Help Portrait

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik kwam op twitter gisteren een hoops #HelpPortrait hashes tegen, en zag vanmorgen (via twitter) ook een #HelpPortrait video op YouTube van RC van de Kelby Media group. Toch maar eens gaan kijken wat dat is dan.. Wat ik er zo snel van begreep is dat het vorig jaar in het leven is geroepen om mensen die het nodig hebben te helpen met een mooie fotoshoot met aan het eind van de dag gelijk een print. In de video bijv. een vrouw die jarenlang drugsverslaafd was en er weer uit gekrabbeld was. Dit was voor haar een nieuwe start.

Het schijnt dus al een aardig wereldwijd fenomeen te worden, en via de website help-portrait.com begreep ik dat het ook al in een tweetal steden in NL draait. Iemand hier die er meer ervaring mee heeft of er weleens aan mee heeft geholpen?
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dag

ik heb zowel vorig jaar, alsook dit jaar meegedaan met Help-portrait in de organisatie van Den Bosch. In het kort : help-portrait gaat om het geven (van portretten) aan die mensen die een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken, en niet om het maken van de foto's. De fotografen verzorgen in dit geval alles : setup, visagie, hairstylisten en het afdrukken van de foto. De geportretteerde hoeft alleen maar te komen en later de foto in ontvangst te nemen. Daarna worden de originelen vernietigd. De foto's verschijnen dus ook niet op de blog, site of wat dan ook...
Wij hebben vorig jaar meegedaan door het maken van mooie portretten van alleenstaande bijstandsmoeders, en daar zaten inderdaad dames tussen die hun gehele leven nog nooit de kans hadden gehad om een mooie foto te laten maken. Als je dan ziet wat je door het investeren van wat tijd en moeite voor die mensen kunt betekenen, alleen het feit dat zij nu eens in midden in de aandacht staan, is dat ongeloofelijk.

Ook gisteren hebben wij met 3 fotografen, een visagiste en een hairstyliste weer meegedaan, dit keer op een op een zorglocatie. Ditmaal hebben we een 75 portretten verzorgd, die we komende week zullen selecteren en nabewerken, waarna onze sponsor voor het afdrukken op posterformaat zal zorgen.
Je investeert tijd om de zaak te regelen en sponsoren te vinden, tijd voor het fotograferen, selecteren en nabewerken, maar je krijgt er zo ongeloofelijk veel voor terug. Met geen pen te beschrijven, en dat zal ik dus ook niet proberen.

Meer vragen, stel ze gerust. Wij doen volgend jaar weer mee, maar waarschijnlijk weer een maatje groter.

[edit] kijk ook eens op www.help-portrait.com[/edit]
groeten
Peter
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Fantastisch initiatief! Lijkt me geweldig om er aan mee te werken! Volgend jaar zal ik het zeker in de gaten houden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar