Beauty has a name: Tamara

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ook maar weer eens iets plaatsen.

Gisteren mijn 3e shoot met Tamara gedaan.
In minder dan 2 uur hebben we onderstaande resultaten kunnen maken.
Tamara deed zelf de visagie.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding



Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

And a beauty see is, zou er bijna zenuwachtig van worden :-).

Weet niet of ik het allemaal bij het rechte eind heb maar,
Foto 1 en 2 vind ik erg bleek over komen.
Foto 2 en 3 heb ik geen opmerkingen op.
Foto 5 en 6 lijken op mijn scherm een beetje veel blauw te hebben.
Foto 7 zou ik, als het mijn foto was, zeggen de blouse op haar schouder is een beetje overbelicht.

groet, Fred.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de vierde erg mooi.
grt,bouk.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Zo......Tamara is echt buitenaards mooi.....
Ik ben zelf geen mensenfotograaf hoor, dus mn commentaar is wellicht iets waar je weinig mee kunt..... :wink:

Foto #4 spreekt mij erg aan....De prachtige mysterieuse blik in haar ogen/gezicht en de ongedwongen uitstraling die deze foto uitademt.... het is alsof er een engel is geland en de aardse omgeving in zich opneemt.. Ik zou bijna zeggen, jammer van de aardse kleding, ze zou eigenlijk vleugels moeten hebben... :wink:

Ik beperk me even tot deze prachtige foto...
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Het model is prachtig. Jammer dat je haar hebt overbelicht en de huid geplastificeerd hebt door ook maar elke vorm van textuur weg te werken. Of heeft ze een multilayer aan plamuur gebruikt?

Ik neem aan dat dit meisje werkelijk bestaat, maar het lijkt nu meer op een etalagepop.

De scherpte vind ik ook amper terug, waarschijnlijk door veel te blurren.
Mijn conclusie is dan ook, dat de foto's het model niet goed hebben gedaan. Het zou me zelf niet verbazen dat ze zelf ook niet helemaal tevreden is.

Als ik jou was, zou ik het overdoen. Lijkt me niet een straf :D
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Foto 5 en 6 vind ik het mooist, haar gezicht vind ik inderdaad ook te geplastificeerd....
Maar misschien ben ik wel gewoon jaloers :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Jammer dat die Pixelvreter alleen maar met ongefundeerde, weinig constructieve, slecht gemotiveerde kritiek komt. Reden voor mij niets te plaatsen om dit soort waardeloze kritieken te vermijden. Zelf schiet -ie waarschijnlijk altijd mis.

Maar nu even over de platen. Mooi model, goede poses, lekker uitgesneden. Mocht je overwegen te vervagen om de huid iets gelijkmatiger te krijgen gebruik ik altijd (CS4) oppervlakte vervaging op 15/15, haal de details op door simpel te gummen (lippen, ogen, haren, wenkbrauwen en sieraden) dan breng ik de opacity terug naar zo'n 60%. Niet overdrijven om het 'Barbi effect' te vermijden. Maar dat doe ik.

Heerlijk model, zou ik graag eens in mijn studio willen shooten, en...voor wat het waard is, ik vind de basis en opzet van de shoot best goed.

Succes!

Gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Sylvia.K
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2009 12:06
WoonplaatsCOLON Heerlen

Hoi,

Het is in de daad zo, dat het niet overbelicht is en het is ook niet bleek. Net het naarbewerkte spelen met het licht op 1 en 2 weerspiegelt deze opnames op deze moment gewilde mode- en beauty-fotografie. Dat is echt een hype nu dat de foto's zo moeten overkomen... (Maar dat kunnen veel tuin, bos en hobby-fotografen niet weten)

Waar ik niet helemaal mee eens ben zijn enkele keuzes van de uitsnede, maar dat is wel iets van smaken verschillen... :wink:

Hoge pluspunt, das model is echt wel heel erg mooi, zo dat velen op niets anders meer letten... :mrgreen:

Alleen maar een tip: Zorg in toekomst wel dat de ogen echt wel de scherpte goed houden (uiteraard niet te overdreven op de restant van bewerking) en niet door de naarbewerking te dof overkomen...

En huidbewerking niet te erg met de wisvinger (of andere verzachter) dat is wel werk waar men snel door het dolle heen kan gaan, maar dat is jou echt wel best aardig gelukt...

Alles in alles, mag jij wel tevreden zijn, ik vind het heel goed en knap werk... mijn topper is nr. 4

Fijne zondag nog...
Akumal

5 en 6 kan zo in een mode blad ;-)
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Haar wenkbrauwen hadden van mij iets minder aangezet mogen worden en ik vind haar blik ook niet echt bijster intelligent overkomen omdat ze haar mond op iedere foto een beetje open heeft.
Qua belichting vind ik dat je erg mooie fotos hebt neergezet, en ook de poses / kadering is mooi.

Wel zou ik het soften van haar huid (valt vooral bij sommige fotos zoals #7 op) iets minder enthausiast doen.
Daar worden de fotos weer net iets minder mooi door ;)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

En weer kijk ik graag naar de foto's..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Typische Suiker plaatjes, maar deze keer denk ik ook dat je werkelijk te veel hebt gesoft hoor. Jammer
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey,

Mooie platen maar echt veel te soft...
Ik hou van soft maar dit is echt too much sorry...

Wel typisch jouw stijl en dat vind ik mooi!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

soo mooie dame. Qua sfeer vind ik 1 en 2 er uitschieten.
Over het geheel vnd ik ze toch ook wel een tikje te glad in de nabewerking (mogelijk versterkt door de webvesries)
De laatste vind ik niet in balans: haar haar oogt niet mooi en de hals is wat ruizig (zeker tov het overige softe)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar