Alles in 1 onscherpe foto

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag weer wat foto's gemaakt bij een voetbal wedstrijd.Had dit keer geen foto's die voor hier interesant zijn,op 1tje na.

17518

Wat gelijk opvalt is dat hij erg onscherp is,het enige dat scherp is is de bal.
Het mooie aan de deze foto vind ik,het schot van de aanvaller,de keeper die de redding inzet,en de 2 spelers die kijken naar de aktie met beide andere gedachten,en dat allemaal in 1 foto :D
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Sorry, maar ik heb er helemaal niks mee
Voor mij is het gewoon een onscherpe foto van de ruggen van 3 kerels.
Zie wel steeds meer dat men dan nog met een heel verhaal de foto proberen 'uit te leggen', maar voor mij wordt de foto daar niet beter van

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Nee, dit is een mislukte foto. Echt helemaal niets is scherp.
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Volgens mij is de bal écht wel scherp!

Maar meer dan een gniffeltje kon er bij mij niet af. Sorry - deze is het niet wat mij betreft...
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Nou zit ik deze foto te bekijken met de computer bril op het voorhoofd en de iPad op schoot , maar zelfs ik kan hier het merk van de bal niet lezen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ook al mocht de bal scherp zijn, d'r is zoveel onscherp in een slechte compositie dat het daardoor ook weer afleid.

Ik zou zelf nog niet eens afgedrukt hebben in een dergelijke spelsituatie vanuit dit standpunt. De speler op de voorgrond links staat totaal in de weg om hier potentieel nog een goede compositie voor te hebben. Ook is de afstand tussen aanvaller en keeper te groot om nog iets over te houden.
Deze foto bevat eerlijk gezegd niets van de basis voor een fatsoenlijke voetbalfoto. Sorry
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Ja, een harde leerschool. Je weet nu hoe het niet moet en dat is weer een stapje dichterbij hoe het wel moet. Houd moed. :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voorbeelden genoeg op het forum van hele andere voetbalfoto's.
Misschien eerst iets meer richten op de basisfoto's van voetbal en van daaruit verder uitwerken naar een eigen stijl.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kan ook mij echt niet bekoren helaas, zie niet in wat hier nou geslaagd te noemen is.
Sterker nog, die ging gewoon gelijk de prullebak in als zijnde mislukt/focusfoutje.
Ben bang dat je dus helemaal geen foto had die interessant genoeg was voor hier.

Sorry, zou graag positiever berichten, maar verkies toch de eerlijkheid.
En dat is dat dit beeld toch echt heel weinig van fotografische kennis en kunde vertoont.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Scherpte en overbelichting. Daar staat deze foto voor. Voetbal is in mijn ogen toch sowieso al geen sport meer, dus erg is het niet XD

Ik had hem ook gelijk weggegooid. En dan kan men mij nog wel t minst kritisch noemen.

Maar goed, ik snap je punt. Je had de hoop dat 1 van ons, toch de verborgen eenheid had gezien, maar we zien het echt niet.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Hoi Patrick, ik zou ook graag willen neerzetten dat de foto helemaal niets is, bewegingsonscherpte van de camera kan alleen bij pannen goed resultaat opleveren of bij superhoge sluitertijden..
Wat ik me afvraag waarom je deze foto wil laten zien?? ik heb op de site foto''s bekeken die wel scherp zijn en leuk om te zien, alleen denk dat je de mist ingaat met je instellingen, als je snel en onbewogen foto''s wil moet je zeker boven de 1000ste gaan zitten met je sluitertijd, gooi je ISO wat omhoog en probeer zo hoog mogelijk diafragma te pakken voor een wazige achtergrond (voorzover mogelijk) ik zie te veel foto''s dat zowel de spelers als de achtergrond scherp is.. op zich niet zo erg als het onderwerp er maar goed op staat maar het is mooier het onderwerp los te maken van je achtergrond dus een klein diafragma getal... en RAW fotograferen en nabewerken met Digital Photo Pro..
Vertel is wat je instellingen zijn en doen??
En wat je met deze foto wil zeggen, want dat je het een mooi moment vind is niet goed genoeg om goede kritieken te ontvangen..
Als men niet op je site kijkt denkt iedereen dat ze met een enthousiaste , vandaag startende, de eerste foto nemende digitale fotocamera vasthouder te maken te hebben..
En het tegendeel bewijs je op je site..

Ik zelf neem ook al twee jaar wekelijks 5.. tot 600 foto''s van de voetbal en altijd leer ik uit de instellingen
Tip... koop een monopod... je bent flexibel, kan makkelijk verplaatsen en je bent rustiger..!!
Ook eens op het veld gaan liggen langs de lijn en dan vanaf het gras foto''s maken, je zult zien dat je composities spannender kunnen zijn.. ;-)
Durven doen..!!
(leuk logo)

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Allen bedankt voor de reactie's.

Dit soort reactie's had ik wel een beetje verwacht.
Zelf vond ik deze mislukte foto wel wat hebben,het geen ik onder de foto heb gezet,maar daar ben ik dan de enige in. :D prima toch.
Alleen wil ik daarmee niet zeggen dat ik dit een goede foto vind,zoals sommige dat misschien opvatten.
Nu word er net gedaan of dit mijn standaard is van een goede foto. :D

Heb van deze hele wedstrijd geen echt goede foto,alleen leuke foto's voor het team,mocht je intresse hebben staan ze
hier
of hier voor al mijn voetbal foto's

As zaterdag ga ik weer mee met de camera,ik hoop dan foto's mee te nemen die ik zelf goed genoeg vind om hier te laten zien/beoordelen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

P_FlaSh schreefCOLONAlleen wil ik daarmee niet zeggen dat ik dit een goede foto vind,zoals sommige dat misschien opvatten....
Dat ligt niet alleen aan de opvatting van "sommige", maar ook aan de plek waar je de foto neer hebt gezet. Als je in "showcase" post, dan verwacht ik, dat toch minstens de poster zelf het een goede foto vindt.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

@ huppekees
Zag je bericht net voordat ik mijn vorige bericht wilde plaatsen.
Waarom ik deze foto wilde laten zien,staat omschreven onder de foto vond het een mooie moment opname waar ondanks de onscherpte wel wat in zat.

Ik maak foto's met de 70-300 op M meestal op f5,6 maar omdat ik de achtergrond daarmee toch nooit echt wazig krijg ga ik soms wat hoger,om wat meer kans op een scherpe foto te hebben.
Als sluitertijd zit ik rond de 1/500 of sneller,vind het zelf wel mooi als er nog wat beweging in de bal zit of voet.en dan op auto iso om niet bij elk wolkje voor de zon aan de knoppen te moeten draaien.
Daarna selecteren en bewerken met lightroom,doe meestal kleur contrast belichting etc op 1 foto en kopieer dat naar alle foto's,
al heb ik de laatste serie geen bewerkingen gedaan.
Verder zit ik meestal op me knieen langs de lijn met de zon in me rug waar mogelijk, en afhankelijk van waar de dugouts staan verplaats ik me wel langs de zijlijn,en ook bij de achterlijn ter hoogte van de corner vlag.
Heb nog nooit gelegen,zal dat morgen wel proberen

Monopod is misschien wel een optie,maar daar doe ik het te weinig voor ben ik bang,maak alleen foto's als ikzelf geblesseerd ben en dus niet mee kan doen :D
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Snapshots

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...
Vandaar dus.

Het is ook omdat dat showcase en testcase niet de zelfde catagorien hebben,dacht de goede te hebben.

Zal dat soort foto's voortaan wel in testcase overige plaatsen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar