Nep zomerse dag in april. [upd titel, was mei+foto]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

16052

Canon EOS D60
50 mm
iso 1000, vergeten terug te zetten. :oops:
0ev
f/1,8
1/4000
Laatst gewijzigd door 1 op PanzerFaustNL, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Bill V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2010 16:23

Ik vind het wel wat hebben.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De plaat/sfeer kan ik ook wel waarderen, maar hij staat zo jammer scheef! Dat de boom krom is zie ik, maar de raamkozijnen (rechtsachter) behoren dat, volgens mij, niet te zijn.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik vind hem eigenlijk alleen maar overbelicht, scheef en met een boom die vreselijk in de weg staat.

Titel snap ik niet. Waarom mei en waarom zomer? De mensen in de foto hebben allemaal een jas aan.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik sluit mij aan bij Gripen. Ik begrijp de titel ook niet. Verder ben ik het eens met de technische opmerkingen van Gripen. Misschien toch nog even terug naar Ps met deze foto. Want op de boom na zijn de andere punten waarschijnlijk wel wel aan te passen/minder storend te maken.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mei? Ja geen idee had gewoon april moeten zijn, maar waarom ik mei heb in getikt. Geen idee. Maar let vooral op het woordje " nep " met die zware overbelichting heb ik juist dat hele felle zonnige proberen te imiteren.

Recht gezet.

16054

Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Volgens mij is dat gewoon omdat je ISO nog op 1000 stond en je hem vergeten bent terug te zetten?
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Niet helemaal, want de andere foto dir ik heb, daar heb ik de iso stand gecompenseerd met een diafragma van f22. Toen ik de diafragma open gooide kreeg ik steeds meer zindering in de foto.

16056

Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Ik denk dat het woordje NEP heel bewust gekozen is.....
Mei? nee, nog geen blad aan de bomen.
1/4000? nee, exif toont 1/320.
En eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je juist deze foto, met dit standpunt genomen hebt en ons wil laten zien.
Anoniem 4

Zoals de titel al zegt: gewoon NEP (= Niet Echt Perfect). Soms moet je net als in het analoge tijdperk bepaalde negatieven gewoon niet afdrukken = digitaal bewerken. Gewoon omdat er geen eer aan te behalen is. Het onderwerp is niet interessant, de compositie ook niet, de belichting laat te wensen over.
Niet tegen beter weten in er toch iets van proberen te maken.
Anoniem 3

En zelfs een Illuminatus kan er geen betere belichting van maken....
Anoniem 3

PanzerFaustNL schreefCOLONToen ik de diafragma open gooide kreeg ik steeds meer zindering in de foto.
En leg dat nu eens uit....
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De laatste (kleuren-)foto is een eerdere foto, ik ben van auto, naar p, naar Av gegaan en ben aan het experimenteren met de diverse mogelijkheden van de Av stand. De kleurenfoto heeft ook een 1/320 i.p.v. van 1/4000. Ik merkte dat naarmate ik meer licht ik naar binnen liet, de foto begon dicht te slaan, dus om het idee van een hete dag met fel zonlicht te imiteren, moest ik wel de sluitertijd zo kort mogelijk houden. Als ik nou de iso terug had gedraaid naar een normale dag stand van zeg 100 of 200, dan had ik veel minder moeite gehad de foto onder controle te houden.
Wat ik wel merk is dat het in beelden vertellen van een bepaald verhaal, (Man, zit onder een boompje uit te rusten van een wandeling. Vandaar ook de prominente plaats van de boom) behoorlijk lastig is.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar