Kitesurfing on a rainy day..

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Nou maar weer is een probeersel..
Kwam bij puur toeval op dit strand omdat ik voor mijn werk 50 meter verder wat moest doen..
Het was behoorlijk bewolkt en regenachtig maar toch een poging gedaan om wat vast te leggen..

Graag jullie commentaar..

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken..
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ze zijn net niet scherp op de kitesurfer. En dat was natuurlijk wel de bedoeling.

Dat wordt natuurlijk voor een deel veroorzaakt door het wat mindere weer. Je hebt daardoor de iso op moeten schroeven naar 400 en groot diafragma moeten kiezen om snelle sluitertijden te halen. Door het grote diafragma krijg je een geringe DOF en is het bij zo'n snel bewegend onderwerp lastig om het echt scherp te krijgen

Composities zijn wel goed. Maar de eerste 4 lijken allemaal wel erg op elkaar.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Eyeless,

Eens met Peter. Echter het lijkt erop dat je er naast zit met je autofocus punt. Tenminste als ik de juiste data uit je foto's haal. Door de foto's nog wat te verscherpen valt er nog wel wat aan scherpte te winnen. Maar autofocus ernaast is ernaast en dat kan je alleen op het strand herstellen. Dus morgen nog een klusje doen daar? :wink:

Wel lekkere actie. Ik had foto 1 iets anders uitgesneden omdat nu de surfer tegen de muur aan kijkt. Echter mis je dan mogelijk weer een stukje van de golf. Blijft een keuze.

Foto 5 is erg onrustig met de ferry op de achtergrond en de felgekleurde kite surfer.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

idd niet lekker scherp en wat flets van kleur. Jammer. Foto 5, in tegenstelling tot Bigz, vind ik wel een gafe foto zo met die Ferry op de achtergrond. Mooi contrast !

groet Martijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar