EOS 5

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Welnu. Ik vond dit op het gezellige marktplaats. Wilde hier volgende week voor gaan kijken. Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten over de eos 5? De flitser zelf zal ik niet gebruiken.
http://link.marktplaats.nl/368965496
klik
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Ga je weer terug naar het analoge tijdperk?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Elisabethfotografie schreefCOLONGa je weer terug naar het analoge tijdperk?
Haha ja nou zoals ik er al een topic over gemaakt had tijdje geleden, wil ik inderdaad analoog zwart wit fotograferen.
Mijn 450D voldoet opzich goed maar er zit een groot verschil tussen film en digitaal zoals je misschien weet :mrgreen:
klik
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Film is fun :D

Ik weet niet of ik de 5 zou kiezen, een EOS 30 of EOS 30v lijkt mij interessanter, alhoewel de AF-unit niet denderend is - maar voor de rest extreem stil. En als je het kunt verantwoorden, een EOS 3 - alhoewel wat lawaaig. Aan de andere kant, de 5 is wel een klassieke camera waar op zich niet zo heel veel mis mee is.

Hier wat info over de EOS 5:
http://photo.net/equipment/canon/eos5

Hier een test van de EOS 1n met wat opmerkingen over de voor en nadelen van de EOS 5:
http://photo.net/equipment/canon/eos1n

Anyway, veel plezier!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
cor41
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 10:40
WoonplaatsCOLON Helmond

Hallo ik heb nog een EOS 3 met booster en een EOS 30 in de kast liggen
als je interesse heb laat me weten.
Gr Cor.
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Ik heb er ooit eentje tweedehands gekocht, ze hebben slechts 1 euvel. Sticky handgrips :D

De lijm op de handgreep komt door het "leer" heen. Hierdoor voelt die plakkerig aan. Let hier even op want dit is nagenoeg niet weg te krijgen.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

ionize schreefCOLONIk heb er ooit eentje tweedehands gekocht, ze hebben slechts 1 euvel. Sticky handgrips :D

De lijm op de handgreep komt door het "leer" heen. Hierdoor voelt die plakkerig aan. Let hier even op want dit is nagenoeg niet weg te krijgen.
Hehe das een goede. Ik zal er aan denken. :mrgreen:
klik
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Ooit had ik ook een Eos5. De programmakeuzeschakelaar is een zwak punt van de Eos 5. Is bij mij 4 keer kapot gegaan om volstrekt onduidelijke redenen. Waren dure reparaties. Eerste was garantie, tweede en derde moeten betalen en de vierde heb ik d.m.v. een handleiding die ik op internet vond zelf min of meer kunnen repareren maar dat is geen sinecure. Vooral de opdonder van de flitser herinner ik mij nog goed. :?
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Norge,

Ga je ook zelf ontwikkelen?

Zelf ontwikkelen is het leukste wat er is, joh! :) :wink: Iedere keer die gezonde spanning hoe het resultaat zal zijn, het gehele proces enz. enz.

Ik ontwikkel zowel mijn eigen kleur (C-41) negatieven als zwart/wit negatieven. Diapositieven besteed ik uit, vanwege de zeer kritische ontwikkeling.

Daarna scan ik de negatieven of doe ze onder de "ouderwetse" vergroter. Al moet ik bekennen, dat ik de laatste tijd meestal de negatieven scan. Na het scannen print ik de foto's op Tecco Bariet papier. Echt heel mooi is dat. Ook de mooie korrel/film structuur behoudt je dan...

De Canon EOS 5, is een goede camera, hoor. Uiteraard als ie goed onderhouden is.

Als je vragen over analoog hebt, mag je me altijd PBen. Ik zeg niet dat ik direct reageer omdat ik ook mijn werkzaamheden heb, maar ik zal het dan zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik wou dat ik het kon doen..maar helaas. Geen tijd. Ik ben door de weeks echt nooit thuis. En in het weekend. Tja heb ook nog een soort van gezin :mrgreen:
klik
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Norge,

Begrijpelijk! :wink:

Echter, zorg er dan wel voor, dat je je negatieven naar een goed lab brengt. De keren dat ik uit "gemakzucht" de negatieven naar een lab bracht, was er iedere keer wel wat mee. Of er zaten ineens krassen op, of vette vingers enz. enz. Dat is dan ook de reden dat ik zelf ontwikkel, en ik kan mijn ontwikkeling aanpassen want bij de meeste labs gaat het via het standaard procedé en is pull of push processing niet mogelijk.

Kijk daarom, naar een lab waar je ook aangepaste ontwikkelingen kunt laten doen.

Eén die goed is: www.beeldgebouw.nl Echter, is het wel aan de prijs, maar de collega's die hier laten ontwikkelen zijn praktisch altijd tevreden.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zelf heb voor een EOS 30Ec gekozen, is gelijk in veel dingen aan een EOS 10D maar lichter. Eye Control gebruik ik niet en hij is wat nieuwer als een 5. Echter die worden ook nog gewoon enmass aangeboden op de site van KE bij ocassions.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Heb hem lekker gekocht. Stond te kijken van wat het apparaat allemaal kan. :lol: Ben echt een groentje op dat gebied. Alles werkt ogenschijnlijk goed. Zullen we zien bij de eerste afdruk denk ik dan maar 8) De handgreep tja kwaaltje kwa lijm maar valt reuze mee. Op egay wel even een setje lens doppen en body cap kopen. Heb zelfs de aankoop bon van het toestel erbij en van de lens. Lens is nooit gewisseld volgens de eigenaar. :?: Zal zo even maken van de eos met de eos :mrgreen:
klik
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

[quote="Norge"] Op egay wel even een setje lens doppen en body cap kopen. [quote]

gefeliciteerd met de aankoop. kun je lensdoppen op die site kopen ja? ;)
weet je zeker dat het geen site is waar je andere dingen kan kopen! haha

Gr Sven
Canon
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Sven2912 schreefCOLON
Norge schreefCOLON Op egay wel even een setje lens doppen en body cap kopen.

gefeliciteerd met de aankoop. kun je lensdoppen op die site kopen ja? ;)
weet je zeker dat het geen site is waar je andere dingen kan kopen! haha

Gr Sven
Buttplugs maar weet niet of dat het zelfde effect heeft :lol:
klik
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

tsjaa... proberen kan natuurlijk altijd! ;)
Canon
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

duss

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry niet de beste foto's
klik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar