van alles

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Gemaakt met de "Plastic Fantastic" het enige probleem wat ik met die lens heb, is dat het focussen bij mij nogal eens mis gaat, hij leunt op rechts zeg maar.

Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Het kan aan mij liggen maar ik begrijp niet wat je met je post wil en ik schat in dat je daardoor niet zo veel reacties zult krijgen. Wil je tips voor het focussen? Wil je reacties op je foto?
groet,
BWK
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

De achtergrond, de sleutels, flitser en telefoon storen mij op deze foto. Ik weet niet waarom je deze foto post zonder toelichting. :?:
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Volgens mij wordt er wel een probleem aangedragen: hij leunt op rechts.
Alleen is dat inderdaad moeilijk te beoordelen aan de hand van deze foto.
Specifieker?
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Mauriz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009 18:12
WoonplaatsCOLON Kerkrade

Misschien heb je een focus punt rechts geselecteerd! Staat de AF punt op center ingesteld?
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Misschien nog even wat foto's maken met dingen die op dezelfde lijn staan, het lijkt mij dat zowel de sleutel(ring), telefoon, flitser en het voorste gedeelte van de camera "scherp" zijn, maar door de DOf en de stand van de objecten het lijkt of hij meer naar rechts leunt.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik was bij mijn stelling wat kort door de bocht, maar hij stond op de centrale AF gecentreerd. De storende elementen om de D30 heen, liggen daar zodat je kunt zien waar het scherpe deel verloopt.

Inmiddels heb ik wat meer info over de lens ingewonnen, het blijkt een bekend fenomeen te zijn bij dit type lens. Kort gezegd, als je AF scherpstelt op iets dat op 30cm afstand ligt, dan zal alles op die afstand scherp zijn. Alles wat daarvoor of erachter ligt, zal niet scherp zijn. Dat kun je bijvoorbeeld ook zien aan de draagband van de camera. Op de foto lijkt het dat deze op dezelfde afstand ligt als de Samsung, maar de draagband ligt toch iets dichterbij en is daarom minder scherp.

Dat betekent dat ik dan beter een andere lens (groothoek?) kan gebruiken voor dit soort opnames. Ik wil namelijk een serie maken, met allerlei gebruiksvoorwerpen die chaos voorstellen. Hetzelfde soort chaos als dat je op tekeningen ziet van Jan van Haasteren, voorbeeld:
Afbeelding

Bij mij gaat het dan niet om mensen, maar om heel veel spullen op een klein vlak.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONals je AF scherpstelt op iets dat op 30cm afstand ligt, dan zal alles op die afstand scherp zijn. Alles wat daarvoor of erachter ligt, zal niet scherp zijn. ...... Dat betekent dat ik dan beter een andere lens (groothoek?) kan gebruiken voor dit soort opnames..
Volgens mij kun je beter een kleiner diafragma instellen om de foto van voor tot achter scherp te krijgen. Probeer hetzelfde eens met een F11 of 16 bijvoorbeeld.
Een groothoeklens op F-klein zal precies hetzelfde doen (met meer vertekening)
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar