Zwarte motorrijders fotograferen, help!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

randyfisherman schreefCOLONOverigens gemaakt met een 1000D, EF 70-300 IS USM II en niet geflitst
marfique schreefCOLONMijn ervaring met de 70-300 lens is ook wat teleurstellend, met name in het fotograferen van mijn bijna zwarte paard in beweging!
zeker weten dat hier niet verschillende lenzen door elkaar worden gehaald?
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Marfique schreefCOLONRonald dan nog is t niet echt scherp...

Mijn ervaring met de 70-300 lens is ook wat teleurstellend, met name in het fotograferen van mijn bijna zwarte paard in beweging! De AF is gewoon lang niet zo snel en accuraat als die van de 70-200 2.8 IS USM !

Het lijkt mij dat in bovenstaand geval vooral het gebrek aan contrast binnen het focuspunt de oorzaak van de onscherpte kan zijn.
Ben het toch niet helemaal met je eens,voorbeeldfoto's zijn mijn inziens,door een te foutieve belichting te korrelig om nog een goede scherpte weer te geven.
Wat de 70-300 betreft,kan je in deze situatie ook wereld platen mee schieten,ondanks zijn wat trager Af :wink:

nogmaals deze foto's ligt niet aan de gear maar puur aan de gebruiker.(instellingsfouten)
gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

heeft een 1000D ook AI servo of volcontinu?
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ja hoor, zeker weten.....ik had de EF 70-300 f/4-5.6 IS USM!

De toevoeging II bij deze lens klopt niet?
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ronald de korreligheid ligt hem ook aan Picasa, waarvandaan ik hem nu link, de originele bestanden zijn veel beter. Het ging mij in dit topic puur om het verschil tussen de zwarte motor en de rest.

Wat is de beste manier om foto's weer te geven op dit forum? Want dan zal ik een aantal originele bestanden plaatsen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Auto's pannen is kinderspel in vergelijking met motoren.
Bij de motoren kunnen ze nog eens kantelen, inveren/uitveren(bijv. stoppie, wheely) en bestuurder zal ook nog eens bewegen.

Daarnaast komen de motoren ook nog eens schuin op je af rijden dat is ook nog wat lastiger ipv dat ze netjes parallel aan je sensor langs komen :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

dukie schreefCOLONheeft een 1000D ook AI servo of volcontinu?
Ja
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

dukie schreefCOLONheeft een 1000D ook AI servo of volcontinu?
Yep, :wink: One shot, AI focus en AI servo
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLON
De toevoeging II bij deze lens klopt niet?
Klopt, mijn fout, excuus
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

In de tijd dat ik motor racecursussen gaf waren dit de mannen waar ik het weekeind ervoor van familie akelige berichtjes kreeg dat ze niet meer zouden komen omdat ze tussen de vangrail paaltjes het leven hadden gelaten.....
Pas goed op met fotograferen vanuit deze positie, dit soort acties op de openbare weg gebeurd meestal met koude banden die veel te hard opgepompt zijn en ineens zonder waarschuwing grip verliezen.
Afbeelding
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ben ik me van bewust, ik verwachtte dergelijke reacties al. :wink:
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Goed, ik heb genoeg input gekregen, bedankt!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb nog een vraag. Misschien heb ik er overheen gelezen ?!?
Gebruik je zelfgeselecteerde focuspunten icm aiservo?
Hoewel qua compositie niet altijd even handig, is mijn ervaring dat het middelste punt veruit het snelst en meest accuraat scherpstelt. Indien je dat niet gedaan hebt zou je dat kunnen proberen!!
... Spiegel-Werk ...
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

gumpje schreefCOLONIk heb nog een vraag. Misschien heb ik er overheen gelezen ?!?
Gebruik je zelfgeselecteerde focuspunten icm aiservo?
Hoewel qua compositie niet altijd even handig, is mijn ervaring dat het middelste punt veruit het snelst en meest accuraat scherpstelt. Indien je dat niet gedaan hebt zou je dat kunnen proberen!!
Jup, middelste punt gekozen. Dat is me ook aangeraden op de fotovakschool tijdens een cursus. Bij de eerdere tip om scherp te stellen op het gezicht gaat dat dus niet meer, maar daar ga ik wel effe mee stoeien. Er is te weinig tijd om met het middelste AF punt scherp te stellen op het gezicht en daarna met de one shot instelling de compositie te bepalen.
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Een 1000D heeft nu eenmaal een niet al te best AF systeem. Bij normaal gebruik geen probleem maar hier loop je gewoon tegen de grenzen aan van je toestel. Zwart geeft weinig contrast, en daar werkt je af nou net op. En als je maar een focuspunt gebruikt, moet hij maar net even dat contrast vinden.

Voor auto en motorsport is een snellere camera een duidelijk een pre.

In deze situatie had je ook op manual focus kunnen gaan. Je weet (spreekt af) met de rijders precies waar ze gaan rijden. je focussed voordat de motorrijder komt op dat punt op de weg, en zet hem dan op manual focus om de instelling te bewaren. Dan is het alleen maar een kwestie van op het juiste moment op het knopje drukken.
randyfisherman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:13
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Marc H schreefCOLONEen 1000D heeft nu eenmaal een niet al te best AF systeem. Bij normaal gebruik geen probleem maar hier loop je gewoon tegen de grenzen aan van je toestel. Zwart geeft weinig contrast, en daar werkt je af nou net op. En als je maar een focuspunt gebruikt, moet hij maar net even dat contrast vinden.

Voor auto en motorsport is een snellere camera een duidelijk een pre.

In deze situatie had je ook op manual focus kunnen gaan. Je weet (spreekt af) met de rijders precies waar ze gaan rijden. je focussed voordat de motorrijder komt op dat punt op de weg, en zet hem dan op manual focus om de instelling te bewaren. Dan is het alleen maar een kwestie van op het juiste moment op het knopje drukken.
Mwah mijn ervaringen met de camera bij betere lichtomstandigheden zijn meer dan prima, dan vind ik de 1000D echt niet tekort schieten. Dat hij moeite heeft met het zwart blijkt.

Het MF vind ik een goede tip van je, bedankt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar