Nationale Molendag 2011

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Vandaag was het nationale molendag in heel Nederland. In heel Nederland waren veel molens geopend om eens te kunnen kijken.

Ook poldermolen ”De Eendracht” uit Sebaldeburen deed mee aan de nationale molendag. Iedereen kon langskomen en een kijkje nemen in de al 124 jaar oude poldermolen. De Eendracht is 1 van de 4 molens in de provincie Groningen met 2 schroeven waarmee het water kan worden weggepompt.

Hieronder een aantal foto's van deze molen.
Tips, trucs en verbeterpunten zijn uiteraard van harte welkom :)

1.

17322


2.

17323


3.

17324


4.

17325


5.

17326


6.

17327


7.

17328


8. Een zwaar bewerkte HDR en omgezet in zw/w, hoort niet echt bij de serie, maar vond het toch leuk om hem te laten zien!

17329

Groet, Martijn
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Gaat even mis met kleur en je hebt er een bak ruis inzitten.Als dit HDR opnamen zijn , waar zet je ze dan mee samen?
1& 4 zijn de betere uit de serie , evenals de laatste die ik overigens niet zwaar bewerkt vind eigenlijk.Zou bij nr 6 even de lantaarn en het hekje weghalen en de kleur wat temperen en de wolken iets meer contrast geven , dan is dat best een strakke plaat. :)
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ben het wel een beetje met mijn voorganger eens voor wat betreft de ruis en kleur :S

Verder vind ik 1 en 2 wel heel sterkt qua compositie, petje af! 4 vind ik een hele leuke plaat door de vormen! Ook 8 mag er wel wezen :-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Allereerst bedankt voor de reacties!

Is de kleur echt té ? :oops:
Op mijn laptop scherm en het scherm op het werk is alleen foto2 het groen een beetje té groen.

De ruis is een gekomen door de nabewerking, keer op keer heb ik de fotos aangepast en dan opslaan als JPG om vervolgens de fotos weer te openen en wederom opslaan en weer openen...... (verkeerde manier van werken)
Ook heb ik moeite met het "goed"verscherpen van de foto's (veel ruis) iemand tips :?:

ps. Alleen de laatste foto is een HDR en omgezet naar ZW/W
Groet, Martijn
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Kleurprofiel even op ADOBE RGB 1998 zetten , helpt misschien. Kleurprofiel is nl meestal van je gebruikte monitor....
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

@industrial63

Ik ben nu op mijn werk en heb het profiel van de monitor omgezet naar Adobe rgb 1998, echter zie ik geen merkbaar verschil :(
Als ik foto's van andere mensen bekijk op deze monitor dan heb ik het gevoel dat er qua kleursterkte/saturatie niet veel verschil in zit....
Kan je ook aangeven welke kleuren er niet goed zijn?
Groet, Martijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar