Nachtfotografie Utrecht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hierbij een selectie van wat platen die ik gisterenavond gemaakt heb tijdens een workshop nachtfotografie in Utrecht. Erg leuk om met een clubje fotografen samen met een pro de tips en trucs van dit type fotografie te leren en gelijk in de praktijk toe te passen. Ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek zodat ik hier weer van kan leren.

1.

16010

Tunnel Ganzenmarkt

2.

16009

Stadhuisbrug

3.

16008

Dom met stadhuis

4.

16007

Janskerk

5.

16006

Janskerkhof
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Zo dan! Goede pro er bij gehad..... very nice!
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Goed geslaagd zou ik zeggen. Bij foto 5 had ik alleen de foto zo uitgesneden dat hij stopte bij het einde van de rode lijn.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Goed geslaagde serie zou ik zo zeggen.
Wij zijn onlangs ook een keertje met de fotoclub in Utrecht geweest.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Erg mooi Richard, is dat met die kleuren iets wat iets nieuws is in Utrecht. Ik zag laatst ook al een serie van iemand die met gekleurde lasers vanuit de Universiteit naar de Dom met gekleurde lasers.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Allen bedankt voor jullie reacties

@phd, snap wat je bedoelt maar vind dit toch mooier. Zorgt voor iets meer "actie" in de foto en de andere lijnen lopen dan ook lekkerder is mijn mening.

@jeroen, Dat licht is een onderdeel van een kunstproject in Utrecht met de naam "trajectum lumen" http://www.trajectumlumen.nl Dit loopt nu al ruim een jaar in Utrecht en ziet er leuk uit. (toch het plaatselijke suffertje maar eens lezen ipv alleen voor de kattebak gebruiken :D) Volgens mij had die laser vanaf de uithof naar de dom een paar weken geleden hier niets mee te maken maar was dit voor een ..... jarig bestaan van de universiteit.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Dat zijn mooie foto's geworden! Ik vind ze allemaal geslaagd. Je ziet mooie doortekening in de dondere delen.
Alleen heb ik het idee dat nummer drie heel scheef staat, die vind ik niet fijn kijken.
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@bwk

is lastig om alles recht te krijgen in LR. PS kan hier wellicht meer uitkomst bieden. Dat ga ik zeker nog een keer uitzoeken. Bedankt voor je reactie.

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar