Eiffeltoren verlicht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
rverhag

Net terug van een paar dagen Parijs. Veel typische standaard "vakantiekiekjes" gemaakt van de bekende plekken aldaar. Leuk voor de plakboeken, maar niet voor op het forum.

Deze is misschien wel leuk om te delen. Ik heb geprobeerd het restje van de ondergaande zon te gebruiken voor de blauwe achtergrond in combinatie met de verlichting van de toren zelf. Compositie spreekt voor zich :lol: (Gebruik gemaakt van een gorillapod in het gras.)

Trapje van 8 RAW foto's op f8.0 beginnend bij 1/10sec t/m 10 sec. ISO 100. Alles samengevoegd tot hdr met de trial-versie van Photomatic en "ge-tonemapped" met picturenaut 3.1518. Tenslotte nog wat aanpassinkjes en verkleind naar 900 pixel-breedte in CS4.

gr. Ronald

Copyright Tour Eiffel-Illuminations Pierre Bideau. (You may not use the photo without a permission)

17005

Laatst gewijzigd door 3 op rverhag, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Monkeyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011 09:22
WoonplaatsCOLON Hoorn

Wonderschone plaat. Mooi van kleur, scherp, recht en symmetrisch. Top!
Canon EOS 60D • EF 24-105mm f/4L IS USM • Manfrotto 055XPROB & 498RC2 • Aputure Remote AP-TR1C
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Inderdaad een mooie foto. Maar ik wil er wel op wijzen dat juist de verlichte Eiffeltoren onder het auteursrecht valt waarop streng wordt toegezien door de firma Eiffeltoren. Ik ben niet van de copyright-police en wat je ermee doet, moet je zelf natuurlijk weten maar ik zou zelf erg voorzichtig zijn met publicaties. Zie ook de site van de Eiffeltoren.
rverhag

Ton Canon schreefCOLONInderdaad een mooie foto. Maar ik wil er wel op wijzen dat juist de verlichte Eiffeltoren onder het auteursrecht valt waarop streng wordt toegezien door de firma Eiffeltoren. Ik ben niet van de copyright-police en wat je ermee doet, moet je zelf natuurlijk weten maar ik zou zelf erg voorzichtig zijn met publicaties. Zie ook de site van de Eiffeltoren.
Bedankt voor de tip. Ik was me er niet van bewust dat er auteur- of merkrechten op zoiets publieks als de Eiffeltoren bestond. Op de website van de Eiffeltoren (http://www.tour-eiffel.com/the-eiffel-t ... ower-brand" onclick="window.open(this.href);return false;) staat idd. dat deze rechten hierop staan.

Bij deze daarom het verzoek aan een forummod om deze post in het geheel te verwijderen. (ik heb nl. geen zin in gelazer om een vakantiefoto :? )

vr. gr.
Ronald
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Nou, nou volgens mij staat er gebruik van foto's!

Dit is geen gebruik, dit is je kunsten laten zien. Het wordt wat anders als je deze foto's als poster aanbiedt.

imho

O ja, :wink: Perfect gemaakt, complimenten.

En volgens is het Atomium een stukje erger qua rechten!
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
rverhag

Ik heb de organisatie van Eiffel (of hoe ze ook heten) maar even een mailtje gestuurd met de vraag of ik de foto op een fotoforum mag gebruiken. In afwachting van het antwoord laten we hem maar even staan.

Bedankt in ieder geval voor de positieve reacties. Zou ik ook bijna vergeten :wink:
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

errug mooie pic!
Erg leuk dat je ook toelicht hoe ie tot stand is gekomen.

ALs ik iets te zeggen had bij de Eifeltoren zou ik de fotorechten van je kopen om hem daarna zelf te exploiteren... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

rverhag schreefCOLONIk heb de organisatie van Eiffel maar even een mailtje gestuurd...
Goed plan. Ben heel benieuwd hoe ze reageren. Van het idd ook strenge Atomium krijg je wel toestemming voor forumplaatsing, maar met een paar leuke voorwaarden waaronder ongeveer postzegelformaat en alleen op een forum waar de foto niet van af te pikken is :)
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Het moet niet gekker worden dat je je vakantie foto's al niet meer met de wereld kunt delen. Als meneer eiffel niet wil dat mensen foto's van zijn toren maken moet hij er maar een hoge muur omheen zetten.
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

nieuwsgroepen schreefCOLONHet moet niet gekker worden dat je je vakantie foto's al niet meer met de wereld kunt delen. Als meneer eiffel niet wil dat mensen foto's van zijn toren maken moet hij er maar een hoge muur omheen zetten.
Exact vol verbazing heb ik dit topic gelezen en weet wat ik zou zeggen? ze sturen de rekening maar, veel plezier met me achterhalen en verzoeken sturen om het offline te halen. Straks mag je niet eens meer kijken naar een gebouw of je moet er al voor betalen.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Anoniem 4

@vonderstealth
Maak je (nog) geen zorgen. Ze gaan niet achter jou aan, maar achter de eigenaar van de betreffende site. Veel makkelijker en die mag betalen.
Grote kans dat die weer bij jou verhaal komt halen. Nu maar hopen dat je ook bij hem/haar niet bekend bent. :D
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON@vonderstealth
Maak je (nog) geen zorgen. Ze gaan niet achter jou aan, maar achter de eigenaar van de betreffende site. Veel makkelijker en die mag betalen.
Grote kans dat die weer bij jou verhaal komt halen. Nu maar hopen dat je ook bij hem/haar niet bekend bent. :D
Inderdaad maak ik me totaal geen zorgen, heb ook veel foto's gemaakt van de Eifeltoren en die staan nog steeds (publiek) online en nog nooit iemand om horen koeren.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie plaat!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
rverhag

Vandaag antwoord op mijn mailtje aan de Eiffel-organisatie gekregen. Dit is de inhoud:

Hello,

I need to have the link, but it is free from fees.

But you have to put the copyright : “Tour Eiffel-Illuminations Pierre Bideau”.

Best regards

********** <= naam ivm privacy verwijderd.

Service Valorisation du Fonds Patrimonial/ Droits à l'image
SETE - Société d'Exploitation de la Tour Eiffel
1 Quai de Grenelle - 75015 Paris
Tel : 01 44 11 23 99
Fax : 01 44 11 23 98


Ik zal de gevraagde copyright bij de foto zetten en de link naar ze opsturen.

Hoop dat anderen ook wat aan dit antwoord hebben.

grtz,
Ronald
Laatst gewijzigd door 1 op rverhag, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

:shock: Shoot me! Ik val van mijn stok. Dit geld dus voor al mijn outdoor foto's? Dierentuin, piramides en noem het maar op... Valt me mee dat ik nog niet achter de tralies zit. :lol:
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wat een grootheidswaanzin.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Fraaie foto, de blauwe lucht doet het erg goed. Achteraf zou ik even gewacht hebben op de witte bus onderin maar dat is achteraf en ook niet super storend. Vooral de twee zittende mensen op voorgrond dragen erg bij aan het "eifeltoren gevoel" wat je daar kan hebben. Netjes gedaan.

Dat van die rechten vind ik erg ver gezocht en zou ik persoonlijk niet zo'n punt van maken. Ik ben wel benieuwd of er hier iemand is die de ervaring heeft aangesproken te zijn op het plaatsen van dit soort foto's op een forum of fotosite. (bv Flickr) Ik zoek net even op Flickr en daar heb je zo maar 1147 hits met leuke kiekjes van deze toren. Kan mij niet voorstellen dat ze al deze mensen gaan aanschrijven :D Ik snap het verhaal als jij je foto morgen te koop zet en voor commerciele doeleinden gaat gebruiken.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Erg mooie plaat!
En die rechten....toen ik het las viel ik bijna van mijn stoel, wat een klingklare onzin zeg! Wat al gezegt werd...dan had meneer eiffel er maar een muur omheen moeten zetten.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

We zetten toch ook geen muur om de nachtwacht?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

???? volgens mij staan er behoorlijk wat muren om de nachtwacht.
En daarbij is Rembrandt al eventjes dood...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar