Dressuurwedstrijd te Gent.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Voltigeur
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 19:34

Foto genomen tijdens Flanders Horse Expo.
Alle commentaren welkom.

mvg,
Bart


Afbeelding
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Altijd lastig om een goede dressuur foto te nemen. Loopt ie mooi bergopwaarts, dan is de belichting weer niks en vice versa. Jammer alleen dat ie zijn achterbenen niet aan de grond heeft bij de uitgestrekte draf. Ik had hem dus op een ander moment genomen. Maar ja, het is maar net of dat moment gaat komen.
Hij had iets meer bergopwaarts gemogen.

Fototechnisch lijkt hij mij wel goed. Het publiek is wat punterig.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Het moment vind ik niet helemaal gelukkig; ik zou er zelf als ruiter op dat niveau niet blij mee zijn. Hij heeft zijn voorvoet aan de grond en de achtervoeten beide los van de grond, dus op de voorhand; je wilt het als dressuurruiter écht andersom!

Hij zou misschien een tikje lichter mogen?
Voltigeur
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 19:34

Marfique schreefCOLONHet moment vind ik niet helemaal gelukkig; ik zou er zelf als ruiter op dat niveau niet blij mee zijn. Hij heeft zijn voorvoet aan de grond en de achtervoeten beide los van de grond, dus op de voorhand; je wilt het als dressuurruiter écht andersom!

Hij zou misschien een tikje lichter mogen?
Dit was niet tijdens de wedstrijd, maar tijdens het uit de piste rijden na de prijsuitreiking.
Nog oplichten is echt niet mooi meer, komt heel onnatuurlijk over (geloof me, ik heb 't geprobeerd, zowel in RAW als in JPEG)

mvg,
Bart
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Voltigeur schreefCOLON
Marfique schreefCOLONHet moment vind ik niet helemaal gelukkig; ik zou er zelf als ruiter op dat niveau niet blij mee zijn. Hij heeft zijn voorvoet aan de grond en de achtervoeten beide los van de grond, dus op de voorhand; je wilt het als dressuurruiter écht andersom!

Hij zou misschien een tikje lichter mogen?
Dit was niet tijdens de wedstrijd, maar tijdens het uit de piste rijden na de prijsuitreiking.
Nog oplichten is echt niet mooi meer, komt heel onnatuurlijk over (geloof me, ik heb 't geprobeerd, zowel in RAW als in JPEG)

mvg,
Bart
Ja, dat zag ik aan de prijs aan het hoofdstel. Maar toch, ik sluit me toch ook aan bij mijn voorgangster.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Jammer dat je m niet iets lichter krijgt; zwarte/zwartbruine paarden zijn echt heel lastig qua belichting....lukt het ook niet in shadow/highlights (Photoshop) en dan het contrast een tikje terugschroeven?
Voltigeur
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 19:34

Marfique schreefCOLONJammer dat je m niet iets lichter krijgt; zwarte/zwartbruine paarden zijn echt heel lastig qua belichting....lukt het ook niet in shadow/highlights (Photoshop) en dan het contrast een tikje terugschroeven?
Ik heb 't geprobeerd, maar dan verlies ik bijna alle detail in de lichte partijen, zoals onder andere de bandages.
Het kan ook aan mezelf liggen, want ik ben op vlak van post processing een nog grotere amateur als op vlak van foto's nemen op zich...


mvg,
Bart
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Kijk eens naar de bovenrand van de neus van de ruiter (en het punterige publiek) dan lijkt het mij dat dit plaatje net wat teveel verscherpt is.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Net als Ans al zegt is dit als ruiter geen plaatje om trots op te zijn..hij is niet takt zuiver op de foto..als ruiter wil je voor de foto 1 diagonaal op en 1 diagonaal van de grond en dan het liefst evenveel :D
De ruiter vind ik in zijn gezicht ook niet echt natuurlijk qua kleur, het is nu net of hij geelzucht heeft, en iets minder verscherpen volgende keer..
Al met al is het alles behalve makkelijk om in een binnenhal en dan ook nog eens een donker paard goed op de foto te zetten...volgende keer extra op de beenzetting letten :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar