schoffie's "nacht van de nacht-fotografie" 2010

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Jan59

Ik wens jullie een niet te koude & droge nacht !
En hopelijk mogen er veel foto's lukken met de juiste belichting en zo......
Zet ze maar hier... kunnen we er allemaal van genieten...
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

er zijn altijd mensen ongeduldiger dan anderen... :lol:

ik ben op dit moment erg druk met de laatste hand te leggen aan de reader en ga vandaag de info versturen aan iedereen (als de planning lukt!)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Als er nog meer mensen zijn die vanuit Eindhoven naar Deurne willen mee rijden. Laat maar weten (PB uiteraard).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Lony
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2010 08:45

Ik heb me net aangemeld voor Tynaarlo!! Ik heb net een nieuwe CANON EOS 1000 D, waarover ik steeds meer wil leren! Een uitgelezen kans dus!!

Tot zaterdag, ik heb er zin in!
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Lony schreefCOLONIk heb me net aangemeld voor Tynaarlo!! Ik heb net een nieuwe CANON EOS 1000 D, waarover ik steeds meer wil leren! Een uitgelezen kans dus!!

Tot zaterdag, ik heb er zin in!
Gezellig, tot zaterdag!

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Als er iemand uit Utrecht wilt meerijden stuur dan maar even een pm
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Zijn er nog meer mensen hier die naar Deurne komen?
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

volgens mijn lijstje in ieder geval 16... maar de aanmeldingen blijven komen!!

En dat kan nog tot zaterdag 20:00 hè! Er is geen maximum aantal, voor welke locatie dan ook!
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 28 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Het weer lijkt goed te gaan worden :)

http://www.wetter.com

Tik Paterswolde, Deurne of Kootwijk in en ga naar Wochenende. Tik vervolgens op de zaterdag op details et voila. Is een Duitse website, maar een van de betrouwbaarste die er is.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

oh ja, als het leuk vind om mij eens te 'horen' ipv alleen maar van internet te leren kennen dan kun je het interview downloaden wat ik gisterochtend heb gegeven op de radio bij RTV Drenthe over deze activiteit en m.n. locatie Tynaarlo / Paterswolde: klik hier voor MP3 (let op: bijna 5Mb)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON..... Is een Duitse website, maar een van de betrouwbaarste die er is.
Duitsers en betrouwbaar..... :lol:

We hebben ook mooi weer nodig zaterdag. (maar de regenjas en paraplu gaat wel mee)
Hey Kars, wat zal wijsheid zijn, rugtas mee of kan de pelicase mee? Zelf denk ik aan de rugtas.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

De Pelicase zit beter :) Als we de rimboe in gaan, dan zal die wel onhandiger zijn :)

Hoeveel objectieven denk je mee te willen nemen? Normaal gesproken heb je voldoende aan een groothoek en standaard objectief.
Wellicht is het mogelijk om een tele te monteren bij het paterswoldse meer..

Ik zou gewoon een winterjas meenemen. Paraplu hooguit om boven je fototoestel te houden. Zo te zien, is het gewoon droog (0,1% op neerslag). Desnoods kijk je zaterdagmiddag nog even. Ik vind het wat jammer, dat we maar windkracht 2 hebben ivm de wolken en de maan. Windkracht 4 is daar handiger voor, maar dan ga je ook al weer rimpels op het water zien.

We gaan in elk geval nog even verkennen zaterdag en zetten zo rond 17.30 uur de laatste bevindingen op internet. Bij Schoffie natuurlijk.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Ik zal de rugtas wel meenemen (en een krukje ;-)) Ik heb geen idee of de tele mee "moet". Ik zal zeker de 12-14 en 24-105 meenmen. Het weegt er natuurlijk allemaal wel in en ik moet er wel mee sjouwen. Daar komt bij dat er ook nog een statief mee moet. Sjongejonge, ik maar iemand meevragen die de spullen gaat dragen hahaha.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Je mag ook een stevige tafel meenemen, hoor. In combinatie met een rijstzak wil dat best wel. Ik zou wel een eiken willen voorstellen :)
Krukje is ook alleen maar meesjouwen.
Je bent 's avonds onderweg, dus zie je minder. Ik ben nog nooit wat kwijtgeraakt, maar je zult net zien.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

een tafel raak je denk ik minder snel kwijt dan een statief...

goed advies Kars!
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Ik ga aan mijn zwarte statief een reflecterend hesje hangen ofzo. Dat valt vast wel op. Een tafel meesjouwen ga ik niet doen en een rijstzak heb ik niet.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik heb wel spanbanden voor je, hoor :) Even zeggen en ik neem ze mee :)

ff serieus: Statief raak je niet snel kwijt, ook niet in het donker :) Krukje is (vind ik) vrij overbodig, maar als je persé sluitertijden van 15 minuten wilt maken, ga je gang. Zet dan je ruiscompensatie wel even uit.... anders zit je op 30 minuten totaal :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

... dat soort tips staan allemaal in de reader...

(.. nog één hoofdstuk afmaken en dan is'ie klaar... bijna 50blz.!)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

50 :shock: :shock: :shock:
Dat krijg ik nooit gelezen voor zaterdag :?

Nando gaat toch niet overhoren he? :evil:

Moeten we toch ook later nog eens op pad, wat een drama 8) 8) 8)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

oh ja, had ik dat niet vermeld? Nando begint met een schriftelijk toegangsexamen... faal je dan mag je weer naar huus :)
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar