WK Turnen

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
SandraJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 14:52

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ben nog een beetje zoekende hoe het allemaal werkt hier.

Het is al even geleden dat het WK turnen plaats vond (oktober vorig jaar) maar het kwam er maar niet van om mijn foto's uit te zoeken. Waar een regenachtig weekend goed voor kan zijn ;-)

De meeste van onderstaande foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 7D met een Canon EF 200mm 1.8 L (foto 2 en 4 inclusief 1.4 extender), de rest met een Canon EF 70-200 2.8 L. Normaal gesproken is het fotograferen van sprongen redelijk kansloos door de barre lichtomstandigheden in de gemiddelde sporthal maar omdat er behoorlijk wat licht was in Ahoy leek me het vastleggen van aktie wel een leuke uitdaging.


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Prachtige serie...mooi scherp en volop actie...
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Het vastleggen van aktie is je zeker gelukt.
Wel zie ik in de meeste foto's wat ruis, wat volgens mij wel te beperken is in de nabewerking.
Foto 4 vind ik alleen jammer, omdat je tegen een rug aankijkt.
Verder nette serie.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
SandraJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 14:52

IDI_020 schreefCOLONFoto 4 vind ik alleen jammer, omdat je tegen een rug aankijkt.
Eens. Ik heb talloze foto's van dezelfde beweging maar dan van de andere kant maar het is me al vaker opgevallen dat niet-turnkenners dan meteen beginnen over het feit dat je recht in het kruis kijkt...
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

SandraJ schreefCOLON
IDI_020 schreefCOLONFoto 4 vind ik alleen jammer, omdat je tegen een rug aankijkt.
Eens. Ik heb talloze foto's van dezelfde beweging maar dan van de andere kant maar het is me al vaker opgevallen dat niet-turnkenners dan meteen beginnen over het feit dat je recht in het kruis kijkt...
Ik ben ook geen turnkenner, maar men weet wel wat je kan verwachten bij bepaalde sporten en de foto's daarvan. De mening van anderen dat je recht in het kruis kijkt mot je er niet van weerhouden de foto gewoon te plaatsen he ;-)
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
dirkjankraan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2010 22:27
WoonplaatsCOLON Cothen
CONTACTCOLON

Zeer geslaagde fotos in deze moeilijke condities (indoor=donker).
Canon 6D met 24-70 f4 IS http://www.dirkjankraan.com
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie! De 3e spreekt me erg aan. Ook de vierde is mooi, juist doordat je de foto van de andere kant hebt genomen. Zou die niet mooier zijn als je het toestel er aan de onderkant afcropt, zodat je de turner echt alleen tegen een zwarte achtergrond ziet?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Mooie afwisselende serie. Voor mij foto 1, 3 en 8 als uitschieters naar boven.
Waarom weet ik niet, maar foto 2 is het voor mij niet. Jammer dat foto 4 op de rug is..
Foto 5 is wel een leuk moment, maar doordat het niet duidelijk is op welk onderdeel het is, is het het net niet voor mij. Zal wel vloer of balk zijn?
Foto 6 is wel grappig. Foto 7 lijkt een beetje blauw..

Ik heb het idee dat het met het slechte licht wel mee valt als ik de exif gegevens bekijk. Bij de gemiddelde volleybal of basketbalwedstrijd heb ik minder licht...:-( (iso 2000, 1/500 en 2.8)
Ook ik zie op een paar foto's wat ruis. Komt het door het croppen?
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
SandraJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 14:52

Dank voor alle opmerkingen.

Tja die ruis... Alleen foto 4 en 6 heb ik enigszins gecropt, de rest niet of nauwelijks. Heb wat geexperimenteerd met tutorials om ruis te onderdrukken (gevonden op dit forum) maar ik had het idee dat de foto's er zeker niet scherper van werden. Daar moet ik me wellicht nog eens verder in verdiepen.

@Emielepiel: het licht was goed! Normaal gesproken haal ik ook niet dit soort sluitertijden maar omdat er ook TV opnames werden gemaakt hadden ze wat extra lampjes opgehangen. Hoera :-)
Foto 7 ziet inderdaad wat blauw. Vind het erg lastig om foto's met een mooie neutrale huidtint uit camera RAW te toveren. Nog tips?
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

wat me opvalt is dat je aan het nabewerken bent geweest voor wat betreft ruis terwijl je op iso800 hebt geschoten. Als ik op iso 800 schiet met mijn 7D doe ik niets aan ruisonderdrukking. Voorwaarde is dat je wel goed belicht. Ik schiet foto's op iso 5000. De RAW komt zo uit de camera zonder enige nabewerking ziet die er zo uit. 9372
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
SandraJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 14:52

Op bovenstaande foto's heb ik niks aan ruisonderdrukking gedaan. Alleen licht verscherpt.
Dit is de eerste serie die ik maakte met mijn 7D en ik moet zeggen dat de foto's op het display van mijn camara een stuk lichter worden weergeven dan op mijn iMac. Tja, ik weet dat ik niet op het schermpje moet vertouwen maar naar het histogram moet kijken dus daar zal ik de volgende keer ook zeker extra op letten. Met mijn 40D had ik daar een stuk minder last van. Foto's waren nu wat onderbelicht dus wellicht dat daar de ruis vandaan komt.
*leermomentje* :-)
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Misschien je helderheid van je camera even aanpassen ;-)
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

heb me een hele tijd laten foppen door de auto-helderheid vh lcd scherm toen ik mijn 5DII net had. uitzetten dus als ie aanstaat!
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nette serie! Blijft bizar om te zien wat die meiden allemaal kunnen...
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar