Sail Amsterdam 19 augustus 2010

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Op donderdag 19 augustus is de SAIL-IN Parade van Sail Amsterdam 2010. Nu willen daar waarschijnlijk meer EOSDigitalers heen om 'bootjes' te gaan kijken .

Twee vragen:
1) Ik wil ergens langs de noordkant (lijkt mij de rustigste kant) van het Noordzeekanaal gaan staan.
Weet iemand de ideale plek tussen de sluis van IJmuiden en Amsterdam. Ik wil niet bij de sluizen, want daar zal het wel erg druk zijn en niet in Amsterdam zelf.
2) Wie gaat nog meer? We hoeven niet persee als een clubje te gaan, maar kunnen in dit topic tips en ideeen uitwisselen.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik vaar met een collega de tall ships tegemoet richting IJmuiden om dan vervolgens terug te varen met de grote groep naar Amsterdam.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Anoniem 4

JvdH schreefCOLON... maar kunnen in dit topic tips en ideeen uitwisselen.
Een EOS Digitaal boot huren? :roll:
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Bij de telegraaf hebben ze een fotowedstrijd waarmee je een helivlucht kunt winnen bij sail ;)
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Op die Tall-schips kan je tegen betaling ook meevaren dat was hier in Delfzijl mogelijk.
Stap je in IJmuiden op de sluis aan boord.
Zou toch eens informeren als je belangstelling hebt.
Een EOS Boot zal duurder zijn.
VROOD heeft het hier gedaan en foto's op het forum geplaatst van DelfSail
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik wil niet bij de sluizen, want daar zal het wel erg druk zijn
Ik was in 2000 en 2010 terug bij de Sluizen van IJmuiden, het was welliswaar druk met voetgangers (en deels afgesloten voor verkeer), maar het was zonder meer te doen.

Als het je om de tallships gaat, die kwamen altijd een dag (of was het nou twee dagen?) van te voren aan in IJmuiden met mogelijkheid tot bezichtigen. Door het Noordzeekanaal vond ik redelijk saaie optocht, het mooiste vond ik wanneer de schepen op zee liggen te wachten om IJmuiden in te mogen varen.
Laatst gewijzigd door 1 op Constant, in totaal 9 keer gewijzigd.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
PhotoScar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 13:24

JvdH schreefCOLON 1) Ik wil ergens langs de noordkant (lijkt mij de rustigste kant) van het Noordzeekanaal gaan staan.
Weet iemand de ideale plek tussen de sluis van IJmuiden en Amsterdam. Ik wil niet bij de sluizen, want daar zal het wel erg druk zijn en niet in Amsterdam zelf.
De schepen zullen, volgens goed zeemanschap, waarschijnlijk stuurboordswal houden en dus dichter bij de zuidkant dan de noordkant van het kanaal varen. En de zuidkant zal daarom inderdaad wel drukker zijn.

Ik zou, voor de noordkant, kiezen uit:
  • een plek langs de kanaalweg, tussen het pontje van Nauerna en de Wijkertunnel (A9-tunnel)
  • een plek direct westelijk van de Wijkertunnel, tussen de Wijkertunnel en de haven van Beverwijk
Bij die 2e plek zou ik wel vooraf gaan kijken of je daar bij inderdaad (nog) bij het kanaal kan komen. Het is jaren geleden dat ik in die omgeving ben geweest.
Maar volgens GoogleMaps ligt er nog een stukje doodlopende weg.
Een camera, lenzen, filters, driepoot, rugzak .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. nu nog ervaring
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Constant schreefCOLON Als het je om de tallships gaat, die kwamen altijd een dag (of was het nou twee dagen?) van te voren aan in IJmuiden met mogelijkheid tot bezichtigen.
Het gaat mij zelf nergens om ga niet naar Amsterdam om zoiets te bekijken als we dit hier in het Noorden ook hebben.
Maar het ging mij om de mogelijkheid die er zijn, iemand schreef een EOSBOOT dat zal niet te betalen zijn en wat moet je op een EOSBOOT in een kanaal.
Dan kun je toch beter op een Tall Schip meevaren als je dat mooi vind.
Zelf vind ik een schip het mooist uitkomen op zee zonder op de achtergrond kust of boorjes te zien.
Maar ja in de tijd dat ik nog Zeeman was had ik geen Camera en een Spiegelreflex zag je in 1960 al helemaal niet.
Maar ben dit soort schepen wel tegengekomen en heb er ook eens een foto van kunnen maken me een Agfa kastje.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik gaf antwoord op de openingspost (maar de quote tags stonden niet goed).
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Constant schreefCOLON Als het je om de tallships gaat, die kwamen altijd een dag (of was het nou twee dagen?) van te voren aan in IJmuiden met mogelijkheid tot bezichtigen. Door het Noordzeekanaal vond ik redelijk saaie optocht, het mooiste vond ik wanneer de schepen op zee liggen te wachten om IJmuiden in te mogen varen.
De meeste tallships komen woensdag al aan in ijmuiden:

quote van: http://www.havenfestivalijmuiden.nl/Cus ... NFESTIVAL/ :
In aanloop naar SAIL 2010 wordt de North Sea Tall Ships Regatta gehouden vanaf Hartlepool (Engeland) met IJmuiden als finishplaats. Woensdag 18 augustus zullen de vele schepen binnen lopen en afmeren in de havens van IJmuiden.
Ik ga woensdag vroeg de pier op, en dan maar afwachten op de boten die komen. Donderdag misschien naar het kanaal, waar weet ik nog niet.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb dinsdag nachtdienst, maar als het ff kan ga ik meteen door naar Ijmuiden en slaap ik daar wel (na het fotograferen) dan ga ik donderdag el weer terug want dan ben ik vrij :)

Ik zag dat je bij Kamera-express voor 99 euro een ticket kunt kopen om mee te varen als je een geselecteerd product koopt, zijn er nog mensen hier die daar gebruik van maken? Ik vind het een beetje zonde om speciaal daarvoor iets te kopen...
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ja, meevaren met een tallship was erg leuk :) Alleen voeren ze in delfzijl op 5 minuten afstand en je zag de overige deelnemers dus in de verte. Ik weet niet hoe dat met Sail Amsterdam gaat. Bovendien hebben we echt gezeild op de eems en ik geloof niet, dat dat op het Noordzeekanaal mogelijk is.

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

zwaai even als de boot van Kamera Express voorbij komt dan maak ik een foto van je


FotoPeter
Canon user
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik ga morgenochtend proberen om tussen Ijmuiden en Amsterdam te gaan rondbivakkeren met de motor. Ben benieuwd.

Zijn ernog meer mensen die ideeen hebben voor de beste fotoplekken?
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik zou ivm de zon zeker aan de zuidkant gaan en niet aan de noordkant. Verder, hoe dichter naar IJmuiden, hoe vroeger je er moet zijn. Heel simpel, maar ik heb vandaag op de pre-sail de raarste dingen gehoord zoals mensen die om morgen om 15uur uitgenodigd waren voor een borrel in IJmuiden om naar Sail in te kijken :?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar