Mirthe

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Nou, vanavond voor het eerst iemand "officieel" in de studio gehad. Het was de dochter van mijn kapster. Meisje van 15 die het geweldig vond om voor de lens te verschijnen. Ze was de hele dag al zenuwachtig haha (gold ook wel een beetje voor mij hoor). Ik ben zelf erg onervaren met studiofotografie, maar deze jonge dame deed gewoon wat ze leuk vond. Ik hoefde geeneens aanwijzingen te geven. Voor mij wel prettig en zij kon lekker doen wat ze wilde.
We hebben vanalles geprobeerd en deze foto vind ik het best gelukt. Eigenlijk was het meer een toevalstreffer :oops:
Misschien even handig om de stappen qua bewerking aan te geven. Heb de huid iets verzacht. De ogen ietsiepietse blauwer gemaakt en het oogwit iets witter. Verder nopes.

Graag hoor ik van jullie wat er goed aan is, wat er beter kan en wat ik in vervolg maar beter achterwege kan laten. Misschien zeggen jullie dat ik maar beter weer sport kan gaan doen. Ik hoor het graag. Ik zie alles als opbouwend.
Ik vind de foto showcasewaardig, vandaar dat ik em hier ook in geplaatst heb. Mocht het niet showcasewaardig zijn, verplaats em maar!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Emiel

10368

[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

En dan zeg je best wel gelukt? mmm je kan beter zeggen van holy moly wat een mooie foto.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Anoniem 3

Wat een prachtig resultaat!
Dat geldt zowel voor de foto als voor het model.
johnnyd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 21:46

Ik zeg stoppen met sportfotografie, pracht plaat.
Ongein natuurlijk, ik kan de je sportfoto's niet.
Maar dit is is een perfect stukje portretfotografie.
Belichting goed, en de nabewerking idem.
Nee hier kan je gewoon een geheugenkaart met toevalstreffers mee vol zetten. :shock:
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik ben iets minder enthousiast. De foto is mooi belicht (iets vlak), mooi model, pose oke, huidbewerking ook, maar niet verder doorvoeren ! Maar die ogen :? Zo onnatuurlijk. Veel te wit oogwit en de irissen veel te blauw !! Zonde ! Een beetje overdone zo dus absoluut geen perfecte portretfoto. Scherpte kan ook ietsie mooier.
Maar ga door zou ik zeggen en succes

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zonde dat het er maar 1 is!

Als leek op dit gebied in ieder geval welgemeende complimenten.
Als ik tzt bij mijn 1e schoot 1 dergelijk foto kan laten zien zul je mij niet horen klagen.
Maar die dan ook wel hier zien, dat dan weer wel.. :wink:

Van mij zou ie iets donkerder mogen blijven, maar das een persoonlijke voorkeur.
Toppie voor de 1e keer en zeker in doorgaan. En dat mag voor mij met hetzelfde model.. :P
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Erg mooi.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben het eigenlijk met iedereen eens: mooie foto - maar iets te ver doorgevoerd / vlak.

Heb je zwart/wit omzetting al geprobeerd, misschien is er dan wat meer uit te halen...
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Om eerlijk te zijn vind ik de bewerking net iets over de top. Het model heeft iets onnatuurlijks gekregen. Ik denk dat als je de ogen met rust had geladen het mooier was geworden. Zou je deze onbewerkt neer kunnen zetten ? Ben benieuwd naar het verschil.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Emiel schreef: Misschien zeggen jullie dat ik maar beter weer sport kan gaan doen.
Nou, ik zou zeggen: je hebt er een nieuwe sport bij! :P
Een mooi portret zeg! Misschien zijn de ogen idd ietsje te licht, maar ik heb zo'n idee dat dit meisje van zichzelf ook redelijk mooie (licht)blauwe ogen heeft?

Ben zelf ook net een beetje met studioachtige omstandigheden aan het stoeien, ik kan me daarom heel goed voorstellen dat je terecht blij bent met dit resultaat!
Je nervositeit kan ik me zelfs héél goed begrijpen: over twee weken mag een gezinnetje fotograferen. En ook al zijn dat familieleden van me en bedoelt als proefkonijntjes, als ik er aan denk begint mijn buik nu al wat te rommelen :lol:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Helemaal met de vorige spreker eens, prachtplaat :)

Groet,
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Bedankt voor de positieve reacties!
@Martijn: Dank voor je kritische beoordeling. Daar kan ik iets mee. Maar wat bedoel je dat de belichting wel mooi is, maar ook iets vlak? Voor wat betreft de ogen, die zal ik opnieuw onder handen nemen. Eigenlijk heb ik er maar heel weinig aan gedaan voor mijn gevoel. Maar ik zal er nog wel naar kijken. Laatste vraag; wat kan er mooier qua scherpte? Deze manier van bewerken heb ik voor het eerst gedaan (naar aanleiding van het Scott Kelby CS2 boek. Ik sta open voor tips.

@Hari Seldon: ik heb niet eens aan z/w gedacht omdat de blauwe ogen zo mooi naar voren komen. Maar ik ga dit ook eens proberen. Ben ook nog geen held in het omzetten naar z/w dus dat is weer een nieuwe uitdaging.

@phd: Dank voor je reactie. De onbewerkte versie zal ik zo plaatsen. Het is een raw bestand wat omgezet in naar een jpg. Verder niets mee gedaan.
@Ina: Zo had ik het nog niet gezien. Een nieuwe sport erbij :D Ja het was spannend, maar gewoon lekker proberen relaxt over te komen. Gelukkig was mijn 'model' erg inventief zodat ik bijna niets hoefde te zeggen. Als dat net andersom zou zijn, waren we binnen 15 minuten klaar. :)
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Hierbij op verzoek, de onbewerkte versie.

10383
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Jan59

Bedankt voor het plaatsen van de onbewerkte foto ! We leven toch in een rare wereld ! Enerzijds hebben we camera's en lenzen die scherp moeten zijn als scheermessen.
Dan gaan we de huid bewerken zodat het meisje eerder op een barbie popje lijkt dan op een mens zoals op de onbewerkte foto. Dat zie ik vaker op dit forum maar ook op
vele andere forums zie je dat. Er zullen mensen zijn die tegen haar zullen zeggen : Hey, je ziet op die foto beter uit... Er is zelfs software om gezichten te verbeteren.
Ieder zijn ding maar ik vind het maar nep. Te veel Photoshop (of van die filters) is als te veel sambal, je verkloot iets moois. Zoals gezegd ieder zijn ding...
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Jan, thanx voor je reactie. Ik moet zelf ook nog een gulden middenweg vinden hierin. Het is mijn eerste keer dat ik dit soort fotowerk doe en ben nog erg onervaren. Dat de ogen veel TE zijn heb ik al begrepen. Ook de huid zal wel iets minder soft kunnen begrijp ik uit je reactie. Ik zal het meenemen bij de rest van de bewerkingen.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind het gewoon een mooie foto. (wat een ogen wow :o ) De bewerking vind ik wel passen bij de foto. De foto heeft een beetje een high key effect en daar past de zachte huid mooi bij. Zeker niet overdone in mijn ogen.

Groet

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Emiel schreef: Misschien zeggen jullie dat ik maar beter weer sport kan gaan doen.
Je zou ook kunnen kijken of zij een sport beoefend, en dan die twee combineren.
Over de foto kan ik kort zijn, ik vind hem gewoon mooi.
Gr. Rob
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Heel erg mooie foto!

Mag ik vragen hoe je het model precies belicht hebt?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@BOV: eigenlijk heel simpel. Softbox links, paraplu rechts en een witte achtergrond.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Ik denk dat Mirthe superblij is met deze foto.

Bewerking wellicht wat over de top.
Heb zelf ook even een bewerking gedaan.
Indien interesse dan laat het maar weten, dan plaats ik hem.

Maar de foto is gewoon top, had je een visagiste erbij gehad dan was bewerken niet eens nodig geweest.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar