stunten met moutainbike

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

vandaag met een vriend van mij op pad gegaan en hij is een beetje gaan stunten met MIJN mountainbike.
en ik ben daar foto's van gaan maken.
vind zelf het verkleinen nog steeds slecht gaan, op een of andere manier verlies ik scherpte ofzo ik weet niet precies wat maar het is nog steeds niet echt mooi.
maarja hier komen ze dan:

1.

5069

2.

5070

3.

5071

4.

5072

5.

5073

6.

5074

7.

5075

bedankt voor het kijken.
opbouwende kritiek is welkom.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Stond je camera op "Ai Servo"? of hoorde je een piepje bij het scherpstellen?
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

ikenolaf schreefCOLONStond je camera op "Ai Servo"? of hoorde je een piepje bij het scherpstellen?
camera stond op ai servo, op mijn eigen computer zijn ze mooi maar na het verkleinen en op de site zetten zijn ze ineens verneukt, snap het niet echt. heb ik al zolang dat ik op het forum zit.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Hoe bewerk je je foto's ??
Na het bewerken en verkleinen moet je foto's altijd een keer na verscherpen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

BossA schreefCOLONHoe bewerk je je foto's ??
Na het bewerken en verkleinen moet je foto's altijd een keer na verscherpen.
ik heb nog geen goed bewerkings programma, ik gebruikte eerst picasa maar dat was echt bagger. Na het bewerken verschepte ik de foto's altijd maar daar werden ze echt door verneukt.
ik heb nu alleen contrast wat verhoogt met windows media player daarna verkleint met VSO image resizer.
ik wil iets van photoshop gaan kopen maar heb nu nog geen geld voor.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nou gebruik ik zelf ook bijna altijd Picasa en ik kan niet zeggen dat dat baggerprogramma mijn foto's verneukt. Via exporteren de foto's naar een nieuwe map en dan een beetje verscherpen. Gaat prima bij mij.

Even over de foto's, er zitten heel leuke bij. Zelf vind ik 2 en 3 het leukst. Ook de laatste is leuk, hoewel hij niet in de serie lijkt te passen. 4,5 en 6 vind ik erg op elkaar lijken. Wellicht kun je de volgende keer wat meer varieren in je standpunt. Ga eens op de grond liggen met je camera of klim eens ergens op of zo. Ook werken met langere sluitertijden en meebewegen kan leuke efecten geven (vereist wel enige oefening...).

Succes ermee!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ook kun je de software die bij je camera zit gebruiken Dpp. En ook zijn er gratis programmaatjes te gebruiken als bv Gimp.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

BossA schreefCOLONOok kun je de software die bij je camera zit gebruiken Dpp. En ook zijn er gratis programmaatjes te gebruiken als bv Gimp.
software die bij de camera zit heb ik al eens geprobeerd maar was niet echt een succes, gimp ook al eens geprobeerd maar dat kan ik misschien nog eens proberen, snapte er toen niet zo heel veel van.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Photoshop is ook niet goedkoop hoor, probeer dan Lightroom eens.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Jorie,

BDsizer is ook een handig verklein programma. Gratis te downloaden via belgiumdigital.com. Hierin kan je de foto automatisch laten verscherpen na het verkleinen. Ook nog wat andere leuke opties mogelijk.

Als je net zo gaat fotograferen als je maat kan fietsen komt het wel goed. Later motorrijden?

edit: Zo te zien zit je er op alle foto's naast met je AF punt. Alleen op foto 1 is je AF punt spot on. En dat is dan ook direct een redelijke scherpe.

1 tip. Let op je taalgebruik. Niet om belerend te zijn maar het is onnodig en stoort anderen. En echte toppers blijven altijd een gentleman. :wink:
Gebruikers-avatar
Hidden Dreams
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:49
WoonplaatsCOLON Beerzel, België
CONTACTCOLON

Nr.7 vind ik persoonlijk de beste uit de serie.

Wat verkleinen betreft, ik gebruik ook BD-Sizer, daar kan je aanvinken dat je elke keer automatisch verscherpt samen met het verkleinen.
Hier kan je BD-Sizer downloaden: http://www.idimager.com/downloads/freeware
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Even kort wat tips over het fotograferen zelf.

Foto 1: moment zelf heb je mooi getimed, alleen denk ik dat je ietwat meer schuin van voren had kunnen gaan staan. Foto komt wat vlak over omdat ie vol van de zijkant is genomen.

Foto 2: beetje twijfel over hoe en wat. Er is wat teveel ruimte omheen. Ik zit een beetje te dubben of ik deze foto zelf met de groothoek (voor jou op 17mm) en wat dichterbij gaan staan/zitten of met de tele had geschoten. Denk dat het effect van de stunt wat mooier eruit komt.

Foto 3: de actie heb je prachtig vastgelegd en de compositie is ook niet verkeerd. Misschien had je beter iets van de onderkant af kunnen snijden. Verder heb ik een beetje het idee van foto 2, over het groothoek of telegebeuren. Dan zit je er net even wat lekkerder in vind ik.

Foto 4: lekker vol in beeld. Persoonlijk had ik denk ik een lager standpunt genomen om het wat indrukwekkender te maken. Je staat nu op gelijke hoogte.

Foto 5: zie foto 4 over het standpunt.

Foto 6: hier heb ik het gevoel dat je toch wat lager stond, maakt de foto voor mij meteen een stuk beter.

Foto 7: deze is erg mooi gelukt met het tegenlicht. Even een plein puntje, zet je horizon in het vervolg even recht.

En over het fotograferen van dit soort acties: let altijd op je eigen veiligheid. Ik heb momenten gezien dat het allemaal maar net goed ging.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Jori met Bordermaker kan je je foto's ook verscherpen als je ze verkleind.
Je hoeft er geen border/kader rond te maken als je dat niet wilt.

Foto's zijn leuk hoor, goed gedaan alleen zoals al aangegeven wat varieren met standpunten.

suc6

Gr. Harold
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar