Testfoto's Training Heracles Almelo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
gerald nijverdal
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2010 15:00

Ik heb een paar testfoto's gemaakt bij de training van Heracles Almelo. Sinds 2 weken heb ik de Canon EOS 1000D en gisteren heb ik daar een lens EF-S55-250mm f/4-5.6IS, bijgekocht en heb vanmorgen deze testfoto's gemaakt terwijl het ontzettend slecht weer was. Alles heb ik dit keer op automisch laten staan,maar zouden jullie mij advies kunnen geven wat ik eventueel kan verbeteren qua iso enzo. Deze foto's zijn allemaal gemaakt op iso 800. Per foto zet ik erbij hoeveel ik ingezoomd heb.

Afbeelding
Ingezoomd op 123mm

Afbeelding
Ingezoomd op 74mm

Afbeelding
Ingezoomd op 250mm

Afbeelding
Ingezoomd op 250mm

Afbeelding
Ingezoom op 194mm

Wat is de beste manier om de lens schoon te maken als er regendruppeltjes op de lens zijn gekomen?
Jan59

Mooie foto's ! Niks mis mee !

Ik zou er dus een GOED merk UV filter op zetten van B&W !*)
Dan kun je heel gemakkelijk met een doekje druppeltjes even wegpoetsen !


A.U.B. geen goedkoop dingetje, de afbeeldingskwaliteit gaat dan heel sterk achteruit.
gerald nijverdal
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2010 15:00

Bedankt voor je complimentje! :D En ik heb er al een UV-fliter op van het merk Tiffen.Ik heb alles gekocht bij Foto Konijnenberg in Den Ham en dat UV filter hadden ze mij erbij gedaan. Maar wist niet dat je daar met een doekje over mocht,ben een echt beginneling en moet nog echt veel leren. En hoop zo op veel tips.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

nette foto's hoor! goed begin.

wat tips: probeer bij bewegende beelden de sluitertijden lekker snel te houden. bij voetbal is aan de 1/500e zitten bij beweging geen overbodige luxe. ISO 800 is absoluut geen probleem geweest daar je er nauwelijks wat van terugziet op de foto's in de vorm van ruis.

vooral bij de beweging van foto 4 is voor zover ik kan beoordelen wat bewegingsonscherpte ontstaan! wat was hier je sluitertijd?

verder zien de foto's er prima uit! belangrijkste tip! veel oefenen en zo snel mogelijk van de automaat af om iets anders te proberen!

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jan59 schreefCOLONMooie foto's ! Niks mis mee !
sven2912 schreefCOLONnette foto's hoor! goed begin.
mwoah, met dit soort complimenten maak je iemand misschien wel blij, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Al het begin is moeilijk natuurlijk, maar de eerste drie zijn zo scheef als de toren van Pisa (heb ik echt gezien, en dat is best scheef hoor)
Buiten het inhoudelijke dient dit toch eerst wel opgelost te zijn. Het gros van de foto's die ik maak heeft een afwijking naar rechts (weet niet waarom, maar dat is bij mij kennelijk zo) en toch zet ik bij nabewerking altijd de foto even recht (volgens Emiel lukt me dat niet altijd)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afwijking naar rechts is heel logisch: waar zit je afdruk knop ook weer? En wat gebeurd er alsje daar op drukt? Juist je duwt behalve het knopje ook de cam naar beneden. Zou op een monopod overigens iets minder moeten zijn ;).

Vind de plaatjes niet bijster interessant, en rare uitsneden. sorry.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een zonnekap is ook nuttig bij regen (tenzij je luchtballonnen in de zoeker wilt hebben).
Dat werkt optisch ook beter dan een filter.
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 4 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

mmk schreefCOLONAfwijking naar rechts is heel logisch: waar zit je afdruk knop ook weer? En wat gebeurd er alsje daar op drukt? Juist je duwt behalve het knopje ook de cam naar beneden. Zou op een monopod overigens iets minder moeten zijn ;).
Is aan gedacht, is niet het probleem. Ik heb zelfs nog een keer met draadremote gewerkt. Kennelijk heb ik gewoon die afwijking. Collega hier heeft hem juist weer naar links.
Heel bizar.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb dezelfde naar rechts afwijking die er in blijft hoe ik er ook op let.

Wat betreft de beelden ga ik mee met Jeroen, tevens vind ik er over het algemeen weinig actie in zitten.
Ik denk ook dat je wellicht wat meer aandacht moet geven aan je compositie en instellingen, dit is in mijn ogen wat belangrijker dan de hoeveelheid mm je gebruikt hebt. Een filter is leuk, maar een zonnekap is beter in mijn ogen je hebt dan ook geen druppeltjes en met een goed lapje kun je ook wel wat poetsen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON.. (volgens Emiel lukt me dat niet altijd)
Ben er zelf ook geen held in, maar dat weet je :lol:

Gerald,
De foto's die je hebt gemaakt zijn, los van dat ze scheef staan, van een training. Dat zie ik alleen op de 4e foto terug. Uit de rest van de foto's blijkt niet echt dat het om een training gaat. Voor hetzelfde geld zijn het spelers die een rondje lopen door het stadion. Probeer bijvoorbeeld een overleg tussen trainer en speler vast te leggen waaruit duidelijk blijkt dat hij aanwijzingen geeft. Jeroen, ja dezelfde van hierboven, heeft een heel mooi stukkie geschreven over de technieken bij het fotograferen van voetbal. Deze vind je hier
Lees het maar eens rustig door. Waarschijnlijk kom je er zelf al achter wat je fout doet. Kom je er niet uit, ga je lekker oefenen en zet je de resultaten hier ter beoordeling.

Succes!

PS: Jeroen, wil je dat topic ff aanpassen zodat de foto's ook weer zichtbaar zijn.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Emielepiel schreefCOLONPS: Jeroen, wil je dat topic ff aanpassen zodat de foto's ook weer zichtbaar zijn.
PB maar linkjes, corrigeer ik ze wel (Kan uiterraard allen mijn eigen topics doen)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
gerald nijverdal
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2010 15:00

Ik heb net even een paar testfoto'tjes gemaakt van mijn zoon die de bal aan het hoog houden is,de sluitertijd heb ik gezet op 1/800 en het werden inderdaad mooiere foto's. Maar nu wou ik graag weten op welke ISO ik het toestel moet zetten want op 200 werden ze heel donker en op 1600 werd wel iets beter maar nog niet echt heel super,nog wel schemerig. Hoe zou ik dit kunnen veranderen moet dat met de ISO?
Afgelopen zaterdag heb ik alles op automatisch gezet en foto's gemaakt op "Sport" bij de voetbalwedstrijden van mijn zonen,en deze waren niet schemerig maar de acties waren niet echt duidelijk. Graag jullie advies.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r is niet echt te zeggen dat je per defintie op 1/800 bij f/2.8 op iso 800 moet zitten op dinsdag 9 november om 15:00 uur.
Het is een kwestie van wat voor licht je hebt.

Probeer met je sluitertijd op minimaal 1/500 te zitten. Dat is al niet perfect, maar het is het minimale. Diafragma zo ver mogelijk open en dan je iso omhoog totdat je een correcte belichting hebt. Zit je met iso 100 of 200 nog op overbelicht, dan je sluitertijd omhoog. Ben niet bang om overdag bijvoorbeeld op iso 400 te zitten zodat je een sluitertijd van 1/1000 haalt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
gerald nijverdal
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2010 15:00

Ik zal wel even dingen proberen en uitzoeken,maar bedankt voor de tips en adviezen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar