60D of 7D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Wat blijft kiezen toch moeilijk.
Uit de lenzen ben ik wel uit denk ik; EF24-105 en EF-S10-22.

Ik heb de technische verschillen bekeken tussen de 60D en 7D.
Tuurlijk zijn er verschillen; aantal meetpunten, behuizing. Maar is dit een prijsverschil van ca 400 euro waard?

Weten jullie wat de echte verschillen zijn?

De camera zal veel voor natuur en vakantiefotografie worden ingezet. Ook met rugzaktrekkings.
Dus stof en spatwaterdicht zou wel prettig zijn.
Verder vind ik het persoonlijk prettig om een "stevige" camera vast te houden.
Voorheen had ik de Pentax K10D, die lag lekker in de hand. Mijn broer heeft een Canon 450D, en die vind ik wel erg licht.

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

je zou ze allebei een dag kunnen huren. dan kan je ze rustig allebei uitproberen.
bv hier(kan vast ook wel dichterbij je woonplaats)
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Tja, de verschillen zijn vrij klein. De bouwkwaliteit (materiaal) van de 7D is beter.
Wat ik verder erg fijn vind aan de 7D zijn de 100% viewfinder coverage en 1.0 viewfinder magnification.
Oftewel, je ziet exact alles door de zoeker wat je op de foto krijgt.

Verder zijn features als een ingebouwde waterpas voor mij erg prettig; geen idee of dat bij de 60D ook zo is.

Van de lenzen ga je veel plezier hebben, welk van de twee cameras je ook kiest!
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je kan ook naar een Saturn of Mediamarkt, of een echte fotozaak, en beide toestellen even vast houden en ervaren hoe ze aanvoelen.
Dit gaf bij mij de doorslag.
Ik vind de 60D toch net iets te klein en zou er dan een grip onder willen, bij de 7D deze nog niet gemist.
Als je dan de grip in de prijs meerekent, is het verschil toch een stuk kleiner
Ruud.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik persoonlijk vind de 400 euro wel waard om een 7D te nemen. Maar da's enkel omdat ik de focus en snelheid wel de moeite waard vind om het geld aan uit te geven. De stevigheid etc is een goede surplus daarbij! Maar ja, is maar wat je er zelf van vindt.
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik ben ruim een jaar geleden overgegaan van de 40D naar de 7D :D .
Dat was echt een flinke vooruitgang. Zowel hoe de 7D aanvoelt,in de hand ligt (zonder grip), de bediening en ook wel de resultaten.
Met de 60D is het verschil wel iets kleiner maar toch, ik zou voor de 7D gaan . . .

Jan
Canon materiaal
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

De 60D is zeker niet te klein, heb deze nu ruim een half jaar en bevalt mij prima.
De uiteindelijke foto kwaliteit zal ook weinig verschillen met de 7D daar beiden dezelfde sensor hebben.
Als je dan toch meer geld uit gaat geven zou ik gelijk nog verder gaan, ook al is die stap wel een stuk groter, en voor de 5D2 kiezen, dan heb je een FF sensor.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb de 60D om de reden dat ik het verschil qua camera de €400,- extra niet waard vond en heb deze centen in mijn objectieven geinvesteerd, ik heb wel een grip onder de 60D, vind het fijner vasthouden en een grip vind ik fijner werken met portretstand foto's, ik zou persoonlijk ook een grip onder ieder andere body zetten.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Ik heb mijn 60D nu een paar weken en het is ten opzichte van de 450D een enorme vooruitgang.
De camera is net klein/groot genoeg voor mijn niet al te grote handen. Ik denk dat ik er, in tegenstelling tot de 450D die, zoals je al aangaf erg licht is, geen grip op nodig heb, maar dat moet ik nog even uitvoelen.
Het uitklapbare/verdraaibare scherm werkt subliem.
De snelheid en ISOzonderruis vind ik persoonlijk geweldig.

Maar, zoals al in een vorig antwoord is gezegd: Ga naar een winkel en bevoel beide camera's...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar