Eerste zelfprotret serie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Mezelf maar eens op de foto gezet.

Ik heb een 55d met 50mm 1.5 mkII gebruikt. flitser 430EXII naar de grond asl trigger en een 300 watt flits 45graden van voor laten komen om ongeverveer hoofd hoogte via plu. achtergrond was niks meer dan een zwart plaid kleed wat ik in de auto had liggen, (beetje Crea moet je zijn). Settings, 50mm, 100 iso, F7.1 op 1/200. Hoor wat wat jullie ervan vinden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik ben geen expert maar ik zeg even wat mij opvalt.

Op zich geen verkeerde foto's wel is bij elke foto stuk voor stuk je gezicht wat onderbelicht, veder zie je dat de lichtbron waarschijnlijk te laag stond (samen geknepen ogen) vlakke belichting.
Veder de compositie is boven je hoofd iets te ruim, tenzij je een vliegtuig verwacht boven je hoofd:) mag dus iets krapper.
Let op de kleding, je blouseje oogt wat kreukelig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik ben het wel met Rick T over aantal dingen eens..
je gezicht is iets minder belicht als de rest inderdaad..
erg veel ruimte boven het hoofd..

maar gekreukte kleding?? :o
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
infoleo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2008 12:49
WoonplaatsCOLON zoetermeer
CONTACTCOLON

"Ik heb een 55d met 50mm 1.5 mkII gebruikt"

een 55d??

eens met mijn voorgangers..
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Sorry 550D, was nul vergeten en 1.8 btw.

Betreft kleding, was blousje wat ik nog aan had vanuit werk gelijk doorgegaan. Lamp bij winkel gehaald en gaan proberen. Heb meerdere gemaakt maar vond dit de leukste

Wat zouden jullie doen qua belichting? kon nu lamp niet hoger hangen omdat plafond te laag was. Mssn maar ff bijwerken in aperture.

hoeveel ruimte zouden jullei aan de bovenkant overlaten?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Hoe de lamp had moeten staan zegt mijn gevoel hem iets veder van je weg te zetten en hem onder een hoek van 50graden te zetten zodat het licht uw hele lichaam belicht.
Qua compositie zegt mijn gevoel niet te veel ruimte boven en onder het onderwerp te houden aangezien deze niks toevoegt aan de foto.
Het gaat er meer om wat u zelf mooi vindt, hier kun je achter komen door veel naar portret foto's te kijken neem bv mode tijdschriften, andere fotografen etc, kijk wat u zelf mooi vindt en kijk of dat werkt bij uw foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar