Female trike [nude]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Afgelopen maandag een variatie gemaakt op het motorthema. Deze keer een trike en ook wat extremer. De eerste keuze wordt voor mijn serie degene waar ik mee door ga, maar ik wil de wat extremere versies en wat gewone modelfoto's ook tonen. Het model is zilver gebodypaint.

1
Afbeelding
2
Afbeelding

3a
Afbeelding
3b
Afbeelding

ik heb nog een begin gemaakt met een versie met beweging, maar die maak ik niet af. Ik vind dat onrustiger en afbreuk doen aan het geheel. Gezien alle opmerkingen bij de vorige serie zal ik hem wel plaatsen
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind het idee van de trike leuk. Maar vraag me af wat ik voor lijntje zie rond de contouren van het model? Vooral onder haar borst en bij haar bovenbeen zie je die. Het is alsof je in de bewerking het model vrijstaand hebt gemaakt, met een selectie en dat de selectie wat onnauwkeurig is toegepast.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

Ik vind het vreselijk, die pijlen door/in haar lijf, sigaret in haar mond.
IMHO voegt dat niets toe aan het onderwerp: nude on trike.
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONIk vind het idee van de trike leuk. Maar vraag me af wat ik voor lijntje zie rond de contouren van het model? Vooral onder haar borst en bij haar bovenbeen zie je die. Het is alsof je in de bewerking het model vrijstaand hebt gemaakt, met een selectie en dat de selectie wat onnauwkeurig is toegepast.
dat is van het tegenlicht van de lamp die achter haar staat. Dat lijntje is verschrikkelijk belangrijk want anders zou ze aan de zwarte achtergrond vast komen te zitten. Dat licht zorgt er ook voor dat het haar zo goed zichtbaar wordt. In het groot is dat allemaal veel duidelijker en begrijpellijker. Dat is nu eenmaal het nadeel als je van 24 Mpix naar 800 breed gaat.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben normaliter erg fan van je werk maar dit vind ik echt niks.
Too much en veel te veel geforceerd... Get back to basic en doe dan je ding...
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Nope - dit is meer tekenstrip / matrix truckage.. knap om te maken: maar doet mij niets

Ik vond die andere motorfiets van twee vrouwen echt gaaf - kon je nog kijken naar de fotografie e.d. Nu kan het voor mijn gevoel net zo goed compleet uit fotosoep komen met een vector-ontwerp.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

technisch waarschijnlijk helemaal geweldig, maar de foto's doen me niks sorry
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

1, 3b en 5 zijn de beste IMO! Leuk gedaan!
Ik zou persoonlijk het roken achterwege laten en de achtergrond zo rustig mogelijk houden.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

zoals er boven geschreven, mijn keuze zal nr 1 worden. Ik wilde alle frutsels en probeersels echter ook een keer laten zien. Gelukkig komt dat ook met de smaak van de meesten overeen.
Ik snap dat sommigen die tekenachtig vinden. Dat komt echter vooral door de verkleining voor internet. Van 24,5 Mpix naar 800 heeft behoorlijk wat gevolgen natuurlijk. Deze foto is net zo fotografisch als de vorige twee. Enige verschil dat het op dit formaat nog tekenachtiger maakt is de zilveren bodypaint. Ik heb ze vandaag toevallig geprint op 40x60 cm en dan zie je de prachtige huidstructuur heel goed en de korrel van de bodypaint.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dank voor je uitleg. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere formaten. Kunnen we die op een of andere manier ook zien?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONDank voor je uitleg. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere formaten. Kunnen we die op een of andere manier ook zien?

uhhh een keer in de studio langskomen (voor een workshop) Ik heb nog een crop uit een van de foto's online staan, kan je een kleine indruk krijgen. Dat is 100% uit een 40x60 cm afdruk. Helaas al wel verscherpt voor het printen en dat ziet er op het scherm wat oververscherpt uit, in print echter perfect. http://www.piar-fotografie.nl/gfx/model ... ilcrop.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

extreem is het wel. Niet mijn smaak maar wel knap gemaakt. Foto 5 is wel heel strak hoor !
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

piar-fotografie schreefCOLON
Digilike schreefCOLONDank voor je uitleg. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere formaten. Kunnen we die op een of andere manier ook zien?

uhhh een keer in de studio langskomen (voor een workshop) Ik heb nog een crop uit een van de foto's online staan, kan je een kleine indruk krijgen. Dat is 100% uit een 40x60 cm afdruk. Helaas al wel verscherpt voor het printen en dat ziet er op het scherm wat oververscherpt uit, in print echter perfect. http://www.piar-fotografie.nl/gfx/model ... ilcrop.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat geeft zeker een goede indruk! Portretfotografie is (nog) niet mijn afdeling. Geef je eventueel ook workshops voor echte dummies op dat gebied, waarin je ingaat op de basisbeginselen van portretfotografie? Of richt je je op de meer gevorderden?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

was niet serieus als reclame voor mijn workshops bedoeld, maar ja ik heb diverse beginnersworkshops. Een spiegelreflex en de basis van de bediening volstaat.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Snap ik ;) Ik zal het toch eens overwegen :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Ik vind 3a dan weer het sterkst. Lekker futuristisch, beetje Scott Miron stijl ;)
En verder #5 vind ik ook gaaf!
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Goed dat je zo reageert! Complimenten!

nr. 1 wordt het dus...

Fototechnisch zal ik het je nooit en te nimmer na doen, maar ik heb wel wat sf-films en boeken en dergelijke gezien en gelezen... dus ga ik daar maar even los. Het zijn een aantal punten; niet om te zeiken - maar gewoon omdat het heerlijk is om te zien dat iemand op verbluffende wijze deze techniek beheerst en ik hoop dat mijn puntjes wellicht het iets mooier kunnen maken - in die zin dat je keuze nog meer bewuster wordt dan die al is... (dwz. je foto kan nog steeds hetzelfde blijven, maar er is nog meer over nagedacht.. hahahaha)

ok...


Qua beeld zou ik de stand van de wielen en de houding van het stuur in de gaten houden; die komen nu niet echt overeen met positie van model en de stand van de wielen - ik zou model nu meer van driekwart als compleet van de zijkant verwachten... Het voorwiel lijkt niet goed te staan.

het blauwe licht en blauwe bips van model itt tot de rode stad aan de rechterkant maken het nu te kunstmatig, op het lijf van model mag er ergens dan ook wat rood inzitten... gewoon omdat de kijker dat verwacht...

Die grid / kiezels achter de banden zijn leuk om e.e.a. wat structuur te geven, maar nu lijken het ijspegels uit een ijsbaan, maar ontbreekt de structuur van een ijsbaan... waar rijdt deze vrouwelijke Tron op? als ze dan toch niet in het luchtledige hangt, mag je daar iets meer qua gravel van weggeven....

Het stuur is wat kaal - bij een cyborg / Barbarian Queen / Mad Max / Krull / Slave Girls from Space / noem maar een film / - dame met pinnen uit haar rug verwacht ik een iets organischer stuur. Lichaam is blijkbaar deels machine of insectoïde, dan mag dat bij de machine ook deels zo zijn - is nu erg rechttoe rechtaan (zadel ook)....

De rook geeft nu geen indruk van snelheid, als het stilstand moet ogen - dan wat dramatischer.. bij snelheid mag het nu wat geshopter.

Voor- en achterwiel lijken toch wel te veel op elkaar, Iemand op zo;n trike zorgt toch minimaal voor een ander velg op de voorwiel.

Als er pinnen uit rug zijn, waarom niet op bescheidener formaat uit ellepijp / boog, kuitbeen, etc.?

Kuif met haar is iets te groot en te veel haar voor de strakheid van het geheel... Ergens mogen stekels zijn (Mad Max 3, zeg maar)

My 2 cents...
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord, dat wordt zeer gewaardeerd. Tussen jouw regels mijn antwoorden;
Hari Seldon schreefCOLONGoed dat je zo reageert! Complimenten!

nr. 1 wordt het dus...

Qua beeld zou ik de stand van de wielen en de houding van het stuur in de gaten houden; die komen nu niet echt overeen met positie van model en de stand van de wielen - ik zou model nu meer van driekwart als compleet van de zijkant verwachten... Het voorwiel lijkt niet goed te staan.

Je hebt helemaal gelijk met de stand van het stuur en natuurlijk ben ik begonnen met een recht stuur. Helaas valt dan haar achterste arm copmpleet weg achter gezicht en andere arm en ook van een vlak stuur zie je dan alleen een strip je. Een soort dichterlijke vrijheid dus om het beeld mooier te maken. Dat is ook precies de reden dat ik meer foto's heb laten zien dan goed voor me is. Dan krijgt men een beetje inzicht in het proces en de (on)mogelijkehden. In dat opzicht moet je het ook meer als een striptekening zien, verhoudingen en feiten kloppen daar ook meestal niet, niets aan deze motor is echt, het stuur hangt in het luchtledige.

het blauwe licht en blauwe bips van model itt tot de rode stad aan de rechterkant maken het nu te kunstmatig, op het lijf van model mag er ergens dan ook wat rood inzitten... gewoon omdat de kijker dat verwacht...

Het blauwe licht moet de suggestie van nachtlicht opwekken. Ik ben het wel met je eens, ik had op een van de versies dan ook blauwe schubben gemaakt, maar die vielen compleet weg. De oranje schubben waren het duidelijkst zichtbaar. Grappig, spectaculair deze kleur en schubben, maar na een paar seconden is dat effect weg en is dat de reden voor de strakke zw/w keuze van foto 1.

Die grid / kiezels achter de banden zijn leuk om e.e.a. wat structuur te geven, maar nu lijken het ijspegels uit een ijsbaan, maar ontbreekt de structuur van een ijsbaan... waar rijdt deze vrouwelijke Tron op? als ze dan toch niet in het luchtledige hangt, mag je daar iets meer qua gravel van weggeven....

Het stuur is wat kaal - bij een cyborg / Barbarian Queen / Mad Max / Krull / Slave Girls from Space / noem maar een film / - dame met pinnen uit haar rug verwacht ik een iets organischer stuur. Lichaam is blijkbaar deels machine of insectoïde, dan mag dat bij de machine ook deels zo zijn - is nu erg rechttoe rechtaan (zadel ook)....

Grappig, precies ook mijn denkwijze aanvankelijk. Ik heb ipv de rechte chromenstang zelfs nog een echte schokbreker gemonteerd. Was helemaal niets. Het moet strak zijn, elke toevoeging doet afbreuk. Ook op het stuur heb ik zitten klooien, zelfs nog gedacht aan een soort Lara Croft holster en wapen op haar been...gaat het allemaal niet worden, te kunstmatig en het strakke verdwijnt. Je neiging kan ik dus helemaal begrijpen, had ik ook.

De rook geeft nu geen indruk van snelheid, als het stilstand moet ogen - dan wat dramatischer.. bij snelheid mag het nu wat geshopter.

Voor- en achterwiel lijken toch wel te veel op elkaar, Iemand op zo;n trike zorgt toch minimaal voor een ander velg op de voorwiel.

Ja die hebben vaak een groot smal voorwiel... Misschien wel eens proberen, maar of ik nog een trike ga maken????

Als er pinnen uit rug zijn, waarom niet op bescheidener formaat uit ellepijp / boog, kuitbeen, etc.?

Hahahaha, ook dat was mijn idee, heb ik gedaan, veeeeeeeeel te druk.

Kuif met haar is iets te groot en te veel haar voor de strakheid van het geheel... Ergens mogen stekels zijn (Mad Max 3, zeg maar)

en ook dat was mijn idee en eerlijk gezegd wil ik dat nog steeds. Op foto 1 heb ik dat ook deels gedaan. Is me verder technisch niet geloofwaardig genoeg gelukt, maar eigenlijk wil ik nog een soort cirkelzaagblad idee in het haar hebben. Dat is iets wat ik echt nog veranderd wil hebben.


Kortom, we zitten aardig op 1 lijn hahahaha

My 2 cents...
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hahaha - inderdaad! De foto heeft al een heel proces ondergaan. Het ziet er naar uit dat onze film- en stripcollectie veel overeenkomsten vertoont. Als je bij een volgende shoot een erotische Guust Flater setting weet te creëeren, neem ik mijn hoed nog dieper voor je af!
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Laat je niet gek maken Piarretje!! :wink:
Me like this very muts!! :lol:
Knap gedaan!!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar