Canon D50 beeldstijl Monochroom ...maar in CS4

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

(moderator, misschien niet het juiste forum, dan gaarne verplaatsen)

Ik heb mijn 1ste portret fotoshoot gedaan en mijn beeldstijl op monochroom staan (canon D50) echter bij beelden downloaden naar Adobe Bridge CS4 wordt alles terug naar kleur omgezet. Wat doe ik niet goed, of wat moet ik doen om de beeldstijl te behouden.

Hoor erg graag

Gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Lijkt mij het juiste forum, maar 'k ben geen mod 8)

Anyway, ik gok dat je met RAW hebt gefotografeerd. De picturestyles hebben alleen invloed op de JPEG's. Misschien dat de Canon RAW-converter de instellingen overneemt van de camera - maar ik gebruik die niet.

RAW geeft alle gegevens zoals die van de sensor wordt gelezen, dus inclusief de kleur informatie. In een fotobewerkingsprogramma kun je eenvoudig Z/W maken van kleurenfoto's - inclusief filters en de emulatie van Z/W film. In digitaal is het sowieso handiger om in kleur te fotograferen en daarna naar Z/W om te zetten (tenzij je natuurlijk meteen wilt kunnen zien hoe het er Z/W uitziet...)

En een zeurpuntje: De D50 is een Nikon camera - Canon heeft alleen een 50D (staat ook met grote letters op je camera...).
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Je hebt uiteraard gelijk is een 50D...oude Nikon gewoonte....nog snel afleren...zal het eens met Canon Utilities proberen, misschien houdt deze de RAW instellingen aan. Weer omzetten naar ZW is natuurlijk ook een optie. was alleen verbaasd dat dit gebeurde. Model krijgt altijd eerst de ruwe shoot te zien op de camera en daarna direct op scherm.

bedankt voor je reactie!

Grz
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
MichelleS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2009 20:39
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Wat ik heb begrepen is dat je dan het speciale programma moet gebruiken van canon (die je bij je camera geleverd krijgt) om bv zwart/wit foto's op je pc te krijgen.. ik gebruik zelf lightroom voor de meeste bewerkingen en dan zet hij idd ook de foto's om van zwart/wit naar kleur.. maar goed.. met een simpele druk op de knop zijn ze weer zwart/wit :) dus eigenlijk heb je er niet zoveel aan om met je camera foto's in zwart/wit te maken (behalve dan voor de live view dat je ziet hoe ze eruit zien in zwart/wit.. maar dus met het overzetten naar de pc worden ze weer kleur..
volgens mij was het zoiets :)
Canon EOS 450D canon 18-55mm IS + canon 55-250mm IS + Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Dat dacht ik al, ik heb die software op mijn PC staan en ga het direct downloaden. Kijken wat het nu wordt..Thx

Grz
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Maar waarom doe je het in het vervolg niet gewoon op RAW/JPEG - dan heb je een Z/W zoals je hebt gefotografeerd en RAW voor alle andere bewerkingen?
Trouwens, als je in JPEG fotografeert, dan worden ze trouwens niet spontaan kleur...
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Goeie tip !! niet aan gedacht..ga altijd standaard in RAW aan de gang..

Thx
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Picturestyles hebben alleen invloed op JPG's die uit de camera komen. Een picturestyle black and white zal dus op je scherm ZW zijn, want daar ziet je de embedded JPG en als je inleest in welk programma dan ook dan zal er een kleuren RAW bestand weergegeven worden. Gebruik je DPP van Canon dan wordt de mee gesavede (?) picturestyle wel weer gegeven. En waarom niet rechtsreeks in JPG, omdat een RAW bewerking in een software pakket A. meer kan, en B. omdat je data weggooit met een JPG en dus misschien nog te herstellen informatie die je op een groot scherm ziet en die je met een JPG niet meer of minder kan corrigeren.

Echter het hoeft natuurlijk niet want er zijn ook zat mensen ook hier die rechtsreeks JPG schieten waar meningeen een puntje aan kan zuigen. MusicJohn is er zo een. Maar die doet dat al enige tijd en betaald en waarschijnlijk is JPG voor hem als fotojournalist ook handiger ivm tijdsbesparing en conversies.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Hi Jeroen

Bedankt!

Grz
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Daarnaast kan je met een kleuropname veel meer mogelijkheden qua z/w omzetting
5D + gLas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar