Lonneke

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Verleden week Lonneke in mijn studio op de foto mogen zetten. Lonneke had al langere tijd niet meer als model gewerkt en dit was haar eerste fotosessie na maanden. We hebben verschillende dingen gedaan waarvan hier een kleine compilatie. Ik hoop dat ze in de smaak vallen maar tips zijn altijd welkom natuurlijk.

groet Martijn


1

4139

2

4140

3

4141

4

4142

5

4143

6

4144

7

4145

8

4146

9

4147

10

4148

Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Erg mooie reeks om te zien met als voorkeur nummer 9 die is echt af. Enig puntje dat ik dan wat minder vind is dat de huid op sommige fotos wat "vettig" oogt zoals bij nr. 2
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi martinus,

mooi hoor hele gave serie !!! "complimenten hoor"

de kwaliteit straalt heerlijk hier. Prachtig met de scherpte diepte gespeeld.

alleen foto 7 lijkt mij het oogwit net iets te wit voor het mooie. maar vind het effect wel mooi hoor.

vraagje: werk jij met automatische witbalans?
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Martijn.

Foto1: persoonlijk vindt ik het jammer dat het laminaat stopt en dan z'n muur komt
ik denk dat het mooier was geweest als het alleen laminaat was

Foto2:Over de vettige huid was mij ook opgevallen.
je ziet nu best veel witte flits plekken.
Dat is zonde voor de foto dus dat zou ik wel weg hallen.

Foto3: hier ligt de scherpte niet op haar ogen en dat vindt ik toch
wel zonde voor de mooie foto!

Foto7:
Leiden mij toch die bling bling een beetje af!

Verder zeker een mooie serie!
Is dit nog steeds in die gigantische studio?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dank jullie wel tot zover.
Vd Akker, De vettige huid op 2 ga ik in mee en zal dit op het origineel even aanpassen.
Boss, Foto 7 is het oogwit idd heel wit. Toch heb ik hier niets aan gedaan. Ik zie haar binnenkort en zal eens kijken of ze nou echt zo wit zijn :lol: En nee de camera staat niet op automatische witbalans, ik werk met de witbalans op Kelvin 5600
Ja Dimitri, dit is allemaal in mijn studio. Zoveel ruimte en mogelijkheden. Tja de muur met laminaat. Zelf vind ik het niet zo storen en zelfs wel wat hebben. Het was wel de opzet om te laten zien. Is kwestie van smaak. Foto 3 de scherpte niet op haar ogen. Ja, nu je het zegt...inderdaad.
Op foto 7 zitten er diamantjes op haar bh onder de blouse, dus ik laat ze maar zitten.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

1, 2, 4, 9 en 10 zijn toppers!!
Ik had ze al op hyves gezien.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Hey Martinus,

Vind het zeker een hele mooie serie van je ! Mijn favoriet is toch wel nummer 2 en 5. En wat betreft nummer 7, die diamantjes vallen voor mij niet echt op, tis dat het nu word gezegd, maar die ogen vind ik zo mooi in beeld gebracht dat die al mijn aandacht trekken.

Groeten Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

even een reactie van mijn eigen kant en kritiek op een foto wat ik hier pas zie is foto 9, hoe gaaf hij ook is, het rode strikje onder het zwarte rokje stoort mij echt :roll:
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

heel mooie serie, lekker veel afwisseling.
foto 5 had ik weg gelaten omdat nr 4 veel mooier is.

grt Frank
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONeven een reactie van mijn eigen kant en kritiek op een foto wat ik hier pas zie is foto 9, hoe gaaf hij ook is, het rode strikje onder het zwarte rokje stoort mij echt :roll:
Ik heb dan geen verstand van deze tak van fotografie, maar dit viel mij ook gelijk op (en ook het labeltje ernaast). En het viel me op dat, tot jou reactie, er niemand over was begonnen.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik dit erg mooi vind. Zoiets zou ik zelf ook wel eens willen doen. Wie weet een keer een workshopje volgen.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Van Driest
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 19:05
WoonplaatsCOLON Betuwe
CONTACTCOLON

Heel mooi Martijn, eigelijk geweldig..........
http://www.fotoatwork.nl / wat is jou passie?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Frank, Emiel en van Driest, dank jullie wel ....
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mooie serie, op nummer 6 lijkt ze verschrikkelijk veel op Ellen ten Damme, mooi te zien dat ze erg veel verschillende gezichten heeft, vind ik goed in een model !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Leuke reeks...

Het is zo een beetje gezegd al allemaal (incl je eigen inbreng)... maar wat mij opviel is foto10 dat je de lamp nog ziet... vind ik eerlijk gezegd niet kunnen, maar ja, da's natuurlijk wel persoonlijk.
Als je nou alles zou zien van die lamp dat het echt leek alsof je de lamp mee betrekt in de foto tot daar aan toe, maar nu zie je enkel de lichtbol (halve lichtbol dan) en dat stoort me persoonlijk toch wel een beetje in de foto...

Voorts van dat, mooie reeks met favorietje bij nr 7 en 8. Wat een blik zeg!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Peter dank je wel. Idd kan Lonneke veel verschillende dingen zelf doen zonder dat ze daarin aangestuurd hoeft te worden. Dat werkt wel heel erg lekker hoor !

Jerenes ook bedankt, toch is het deel vd lamp laten zien een bewuste keuze geweest hoor....
Alexander-Linde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 16:22

Foto 9 vind ik geweldig! De pose, belichting, alles !
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Foto 1 vind ik prachtig. De kleur van de foto, de pose van het model, de schaduwpartijen voorin en in het gezicht. Mooie vloer!
Foto 9 is samen met foto 1 het beste geposeerd. Klasse belicht. Denk wel dat ik hem onderin iets hoger had afgesneden en de lipjes net op het linker bovenbeen
Foto 10 mooie hoek van fotograferen. Helaas toch een maar: doordat ze naar beneden kijkt gaat haar kin wat bollen.
Foto 2 mooi DOF effect, heerlijk zachte sfeer daardoor samen met de kleuren
Foto 5 mooi geposeerd
Foto 7: wat een ogen!
Foto 8, ze lijkt wel een beetje op Fergie van de Black Eyed Peas hier, zeker met dat zachte roze.

Maar 1 en 9 dus de duidelijke winnaars wat mij betreft.

Off-topic: Wat ben ik jaloers op jouw studio

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Eric dank je wel. En ja, die studio, ik besef het zelf ook nog niet altijd hoor.......
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

martinus schreefCOLONeven een reactie van mijn eigen kant en kritiek op een foto wat ik hier pas zie is foto 9, hoe gaaf hij ook is, het rode strikje onder het zwarte rokje stoort mij echt :roll:
Ik vond dat juist leuk...geeft net een extra spannend tintje aan de foto..ik zou het dus juist laten zitten.
Foto 8 beetje rare pose zo, en juist daardoor met deze blik vind ik dit een gaaf beeld.
Idd een model met meerdere gezichten!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Marian, misschien ga ik ook wel met je mee wb het strikje...thnx...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar