Go-ahead - victoria boys

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag voor het eerst de camera meegenomen naar de wedstrijd van mijn zoontje.
Geprobeerd er leuke foto's te maken van de wedstrijd, maar dat valt nog niet mee. Veel foto's was weinig actie op te zien, of er was geen tegenstander, zodat het leek alsof er gewoon met een balletje gelopen werd.

De volgende foto's lijken me wat om hier te laten zien, en hopelijk krijg ik veel feedback om bij de volgende wedstrijd mee aan het werk te gaan.

Alvast bedankt,
Robert

1.

15033

2.

15034

3.

15035

4.

15036

5.

15037

6.

15038

7.

15039

8.

15040

Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Hoi Robert,

Ik heb de foto's bekeken en qua standpunt zit je wel goed. Zo laag mogelijk fotograferen.
Ik zal per foto zeggen wat ik er van vind en wat ik er zelf misschien nog aan zou doen.

foto 1: lekker kleurvol, scherpte is goed, jammer van de afgesneden voetjes. Bij deze foto misschien nog meer van de bovenkant en de 2 spelertjes rechts afsnijden.

foto 2: scherpte is goed al zou ik iets van de bovenkant afsnijden.
foto 3: zou ik zelf weglaten. Hij staat scheef en de scherpte ligt achter het onderwerp (zie het gras). De 2 personen op de achtergrond trekken de aandacht.

foto 4: zou ik denk ook weglaten. Teveel op een kluitje, al snap ik wel dat je daar niet altijd aan ontkomt.

foto 5: kleur en scherpte goed. Naar mijn mening nog teveel ruimte aan beiden zijkanten.
foto 6: leuk en mooi moment. Scherpte is goed.
foto 7: valt wel uit de serie vanwege een hoger standpunt. Met het hoger standpunt heb je wel een neutraal achtergrond gecreëerd. Op sommige plekken is het wit uitgebeten (rechterkant van speler en bal). Zon kan weleens een spelbreker zijn in foto's.
foto 8: altijd leuk zo'n sportief moment. scherpte is goed, jammer van wederom de afgesneden voetjes. De persoon op de achtergrond (de scheids?) vind ik ook wel jammer.

Al met al zijn het wel gewoon leuke foto's en wil ik je als grootste tip meegeven om gewoon lekker te oefenen door veel foto's te maken van de spelertjes en wat er allemaal op het veld gebeurd. Oefening baart immers kunst.

Op een foto hoeft niet altijd de tegenstander te staan en een foto dat er alleen met de bal wordt gelopen is ook niet per definitie niet interessant. Als het puur gaat om het fotograferen van je zoontje dan zou ik mij daar op focussen, maar als het algemeen is zou ik ook eens wat foto's maken bij een van de doelen om vast te leggen wat daar allemaal gebeurd aan actie.

Een foto hoeft niet altijd actie te bevatten, maar kan ook juist emoties uitbeelden. Het is ook leuk en mooi om foto's te maken van de spelertjes die blij zijn om een doelpunt en dat samen vieren. Daarmee breng je diversiteit in je foto's.

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Hoi Jeff,

Bedankt voor je reactie. De voetjes had ik idd. ook al gezien en was voor mezelf al iets om in de gaten te houden.
Verder begrijp ik uit je opmerkingen dat het vaak nog wat krapper uitgesneden kan worden.

Bij foto 1 heb ik behoorlijk wat de kleur opgetrokken, maar dat is dus niet te? Ik had zelf het idee dat het net iets te veel was, maar wilde de reactie's graag afwachten.

Bij foto 7 kan ik nog wel even kijken hoeveel er aan detail uit de originele foto is en eventueel nog wat aanpassen.
Bij foto 8 is het de trainer die toeziet of de handejs geven na de wedstrijd wel goed gaat.

Robert
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Hoi Robert,

Naar mijn mening had het krapper uitgesneden mogen worden. Daarmee breng je ook meer het onderwerp naar voren.
De kleur in foto 1 vind ik niet te. Maar dat is misschien ook iets persoonlijks en wellicht dat sommige mensen er anders over denken.

Dat de trainer op foto 8 staat is niks verkeerds aan, maar dan had ik het zelf vanuit een andere hoek geschoten om het meer los te krijgen van het onderwerp (de kids die elkaar handjes schudden).

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Hoi Jeff,

Bedankt, voor je reactie. Zaterdag weer een wedstrijd 's ochtends en dan gaat de camera weer mee. Helaas kan ik niet altijd de camera meenemen omdat ik de wedstrijd ook wel eens moet fluiten. Maar als het weer het toelaat dan gaat de camera mee en blijf ik proberen.

Robert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar