Amarens@Blokhuispoort + UPDATE

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Afgelopen weekend naar Leeuwarden afgereisd om mee te doen aan een fotodag georganiseerd door Visagiste Mirjam. In het begin binnen bij de cellen gefotografeerd en dat ging absoluut niet naar tevredenheid. Vervolgens naar buiten verhuisd en daar kwam ik Amarens tegen. Een super meid die waarschijnlijk nog wel vaker gespot zal worden hier en daar in de toekomst.

1.

6879

2.

6880

3.

6881

4.

6882

Laatst gewijzigd door 1 op E7picture, in totaal 11 keer gewijzigd.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Leuke serie..

Alleen had je zo'n serie overal ter wereld kunnen maken... waar kan ik aan zien dat je bij de blokhuispoort bent? waarom niet wat meer shots waar je ook de locatie in je foto's betrekt?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Elisabethfotografie,

Ik zou niet weten, waarom je zou moeten zien waar het is. :wink: Ik vind veel omgeving vaak afbreuk doen aan een foto. Uitzonderingen daar gelaten.

"Minder is bijna altijd meer...!"

E7picture,

Mooie foto's, hoor.

Foto 1 had ik persoonlijk niet geplaatst. Ik vind het model een daar wat rare houding hebben naar mijn gevoel.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Leuke foto's! Ik zou ook graag wat meer van de omgeving willen zien.
Foto1 had ik niet geplaatst omdat ik het haar niet mooi vind, ik denk dat de gel niet goed is uitgesmeerd ofzo?
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Netjes hoor. 3 en 4 zijn favoriet bij mij. Wel zou ik het denk ik mooier vinden als je het onscherpte verloop naar achter in de muur wat minder abrubt liet verlopen (ik neem aan dat het gedeeltelijk in de nabewerking gebeurd is)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties.

@ Elisabeth: ik heb inderdaaad wel een aantal foto's die meer van de omgeving laten zien. Misschien een idee om een update te plaatsen. Dit is een eerste selectie van de foto's waar ik zelf erg tevreden over was (met nadruk op was in het geval van foto 1). Als je de blokhuispoort goed kent herken je misschien de verschillende muren :-p
In eerste instantie was het ook mijn bedoeling om meer met de omgeving te doen, maar de cellen vielen me wat tegen en ook mijn gebruik van een losse opzet flitser leverde niet de gewenste resultaten op om op de galerij te werken (veel te veel donkere partijen, slagschaduwen en schaduwen op de modellen). Haalde duidelijk betere resultaten icm natuurlijk licht. Hou de update in de gaten want ben nog aan het kijken welke ik van de luchtplaats het beste vindt.

@ Canon Benny
De houding stoort mij minder. Ik was zelf te spreken over de neergeslagen blik icm kleding. Vind dit een chique uitstraling hebben. Maar.......

@ Linda
......volgend op de opmerking van Canon Benny: helemaal mee eens. Zag het tijdens het bewerken wel wat zitten maar keek er een beetje doorheen omdat ik dus wel gecharmeerd was van de houding en uitstraling. Maar nu de eerste roes voorbij is kan ik me daar zeker in herkennen. Kijken of ik hier met klonen nog wat aan kan wegnemen, maar lijkt me erg lastig met een kapsel.

@ PP
Heb je het in het verloop over foto 3 of over foto 4? Foto 3 is namelijk niet bewerkt (in dat opzicht). F3.2 @ 50mm en zat behoorlijk bovenop het model. Foto 4 heb ik (als ik me nu niet vergis met een andere foto) alleen een beetje de omgeving gesoft. En anders heb ik daar helemaal niks mee gedaan. Zijn ook twee van mijn favoriete foto's.

Groeten,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

@ PP
Heb je het in het verloop over foto 3 of over foto 4? Foto 3 is namelijk niet bewerkt (in dat opzicht). F3.2 @ 50mm en zat behoorlijk bovenop het model. Foto 4 heb ik (als ik me nu niet vergis met een andere foto) alleen een beetje de omgeving gesoft. En anders heb ik daar helemaal niks mee gedaan. Zijn ook twee van mijn favoriete foto's.
Ik bedoel foto 3. Nou mooi hoor, had ik niet verwacht. Ik nam aan dat je op de ogen had scherpgesteld en omdat vrij veel voorgrond scherp is, dacht ik dat de achtergrond gesoft was. :?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi,

ik vind het wel een leuke serie het meeste is al gezegd denk en hier sluit ook ik me bij aan.

foto 2: vind ik ook wel wat hebben. :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Foto 4 is mijn favoriet. Mooi uitgelicht! Je zou kunnen twijfelen of een haarlichtje toegevoegde waarde zou hebben..
5D + gLas
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Freddy en BossHogg bedankt voor de reacties.

@ BossHogg; ja vind het effect op deze foto wel geslaagd. In een aantal gevallen pakte het niet mooi uit, maar hier zit er een goed verloop in vind ik zelf.
@ Fr3ddy; Ik heb deze foto niet bijgelicht. Had er inderdaad misschien nog een reflectiescherm aan kunnen wagen voor wat accent in het haar ipv het dichtlopen. Denk wel dat er dan een risico was om ook de schaduwen (die ik zelf erg gaaf vind) dan wat minder uit te laten komen. Het is veruit mijn favo van de dag samen met een zelfde setting van een ander model.

En om dan te bewijzen dat het echt een gevangenis was :-)

5

6971

6

6970

Groeten,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar