Huttentocht Karwendel gebied (Ooostenrijk) met de EOS 7D

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Naar aanleiding van een topic dat ik in mei opgestart had heb ik voor het meeslepen van mijn Canon EOS 7D en de 24-70 L 2.8 besloten om een Thinktank Digital Holster 40 te kopen als toploader. Inmiddels ben ik 2 weken terug van een weekje lopen tussen Seefeld en Innsbruck met een broer, een vriend en 1 van de zoons. Zo'n huttentocht is echt allemachtig veel lol kan ik zeggen, en daarnaast voor mij in ieder geval ook een aardige inspanning. De combinatie rugzak - Thinktank was op zich goed, alleen op sommige punten lastig dat je je voeten niet kunt zien, dus niet 100% nauwkeurig neer kunt zetten. Qua gewicht was het goed te doen. De EOS 7D past perfect in the DH40, en met uitgeritste onderkant kan hij er met uitgeklapte zonnekap in. Dat betekent dat je redelijk snel de camera bij de hand hebt om de gewenste foto te kunnen maken.
Nogmaals dank aan allen die mij in mei van advies gediend hebben, hieronder een selectie van een aantal foto's van deze tocht.

Met vriendelijke groet,

Ruud Schobbers


Bij de Seefelder Spitze:

6739

Onderweg naar de Reither Spitze, daarna naar Nördlinger Hütte:

6740

Onderweg van Nördlinger Hütte naar Solstein Haus:

6741

6742

6743

Vertrek bij Solstein Haus richting Pfeishütte in de mist:

6744

6745

De Pfeishütte in zicht na een behoorlijke klim:

6746

Makkelijke gasten!

6747

Onderweg naar de Bettelwurfhütte

6748

De prachtige ligging van de Bettelwurfhütte, met uitzicht in het dal op Innsbruck:

6749

Een uitgeholde boomstam als watertrog met drinkwater bij de Bettelwurfhütte in het laatste zonnetje van een hele warme dag. Moeilijk voor te stellen dat hier 3-4 dagen later opeens 50cm sneeuw lag! (Toen waren wij al weer terug in NL).

6750

What you see is (not always) what you get...!
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Hele, hele mooie platen, maar ik krijg al hoogtevrees als ik naar sommige foto's kijk. Hoe durf je bij foto 6740 zo te lopen, ik zou zo naar de afgrond getrokken worden....... brrrrrrrrrr. Maar nogmaals mooie en scherpe platen. Een genot om naar te kijken.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie serie van zo te zien een redelijke huttentocht..... :shock:

Ik heb de serie met veel plezier bekeken.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

De foto's kijken lekker weg. Krijg gelijk zin om ook zo'n huttentocht te doen :D
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Normaal zie ik de bergen hoofdzakelijk als ze wit zijn maar dit is ook heel leuk om te zien, maar wat was ook al weer de betekenis van die stapeltjes stenen zoals op foto 6748?.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Heerlijke foto's zou zo weg willen! Mooie hoor!
Leuk ook da je ze na het vorige topic laat zien :D

Het stapeltje stenen is ondanks andere indianen verhalen gewoon een stapeltje om aan te geven dat het een van de hoogste punten is.

tip niet van fotografische aard: mocht je de volgende keer weer gaan neem dan handschoentjes mee voor de staalkabels (klettersteig) soms zitten daar bramen aan en haal je heel je handen open :wink:
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Ik vind dat je prachtige platen hebt geschoten. De foto's laten goed zien hoe hoog het gebergte is. De laatste foto vind ik ook mooi, heel gewoon maar prachtig vastgelegd.

Met dit soort vakantiefoto's kun je mensen 'lastig vallen.' ;) Veeeel beter dan: "Wil je mijn vakantiefoto's zien? Ik heb er ongeveer 600 gemaakt!"
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

mooie foto reeks, krijg gelijk heimwee naar Oostenrijk. Zal mijn foto's van afgelopen wandel/klim vakantie binnenkort ook plaatsen. En over die steen stapels/mannetjes bij ons worden ze onder andere gebruikt door gidsen om de route te weten op ongemarkeerde wegen. Ik had zelf ook een 7D bij me met een 24-105 en een 10-22 in me rugzak en ik gebruik een tas die ik op mijn been kan dragen met een band om me middel van crumpler (kan hem nergens meer vinden ben bang dat hij uit productie is) ik heb er veel plezier van gehad en genoeg zicht op me voeten en ook niet in de weg voor stokken.

mvg.
Andreas
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ziet eruit als een gaaf gebied. Heel mooie foto's zeker als je ze voor een reclameboekje hebt gemaakt. Als landschapsliefhebber lijken me de versies zonder die mannen interessanter.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Goedenavond,

Bedankt voor de reacties zover.

@ Jan: valt wel mee hoor. De volgende foto was het moeilijkste stuk vond ik:

6803

Steil naar beneden en veel losse steentjes, maar ook daar kom je doorheen! Er staat wel een paar keer aangegeven dat je best "trittsicher" en "schwindelfrei" bent, en dit was gelukkig het geval :P

@ BartjeD; Thanks!

@ Sunblade: doen! Is een aanrader, was voor mij de eerste keer maar smaakt naar meer!

@ Fred: De betekenis zoals aangegeven door Andreas is ook de bij mij bekende betekenis. We hebben de mannetjes nog gevolgd bij onze afdaling op de laatste dag naar Innsbruck, het geeft een goed herkenningspunt.

@ Linda: Bedankt voor de tip. We hadden de handschoenen echter wel meegenomen, maar hebben ze niet uit de rugzak gepakt....

@ BWK: Ik had er ook wel wat meer hoor :oops: Was moeilijk kiezen, hele serie op http://www.flickr.com/photos/ruudschobb ... 831973260/

@ Andreas: De Thinktank wordt dmv een soort harnas op de buik gedragen, zie volgende foto genomen door een van de andere lopers:

6804

Als je 100% zeker wilt zien dat je je voeten goed neerzet dan schuif je de tas op je buik wat opzij, dus probleem valt wel mee!

@mmk: Tsja, camera gaat mee om situaties vast te leggen die we samen meemaken tijdens de vakantie, en daarnaast van de natuur. Van beide types foto's zijn er een paar toegevoegd en ieder mag natuurlijk zijn voorkeur hebben :D

Groeten, Ruud
What you see is (not always) what you get...!
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

@ Ruud Schobbers ook een mooie tas misschien iets voor me vader draagt camera graag op zijn buik.
Hier nog een fotootje van mij met me rode camera tas op me been.

6818

p.s. lekker zo pad naar beneden met van die rol steentjes :o
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Hele mooie foto's hoor, zo'n hutten tocht staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Heerlijk lijkt me dat.

Ga morgen de rest op je flickr pagina eens bekijken

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

@ Andreas: Ziet er op zich ook handig uit zo'n tas. Val je tenminste ook nog op in de sneeuw! :D
Wat betreft het kunnen zien van je voeten praktischer dan de Digital Holster lijkt mij, maar persoonlijk heb ik de camera liever aan een soort harnas dan aan middel en been.

@ Harold: prima, daarvoor staat de link genoemd.

Groet,

Ruud
What you see is (not always) what you get...!
Akumal

Indrukwekkend gebied om te wandelen, dit vergt wel enige training, respect. Erg mooi gebied, je foto's zien er ook prima uit.
Gebruikers-avatar
panax
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 18:37
CONTACTCOLON

mooie plaatjes!!
Anoniem 4

Een mooie reportage van een prachtig gebied. Heeeeeeeeel lang geleden heb ik daar ook gewandeld.
Nu heb ik bij het zien van de tweede foto meteen een hek voor mijn beeldscherm gezet.
Zo heb ik ondanks mijn tegenwoordige hoogtevrees toch kunnen genieten van deze serie. Bedankt.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Grappig hoe een 2 1/2 jaar oud topic opeens weer actueel wordt. :)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Anoniem 4

:oops: Was me niet opgevallen. Kennelijk heb ik 2 en een half jaar geleden dit topic gemist. Het riep wel herinneringen bij me op.
Beter opletten voortaan.
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Vind ik toch wel weer leuk hoor :lol:
Wordt wel tijd voor een update van onze tocht van afgelopen jaar, in plaats van alleen maar meelezen!
What you see is (not always) what you get...!
Anoniem 4

Mijn mening verandert er niet door en ik ben wel nieuwsgierig naar de update. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar