Apacer DiscSteno CP200

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Takki

dit heb ik op pixelmania gezien, klik http://www.pixelmania.nl/artikel.asp?art=337

is het een goeie? of zijn alle portable storage drives EVEN goed?
Takki

welke type Xsdrive heb je dan?
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Zelf zou ik een Archos, Nixvue Vista of XsDrive nemen. CD's branden traag en relatief weinig data. Dagje spotten al gouw 4.5Gb dus is CD's een drama.
De Archos is erg compact. Past makkelijk in kontzak of binnenzak. En heeft USB2.0. De XsDrive Pro is vrij groot maar is ook zeer flexibel qua opslag. Tot 80Gb geloof ik. De Nixvue is volgens mij de idiaalste en heeft de meeste mogenlijkheden. Kost ook wat meer maar hij heeft een LCD display en kan RAW file tonen. Verder kan je hem na je vakantie bij je familie aan de TV hangen en je foto's laten zien.

Zelf heb ik op mijn HD een aantal folders van 256MB waar ik JPG's op zet en dan camera mee om vakantie plaatjes op TV te tonen. Met die nixvue veel makkelijker. Zit er aan te denken om een nixvue erbij te kopen naast m'n Archos om ook wat meer opslag te hebben en na de vakanties de view mogenlijk heden.

Het is net wat je er mee wilt doen, onderstaand wat prijs indicaties en url's naar de sites van de makers voor de details.

Archos Gmini 120, 20Gb kost tegenwoordig 299 bij dixons
de Nixvue Vista 30Gb 385 bij koopdigitaal.nl
en de XsDrive Pro 30Gb bij D95 260.

Meer info,
http://www.archos.com
http://www.nixvue.com
http://www.xs-drive.com

Succes,


-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Motordigitaal schreefCOLONIk heb de VP 2060 met 20Gb, inmiddels niet meer verkrijgbaar dacht ik.
Nu is er een nieuwe versie kijk even op http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/ ... ivePro.htm

Is een perfect toke en zeer betrouwbaar en met geheugen mooie prijzen.

Met camera's en lensen is hij meestal een beetje duur.
Klopt, die compacte versie die jij en Maarten hebben is er niet meer. Alleen die "hele" grote Pro nog.

1 keer bij die toko geweest om wat op te halen voor maarten. Prijzen van acc. niet verkeer. BAts vrij goedkoop. Winkel aan huis dus was beetje vreemd toen ik daar kwam. Maar ziet er verder prima uit.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Nieuwe drive (opvolger 2060) is de VP300. Let op de inkoopactie op www.dutchphotozone.com onder het topic Marktplaats.

Ik heb mijne net binnen. Met 40Gb hdd. Maar je kunt er elke 9mm 2,5 inch hdd inzetten die je wilt, dus dan heb je in principe zoveel opslagruimte als je wilt.

Wat grootte betreft moet je denken aan een kleine flitser, dus even kijken of je dat nog kwijt kunt in je fototas.
Takki

ga binnenkort op vakantie, ik heb nu in totaal 512+128=640mb opslag. ik blijf ruim 3 weken weg. genoeg opslag??

alles in RAW schieten of large/fine jpg formaat?
LeonZ

Hmmm, nee dat is veel te weinig Takki. Mijn X's Drive heeft net de geest gegeven :x en ik moet een nieuwe kale kast bestellen. En ik ben echt in paniek want die 1 GB microdrive is na 2 dagen echt wel vol.
ErwinR

Ik heb zelf een Media Drive van Sitecom gekocht en dit is dus echt geen aanrader Accu snel leeg en de helft van de pc´s wil i niet aan.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Jongens jongens (en meisjes???),

Bekijk mijn post nou nog eens. Inkoopactie Xs-Drive VP300 op www.dutchphotozone.com bij het topic Marktplaats. En nee, ik heb geen aandelen. Prachtig apparaat. Veel opslagruimte. Wordt zonder morren herkent in WinXP en er zitten drivers bij voor andere windows-versies. USB2.0. Tevens MP3-speler (maar niet zo'n goede). Koptelefoon. Oplaadsnoer met toebehoren. En wij hebben er nog een autolader bij ook (jammer Takki, niet voor jou heb ik begrepen :? ), of heb je een 12V accu op je fiets? :D

Ohw-ja. Je kunt er dus ook eeen andere HDD in zetten dan die wij hebben (40Gieg!) Daar kan LeonZ toch wel 80 dagen mee op weg :wink:
Takki

hmmm...misschien is zo'n drive wel nodig...hoeveel foto's zouden jullie maken...want ik ga naar HK.

:lol:
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Boulli schreefCOLONHallo ik heb de discsteno cp 100 is veel goedkoper dan de cp200 en ik er in america een slordige 1200 foto's mee op cd gebrand geheel zonder problemen, alleen 256 mb branden kost ongeveer 10 min.
1200!!!! Ik krijg maar zo'n 600 foto's op 1 DVD!

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar