijn de orginele foto's ook zo?
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Niet slecht voor een eerste keer hoor. Ik vind het wel jammer dat alles wat je laat zien in zwart wit is.

Nummer 17 vind ik de mooiste van de serie, mede omdat die compositie ook lekker kijkt.

De reportagefoto's ogen redelijk geposeerd, als dat je bedoeling is: ok, anders zou dat een verbeterpuntje zijn voor de volgende keer, dan is het allemaal wat losser en spontaner.

@BossHogg, op mijn scherm zit er nog net genoeg detail in de jurk.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

wat zou je dan anders doen voor een 2e keer? Ik vind het een leuke serie (wit al genoemd) maar op foto 2, rechts lijkt het net of er 1 schoen is gepoetst en 1 niet en nr 5 vind ik niet erg flatteus. Voor de rest zoals gezegd alle lof voor 1e keer.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

goede momenten getroffen, da's allemaal okee. Van je zwart-wit bewerkingen ben ik niiet helemaal weg. Het oogt soms erg druk, vooral de foto's met bladeren en struiken.
De scherptediepte is misschien een tikkie te groot. Mogelijk door doordrukken en degenhouden wat meer de accenten te leggen op het bruidspaar?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@All bedankt voor de over het algemeen positieve reacties :) :) :)

@ Spreading & Boshogg , ik zit nu op de laptop maar volgens mij zit er (wat DigiLife ook zegt) nog net genoeg detail in de jurk
(ik ga het zo op mijn desktop bekijken met een gekalibreerde ISP monitor)

@ digilife het was inderdaad een beetje de bedoeling om zo te poseren :)


@ Kiran op foto 2 wat je zegt over de schoenen was me nog niet eerder opgevallen, ik denk het komt door schaduw/licht
wat ik de volgende keer o.a. anders zou doen :
- meer tijd nemen (inplannen) voor de shoot van het bruidspaar er was nu maar een krap uur
- ik ben met het paar vooraf op de locatie gaan kijken en mijn bedoeling was ook een pre-shoot te gaan doen , nu was alleen de
bruid daar geïnteresseerd in, de bruidegom was met ander dingen bezig en vond dit onderdeel ook niet zo "spannend"
- met de groeps foto's (die heb ik hier dus niet laten zien) meer de regie in handen nemen om een grote groep mensen de
aandacht te trekken

foto 5 niet Flatteus ? ik vind het zelf goed kunnen maar wie ben ik ...... :)

@ PP dat er niet op alle foto's van de shoot van het bruidspaar geen mooie dof in zit, is deels de tijdsdruk en deels mijn fout dat kan idd
een volgende keer beter, maar de foto waar jij op doet is op 33 mm gemaakt met een diafragma van 3.5 dan heb je standaard al
een vrij grote DOF, het bankje staat ongeveer 1,5 meter van het groen af. volgend de DOF calulator moet het lukken maar ja sta
er maar eens :)

over de zwart/wit omzetting zelf sja, dat is denk ik ook een groot deel smaak ??


Verder wil ik nog kwijt dat ik die ik dag enorm veel geleerd heb. ik zou het (onder bepaalde condities) zo weer doen
als het verwachtings-patroon van het a.s. paar niet al te hoog ligt. Maar dat is natuurlijk met heel veel dingen zo.......
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Hans,

Is een hele mooie serie geworden voor een eerste bruiloft, de smaak naar meer is zeker te begrijpen. Mooiste foto vind ik nummer 4, helemaal in haar eigen wereldje bezig met de voorbereiding, gaaf. Drieluikjes zijn ook erg leuk geworden.

Misschien suggestie voor volgende keer dat je een bruiloft plaatst (ik hoop dat deze er gaat komen) laat ook wat meer van de andere gasten zien. Dan wordt het feestgevoel wat duidelijker. Nu draait het hier vooral om de bruid en bruidegom.

Nummer 13 en nummer 17 zijn mijn favoriet van de foto's waar het paar beide op staat.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Erik, jij ook bedankt voor je bericht :)

Wat betreft de gasten, daar het ik wel foto's van, maar in dit topic vind ik dat het paar centraal moet staan.
maar misschien heb je ook wel een punt....

de tweede bruiloft gaat er zeker komen, ik heb van de week een "GO" gehad van een leuk stel die mij hebben uitgekozen als hun fotograaf, het duurt echter nog een hele lange tijd, pas in juni 2012 maar dat mag de pret niet drukken.
En kan ik me in de tussen tijd nog verder ontwikkelen en van die groeimomenten is regelmatig hier kijken daar de dingen die me aanspreken meenemen naar de volgende bruiloft ;)
En die zal ik met net zoveel enthousiasme gaan beleven als deze ......
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar