100% actie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JCL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 19:51

Dit is wat ik het liefste doe, maar het is niet gemakkelijk om goede actie te vinden
Wat vinden jullie er van?, en wat kan ik hier nog aan verbeteren?

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Groetjes,
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

sorry maar vind dit geen fijne foto´s om te kijken
hoef niet zo nodig te zien hoe honden zich te pletter lijken te vallen

wellicht had je in de titel ook iets kunenn vermelden hierover, dan heb je de keus of je wel of niet kijkt
Laatst gewijzigd door 1 op mabelchica, in totaal 18 keer gewijzigd.
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

je hebt in ieder geval actie weten vast te leggen.
ik zelf zou foto's willen zien van de 'start' en denk dat overzichtfoto's ook wel goed zouden passen bij deze tak van 'sport'.
qua compositie vind ik ze wel goed, lekker laag bij de grond...misschien dat het ook nog mooi zou kunnen zijn om volgende keer op een plek te staan/zitten/liggen waar ze echt op je lens afrennen zeg maar.

alleen in foto 1 vind ik de kleuren zo raar.. en had van die foto de bovenkant nog wat gecropt.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Vechthonden met muilkorven, wat is dit voor sport?


Edit:
Dat was de eerste reactie die ik had. Ik vond ze er op het eerste oog niet als windhonden uitzien. Zijn ze dus wel dus is de bovenste reactie niet terecht.
Laatst gewijzigd door 1 op Gripen, in totaal 18 keer gewijzigd.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
JCL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 19:51

Dit zijn geen vechthonden maar windhonden die afremmen in de zandbak
De muilkorf is dat ze niet elkaar bijten tijdens het rennen hij word pas opgezet als ze de startbox ingaan en onmiddellijk terug afgenomen als de eigenaars ze terug gaan halen uit de zandbak
Hier in de buurt is zo een renbaan voor windhonden ik ga telkens kijken, ik heb nog nooit geweten dat een hond zich gekwetst heeft
Anders moet ge maar eens zelf gaan kijken dan zie je dat het geen dieren mishandeling is, een wind hond moet ge ook niet leren rennen het zit gewoon in hun bloed
Ik zie hier ook foto's van roofvogels met riempjes rond hun poten, en dieren opgesloten in de zoo die normaal hier niet horen wat vind je dan daarvan??????
Maar geen probleem hoor daar moet maar een moderator de foto's verwijderen anders zal ik het straks wel zelf doen
Alvast bedankt voor jullie reacties

@IDI 020 bedankt voor je terechte en opbouwende reactie
Groetjes,
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Met uitleg kijk ik er al anders tegen aan.

Die blikken van die honden zijn gaaf!
Dan nog de chaos van de beelden: meer dan genoeg actie!
Ik snap wel dat je hier vaker gaat kijken.
En ik moet zeggen dat je het goed hebt kunnen vangen.
misschien zou je de kleur saturatie nog iets mogen opschroeven van mij.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

JCL schreefCOLONDit zijn geen vechthonden maar windhonden die afremmen in de zandbak
De muilkorf is dat ze niet elkaar bijten tijdens het rennen hij word pas opgezet als ze de startbox ingaan en onmiddellijk terug afgenomen als de eigenaars ze terug gaan halen uit de zandbak
Hier in de buurt is zo een renbaan voor windhonden ik ga telkens kijken, ik heb nog nooit geweten dat een hond zich gekwetst heeft
Anders moet ge maar eens zelf gaan kijken dan zie je dat het geen dieren mishandeling is, een wind hond moet ge ook niet leren rennen het zit gewoon in hun bloed
Ik zie hier ook foto's van roofvogels met riempjes rond hun poten, en dieren opgesloten in de zoo die normaal hier niet horen wat vind je dan daarvan??????
Maar geen probleem hoor daar moet maar een moderator de foto's verwijderen anders zal ik het straks wel zelf doen
Alvast bedankt voor jullie reacties

@IDI 020 bedankt voor je terechte en opbouwende reactie

ik ben het volledig met je eens JCL, eerst kijken en lezen dan pas oordelen of het mishandeling is.(ik vind van niet)
volgens mij doen die beestjes niets liever dan achter een "konijn" aan rennen op een renbaan.

dan even over de foto's : actie is het zeker 100% en wat idi020 zegt een overzicht of ander positie zou volgens mij de serie verbeteren, ik vind ze prachtig

voor een beetje meer info http://honden.digi.nl/honden/hond.asp?hond=1153
groet kees
Laatst gewijzigd door 1 op keesvdh, in totaal 18 keer gewijzigd.
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Hallo Jean-Claude,

net als IDI_020 had ik ook iets meer willen zien van de race, bijv de spanning van de start, geeft ook erg mooi de actie weer.

Bij foto 1 lijkt het op mijn monitor dat er iets te veel is verscherpt op de korf en oren van de hond, het zwart is echt "te" zwart geworden. Misschien iets met levels spelen om het wat natuurlijker te doen overkomen.
Foto 2 vind ik een lekker plaat, niets aan doen.
foto 3 is vragen om reactie als zielig enz... Dit omdat men niet weet hoe het kan dat de ene hond op z'n rug licht en de andere niet.. (verwarring met hondenrennen in spanje is al gauw gemaakt)
foto 4 had ik iets minder gras willen zien denk ik, croppen tot op de paaltjes bijv geeft een rustiger beeld.

Vwb de discussie over hondenrennen het is net als met paardenrennen alleen dan met honden.....

groetjes, Pepijn

[edit] Was vergeten vinkje te plaatsen bij op de hoogte van nieuwe reacties[edit]
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Vroeger ben ik weleens meegeweest naar zo'n hazewindhondren (jeetje wat een woord) en er is idd niks ergs aan. Ik denk dat de paarden in mijn lievelingssport (draf) het soms slechter hebben dan deze honden.

Zelf vind ik de foto's wel heel mooi, door het opstuivende zand zie je de actie. Ze remmen heel hard.
Maar ik zou ook weleens een "start" foto willen zien en eentje midden in de race. Dus JCL werk aan de winkel. ;)
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Vind het mooie foto's de aktie zit er goed in.
4 vind ik de mooiste lijkt een duel tussen 2 honden wie het snelst is.
Heb je bij foto 1 invullicht gebruikt ofzo,vind daar de donkere delen beetje onnatuurlijk overkomen(muilkorf,oren,achterpoot zwarte hond.)
Gebruikers-avatar
JCL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 19:51

Bedankt iedereen voor jullie terechte en leerrijke reacties, de volgende keer dat ik terug ga zal ik daar zeker rekening mee houden
Groetjes,
Gebruikers-avatar
JCL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 19:51

P_FlaSh schreefCOLONVind het mooie foto's de aktie zit er goed in.
4 vind ik de mooiste lijkt een duel tussen 2 honden wie het snelst is.
Heb je bij foto 1 invullicht gebruikt ofzo,vind daar de donkere delen beetje onnatuurlijk overkomen(muilkorf,oren,achterpoot zwarte hond.)
Nee ik heb geen flits gebruikt, maar die dag scheen de zon volle bak
En ik ben een beetje te ver gegaan met de levels denk ik
Groetjes,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar