Photokina 2010 (wie gaan er allemaal?) 21 t/m 26-09-2010

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Goedemorgen,

Lekker hè onregelmatig werken :) ik had ook verwacht dat er meer leden zouden gaan. Heb er best hoge verwachtingen van moet ik zeggen. Als je gaat kijken hoeveel workshops er georganiseerd worden en wat er allemaal naast de beurs ook nog is georganiseerd. Zoals een groot feest, exposities, meetings enz. Zo kon ik mij inschrijven voor een 2,5 u durende workshop straatfotografie maar die begon al om 07:00... Das net iets te vroeg helaas. Ik ben vanplan een klein verslagje te maken van de dag dus volgende week zullen jullie die hier wel te zien krijgen.
Als ik mij niet vergis kunnen we vanavond/morgen al de eerste reactie van two-tone ontvangen.

Groetjes en alvast veel plezier Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Is er ergens een lijstje te vinden met workshops, of waar je je in zou moeten schrijven? Ik ben het nog niet tegengekomen (moet wel zeggen dat ik nog niet veel gezocht heb).
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

ik heb via smokingstrobes.com alle infomailtjes ontvangen. Daar zaten aardig wat links tussen voor workshops enz. Ik heb mij alleen nergens voor ingeschreven want om nu 2.5 uur bezig te zijn vind ik een beetje zonde van m'n tijd. Die kan ik namelijk niet meer gebruiken om op de beurs te sjokken dan....
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik kreeg net ook een smokingstrobes-emailtje dat Datacolor gratis je lenzen op je camera afstelt, mits je camera micro-adjustment heeft. Dat heeft die van mij, maar ik was nog altijd niet aan afstellen toegekomen. Nu gebruiken ze daar een SpyderLensCal-knutselwerk voor. Geinig ding, maar voor mezelf vind ik het geen 50 Euro waard, want hoe vaak koop je nou een lens? Wat dat betreft kun je hem met je fotoclub aanschaffen, dan kun je hem laten rouleren, of een fotozaak zou zo'n ding gewoon neer moeten zetten, zodat mensen het als service kunnen gebruiken.

En je hebt wel gelijk dat 2.5 uur gelijk een flinke hap van je tijd wegneemt...

Ik kijk er nu wel naar uit naar die beurs. Misschien heeft Datacolor die SpyderCube wel in de aanbieding?
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

ik ga niet zaterdag maar zondag naar de photokina
iemand een lift nodig.....
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

zoooo...... Thuis!

Wat een dag. 05:00 de wekker om rond 06:00 bij het metro station te zijn voor de reis naar Koln. Was al 15 hele minuten onderweg, stond op het treinstation Blaak en had al 10 minuten vertraging aan m'n broek. Lang leven de NS zeg maar :? . Maar goed, het zou een mooie dag worden dus relax en neem nog een slokje NS koffie.

Uiteindelijk om 10:15 stonden we op de beursvloer, GROOT!, das het eerste wat er in mij op kwam. Eerst maar eens kijken waar we staan, wat we willen en hoe de koffie smaakt. Nou die is best te doen.
Canon was gelijk een lekkere binnenkomer, groots ruim opgezet behalve waar de spiegelreflex camera's getest kunnen worden. Het was daar smal en dus dringen, zo vol dat ik niet eens de tijd heb genomen om naar de 60D te kijken. Had beter gekund Canon :!: Verder hadden ze per productlijn ruim de beursvloer gebruikt. Geen gadgets te vinden.... helaas...
Panasonic deelde de hal met Canon dus die had ook een zeer ruime stand. Heel veel in het teken van de 3d techniek. Wel leuk maar nog niet voor mij van toepassing en denk ik nu nog even niet voor de consument.

Door naar Nikon, tja ook die moet even besproken worden en moet toegeven dat ze meer geld hadden uitgetrokken dan Canon. De oppervlakte was mooier, luxer en met name ruimer ingedeeld. Alle modellen stonden keurig klaar om even vast te houden incl objectieven. Maar het blijft het EOS forum dus niet te veel Nikon. :)

Sony had zelfs de tijd voor genomen om er een heuse halfpipe in te zetten. De tricks waren niet spectaculair maar was wel leuk om te zien. Een beetje bedrijvigheid op de stand! Erg ruim opgezet en lekker licht, evenals de Samsung stand. Dames in korte tennis rokjes, heel ruim opgezet, veel licht, mooie stand!

Speciaal naar de stand van Ricoh lopen zoeken, per toeval zijn we er geraakt. Geen idee waarom die zo slecht te bereiken was. Maar neemt niet weg dat er ruim de mogelijkheid was om de GXR lekker te testen. Ben er toch wel van onder de indruk. Zeker het formaat, objectieven zijn klein en makkelijk in je zak te stoppen. Zeker in vergelijking met en dikke eos met objectief! Alleen wel erg duur.

Sigma, mooie spierwitte stand met ruim de mogelijkheid om objectieven te testen. Alle mounts waren aanwezig en er werd echt niet moeilijk gedaan. Dikke Porsche als model. Tamron idem had ook leuke shows maar daar had ik echt geen tijd voor om "rustig" voor te gaan zitten. Zeiss had echt een mooie stand met verschillende objectieven in "open" view. Dwars doormidden of gewoon helemaal als exploded view.

Hasselblad had een mooi model maar het was echt te druk om fatsoenlijk portretten te schieten. Phase One en Leica precies hetzelfde. En dan te bedenken dat het nog maar vrijdag was. Succes morgen en zondag.......

Hele mooi hal van CGI (Computer Generated Images) heel veel digitale foto's, ik vond het erg gaaf om het zo te zien in ieder geval. Datacolor had inderdaard de focus tester staan. Nu heeft de 1dmk2 geen micro-adjustment dus ik heb er niet te lang bij stil gestaan. Mogelijk wel interessant voor diegene die deze functie wel hebben.

"Chinese" producten waren er ook ruimschoots in de aanbieding, niet letterlijk want kopen kan je er niet, een complete hal vol met studio spul! Voor de gadgets hoef je er niet naar toe want een totaal van 8 pennen een handje keycord's wat tasjes met folders in het, tja.. voor mij onbekende taal, en 2 DVD's is dat niet echt te vergelijken met de huishoudbeurs. hahaha.

Giottos had een zeer overtuigende stand. STATIEF tot statiefje alles stond er. Redget, Benro, Manfrotto, Vanguard tja als je echt wat wilt vergelijken heb je nog een dag nodig om ze allemaal goed te kunnen bestuderen zo veel stond er. Maar zo als zo vaak, het ding moet doen wat ie moet doen....

Alle tassen merken waren aanwezig, moet wel zeggen dat Lowepro de grootste stand had die ook het leukst was om te bekijken. grappig opgezet met verschillende "hoekjes" per productlijn.

De roofvogelshow is letterlijk in het water gevallen, wel stonden de bird's keurig opgesteld maar het regende pijpenstelen! Erg jammer want ik had best wat plaatjes willen schieten.

Qua modellen waren er een handje vol aanwezig welke echt de tijd namen om er eens voor te gaan staan, maar zoals ik al schreef, het is daar dan ook echt druk! De promotie/informatie dames op de stand's zien er overigens ook niet verkeerd uit..... :) De playboy bunny's waren ook aanwezig maar ik had geen zin om 2,5 u naar een presentatie te gaan staan luisteren, dus die heb ik alleen maar met de oogjes gezien en niet voor de lens gehad.

Eten hoort er uiteraard ook bij, tja wat zal ik er van zeggen, het is eten.... laat ik het daar maar bij houden. Mijn advies, neem lekker een boterhammetje van thuis mee, is goedkoper en je bespaart je heel veel wachten in de rij. Zeker het weekend verwacht ik.

De logica van de beurs is mij een beetje ontgaan. Zo stond ik meerdere malen bij de world biggest globe, leuk om te zien maar na de vijfde keer had ik hem wel gezien. Succes met de plattegrondjes :twisted:

Nou beste mensen, veel plezier voor diegene die nog gaan en ik hoop dat het een beetje een mooi stukje is geworden. Morgen zal ik m'n foto's in een Photokina 2010 verzameltopic zetten zodat we daar allemaal onze plaatjes kunnen showen.

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Pepijn.

Kan je wel dingen kopen daar?
Zoals bij lowepro?

En is er ook een hal aar bedrijven met fotoalbums staan?

Gr Dimitri
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Hé dimitri,

Het is echt kijken...hier en daar verdwaald een accessoire maar dat is echt uitzondering.

Er is een hele hal met verschillende albums en printers.. Je gaat daar voldoende zien!

Groetjes Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey pepijn!
Own oke ik had wel verwacht dat je het een en ander kan kopen!
Il zal et yien morgen!
Gr dimitri
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ik had ook verwacht dat er op z'n minst 1 hal was voor de verkoop maar dat was helaas niet zo. Heb we even wat contacten gelegd met verschillende leverancier waar ik al dealer van ben dus vanuit dat oogpunt was het ook een goede beurs :)

Veel plezier en ik lees het wel.

Groetjes Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Hallo daar ben ik weer,

heb zo als belooft een verzameltopic aangemaakt. Hier kunnen we de foto's showen welke een goed beeld van de Photokina geven.

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Na vandaag naar de Photokina geweest!

Was een leuke bijzondere ervaring.
We zijn erg vroeg vertrokken zodat we er zeker voor 10e zijn
na ff wachten tot dat ze open ging konden
we rustig over al kijken!

In tegenstelling van Pepijn heb ik zeker wel kraampjes gezien
waar je dingen kunt kopen!
En dat heb ik dan ook zeker gedaan ;)

Verder is het erg groot en voor iedereen wat wils!

Of ik er nog eens heen ga.
Ik weet het niet,
Ik vindt het redelijk het zelfde als Zoomexperince
Maar dan net allemaal wat groter en meer Chinese mensen :P

Gr Dimitri
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Hmm, zo te zien had ik ook vandaag moeten gaan ipv vrijdag... ik had echt te weinig ruimte om te kijken.. en zo "groot" ben ik nou ook weer niet :wink:

Wel leuk om te lezen dat je iig geslaagd bent met de aankopen, vertel??? Studio materiaal lijkt mij. Dat waren volgens mij namelijk de meeste "koop" stands, of misschien heb ik niet echt gekeken omdat ik niets nodig had. Daarnaast was het vandaag de laatste dag dus mogelijk dat er veel exposanten geen zin hadden hun waar weer mee terug te nemen. :idea:

Heb je nog een beetje foto's gemaakt? Ben daar ook wel nieuwsgierig naar.

groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey.

Ja mijn vriendin is ook niet groot en zei heeft alles mee gekregen.
Ook bij de canon stand had ik binnen 2 min wachten de 60D in mijn handen ;)
en de entre is ook nog goedkoper :P

Nee geen studio spul want dat heb ik al voldoende voor nu!
Maar ik denk idd wel dat er nu meer stand hun spullen verkoopte omdat
het de laatste dag is!

Ik heb ook iets bij Lowepro gekocht!

En goede contacten gelegd bij de fotoalbums!
Daar keek ik mijn ogen uit ;)

Ik heb geen foto's gemaakt!
Want doe er niet veel mee!

Gr dimitri
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLON en de entre is ook nog goedkoper :P
Gr dimitri
Als je 65+ bent net als een oude vriend van me mag je voor 13 öri binnen i.p.v. 43!!
Was wel ff balen zeg :evil: Hij niet, die ouwe had lol :lol:
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi

ik ben op zaterdag geweest en vond het wat aan de drukke kant. Gelukkig niet zo druk als op de Zoom experience, waar je eigenlijk nergens fatsoenlijk bij kon.
Beurs vond ik ook net en overzichtelijk opgezet en heeeeel groot. Eigenlijk te groot voor 1 dag.
Ook ik vond het jammer dat er weinig verkoopstands waren. Ik had graag ter plekke een Sigma 17-70 gekocht (de nieuwe versie), maar vond geen stand waar dat kon (zal nu dus even moeten zoeken). Alleen wat klein spul kon her en der gekocht worden. Wel was het mogelijk om eens wat uitgebreider op de producten in te gaan, zonder dat er meteen werd aangedrongen op de aankoop van het product.
Opvallend ook vond ik de chinese hal. Hier lijkt wel hetzelfde gaande als in de drukkerijwereld. Ook daar komen de chinezen opzetten.
Maar volgende keer denk ik toch weer te gaan.

Groeten
Peter
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Ben ook geweest zaterdag!
Ik vond de drukte wel mee vallen nog wat chineese zooi gekocht ;-)
Ja je kon kopen, bij bijna ALLE chinese kraampjes kon je kopen!
Ik heb een carbon statief gekocht (namaak gitzo) met balhead voelt goed aan en is licht en incl. balhead haal ik 165cm dus dat is meestal wel even voldoende. Lekker licht hele setje weegt ongeveer 1,6KG en max gewicht is voor de head 8kg en het statief 10kg voor mij meer dan voldoende!
dat voor de kleine prijs van €150,= !
Ook heb ik nog macro ringen gekocht, moi he 60D love it!
Ow ja ook nog de 3d tv demonstaties bekeken en foto's afgedrukt hoewel de foto's die ik op een usb stick gezet had kon hij niet lezen :( Wel FAT geformatteerd op mn macbook maar toch om een of andere reden lukte me het nergens ze af te drukken maar wel aan het eind van de dag de foto's van de dag afgedrukt ;-)


Verder veel moois gezien en nog wat demo's en speaches bijgewoond.
Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of ik nog eens zou gaan.... maar ja ik ben ook maar een erg amateur fotograafje ;-) Ik denkd at er te veel is waa rik dan te weinig mee heb.
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben blij dat jullie zijn geweest. Hoef ik die drukte niet in. :mrgreen:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

drukte?
dat vond ik nog wel te doen het ergste vond ik het communiceren vooral die chinesen zijn veel slecht in Engels laat staan Duits... Meeste heb ik Engels gesproken maar dan zelfs was het soms handen en voeten werk, hierdoor heb ik dat statief wel erg goedkoop gekregen want de aluminium versie was maar 10 euro goedkoper en te merken aan de verkoper was z'n baas niet superblij want volgens mij had hij mij de prijs gegeven van de alluminium versie want toen ik vroeg hoe duur die was en hij dat ging vragen hadden ze wat on enigheid en hij pakte de carbon versie. Dus ik denk dat de alluminium versie eigenlijk 80 euro morst kosten en de carbon duurder.... vond 90 euro al erug goedkoop ;-) balhead wat 60 wat een redelijke prijs is denk ik...
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar