Psv Az

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Gisteren voor het eerst mijn nieuwe camera inclusief nieuwe lens geprobeerd. Afgezien van het noodweer (nat natter natst) bleef de AF keurig de speler (berg in dit geval) volgen. Ook het komen inglijden van Didulica heeft de AF niet verstoort (bleef scherp op Berg). Op zich wel tevreden met de eerste resultaten. Het schiet even anders dan mijn " oude" camera. Moet wel even wennen aan de lens. (ik had voorheen een zoom 300mm, nu een vaste 300mm 2.8) Ik moet verder van de goal af gaan zitten als ik normaal deed (eigenlijk bijna bij de cornervlag :-)) Overigens zijn de kleuren wat rood geworden na het verkleinen.. Ik heb mijn oude camera gebruikt met de 70-200 voor de acties voor de goal. Dat ging vele malen beter. Benieuwd wat jullie er van vinden.

6013

Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Je geeft aan voor het eerst met je nieuwe camera inclusief lens (haha, speler van PSV en oud speler van AZ) geschoten te hebben. De lens zal een 300 2.8 zijn, maar wat voor camera? Wat voor camera is je "oude" dan? Wat vind je de verschillen tussen beide? Wat had je verwacht van de nieuwe camera en is dat eruit gekomen? Die info mis ik een beetje.. Op zich moet de camera niet zoveel uitmaken. Of je nou van een 1D naar een 7D gaat of andersom. Instellen en knallen.
Over de foto. Berg is idd scherp, maar qua kleur vind ik ze wat flets overkomen. Daar komt bij dat de horizon wel erg scheef staat. Dat ligt niet aan een lens of body :roll: Dat is een kwestie van nabewerking.
Heb je nog meer foto's? Ben eigenlijk wel benieuwd.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

De lens is idd een 300mm 2.8, Camera is een mark IV. Mijn " oude" camera is nog steeds een mark 2N. Wat me vooral opviel is de grote lichtsterkte in de camera. Daar zal ik echt aan moeten wennen. Met de mark 2 schoot ik op 500 bij 2,8 en soms een stopje meer op een iso van 1600. Bij deze camera schiet ik op 800 bij 5,6 op 3200 Iso zonder ruis en zonder probleem. (Qua kleur zie ik niet de fletsheid, als ik de kleuren een boost geef, dan is rood heeeel erg rood en groen heeeel groen.) . En de leegloop helling :oops: had ik niet gezien. Die had ik makkelijk recht kunnen zetten.

Ik ben vooral erg tevreden over de AF. Die blijft gefocust op Berg, en stelt niet scherp op Didulica. (Ik heb de tracking wel iets minder gevoelig gezet.) De beeld snelheid is ook klasse. Razendsnel (Burst 10 fps) en dan niet op JPG maar gewoon op RAW. Dus meer mogelijkheden qua bewerking. Het AF punt wat meebeweegt met je camera (staand of liggend) is ook leuk. Kortom de camera geeft me precies dat wat ik nodig heb voor het sport gebeuren. Aankomende zaterdag ga ik het weer proberen. Dan hoop ik wel op iets beter weer, de uitslag zal wel hetzelfde worden :lol: geen supporter van een club... Maar mijn oude camera zal atijd in mijn tas blijven zitten naast de IV. Is ook een hele fijne camera. Ik heb deze voor de " voorzichtigheid" ook gebruikt tijdens de wedstrijd.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar