Nieuwbouw & nominiatie sloop

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RubenJ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2010 01:10
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Vandaag voor de verandering lopend naar school, dan vallen je toch andere dingen op dan in de auto/op de fiets.

Op de terugweg dit plaatje geschoten.
Hij is iets recht gezet, bijgesneden en contrast & brightness aangepast.

Afbeelding
Laan van Presikhaaf by RubenJ, on Flickr
| Canon EOS 550D | Canon EF-S 18-55 (+uv) | Canon EF 50mm 1.8 (+uv) | BG-E8 | 4x LP-E8 | AP-R1C |
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Leuke plaat. Ik neem aan dat je voor het spiegel effect ging? Ik denk dat het mooier zou zijn de foto nog meer te croppen. Misschien naar panorama formaat om de spiegeling meer naar voren te halen.

Groet, Bas

Ps. En dan wel de horizon precies in het midden...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik je bedoeling snap maar mijn oog word niet echt naar het onderwerp getrokken. Moet zelfs zoeken wat je bedoelt met de titel. Probeer nog eens te kijken naar je compositie. Je hebt nu veel loze ruimte boven en onder je onderwerp die niets toevoegen. Als je dezelfde diepte in de foto wil houden kan je proberen iets op de voorgrond te krijgen waardoor je ook meer dieptewerking zal krijgen. Kijk ook goed naar alle "ongewenste" objecten. De boom rechtboven zou ik proberen te vermijden en misschien nog op ander momenten fotograferen zodat je minder verkeer hebt.

Ik weet dat het achteraf allemaal makkelijk praten is :wink: De plaat is zo niet echt interresant in mijn ogen. Door te spelen met je compositie moet je proberen de blik van de kijker te sturen en is het onderwerp heel goed gevonden.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
RubenJ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2010 01:10
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONLeuke plaat. Ik neem aan dat je voor het spiegel effect ging? Ik denk dat het mooier zou zijn de foto nog meer te croppen. Misschien naar panorama formaat om de spiegeling meer naar voren te halen.

Ps. En dan wel de horizon precies in het midden...
Thanks, hij is inderdaad een beetje off-center.
Heb er nog een andere foto bijgepakt maar die is net iets té, de hoge boom rechts heeft daar net geen toppen meer.

Nog wel even bijgesneden ook na aanleiding van @Rijk's commentaar :)
12513

Ik was huiverig om 'm nog verder af te snijden maar het valt me eigenlijk niet tegen :mrgreen:
12515
Rijk schreefCOLONDe boom rechtboven zou ik proberen te vermijden en misschien nog op ander momenten fotograferen zodat je minder verkeer hebt.
Misschien had ik het er even bij moeten vermelden ;) Het gebouw rechts staat op de sloop lijst, en links dacht ik ook maar dat duurt nog wat langer.
Verder hoort het verkeer er voor mij bij, het is een druk punt, al stonden er nog 3 bussen bij de halte/stopicht toen ik aan kwam lopen.
Die ene had ook nog wel op kunnen wachten (achteraf).
Het enige moment dat je daar zonder (lees: weinig) verkeer kan fotograferen is op zondag heel vroeg of 's nachts ;)
| Canon EOS 550D | Canon EF-S 18-55 (+uv) | Canon EF 50mm 1.8 (+uv) | BG-E8 | 4x LP-E8 | AP-R1C |
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Na de nieuwe kadering is het een stuk beter, al mag ie wat mij betreft nog krapper.

Vindt wel de boom die aan de rechterkant het beeld in komt wat storen.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar