Amsterdam Crusaders vs Amstelland Panthers (FOOTBALL)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Gisteren kort wezen kijken bij mijn oude cluppie de Amsterdam Crusaders en uiteraard mijn camera (Canon 450D + Tamron LD DI 4-5.6 70-300) mee. Het is de eerste keer dat ik van deze sport foto's heb gemaakt.

Ik heb in de M-stand geschoten en heb geprobeerd vanuit een laag standpunt te fotograferen. Achteraf heb ik in Photoshop enige bewerking gedaan wat betreft croppen, curven en her en der een kleine verscherping.

Ik ben benieuwd wat men van mijn eerste serie vind. Alle op- en aanmerkingen zijn welkom!

Voor de liefhebbers...uitslag: Crusaders 28, Panthers 0.

#1
Afbeelding
70mm, 1/1000@F4, ISO400

#2
Afbeelding
228mm, 1/640@F5, ISO400

#3
Afbeelding
209mm, 1/800@F4, ISO800

#4
Afbeelding
228mm, 1/800@F5, ISO800

#5
Afbeelding
300mm, 1/800@F5.6, ISO800

#6
Afbeelding
161mm, 1/800@F4.5, ISO800

#7
Afbeelding
161mm, 1/800@F4.5, ISO800

#8
Afbeelding
161mm, 1/800@F4.5, ISO800

#9
Afbeelding
248mm, 1/800@F5.6, ISO800

#10
Afbeelding
259mm, 1/800@F5.6, ISO800
Laatst gewijzigd door 1 op IDI_020, in totaal 3 keer gewijzigd.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Altijd moeilijk een sport als dit vast te leggen. Maar mag ik je vragen waarom je ervoor gekozen hebt om in de M-stand te schieten. Dit lijkt mij bij sport toch niet de meeste logische keuze. Ik zou dit tenminste niet doen. Dus ben benieuwd waarom jij er toch voor gekozen hebt.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Ik heb er eigenlijk niet bewust voor gekozen om in de M-stand te schieten. Mijn camera heb ik over het algemeen in de M-stand staan (moet vanwege foto's maken fotovakschool). Nu ben ik gewoon met me botte kop vergeten even naar de TV-stand te draaien hehe :P
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

M stand is een prima keus (als het licht niet te veranderlijk is)
Je onderwerpen blijven bij een verschillende achtergrond (donkere bossen of lichte reclameborden) dan namelijk correct belicht (wel meten op het gras en niet iets met je achtergrond)

Betreft de foto's.
Een foto als #4 en #6 vind ik nog wel interessant, maar op de andere vind ik toch of teveel ruggen of teveel andere afleidende dingen staan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

He Jeroen..bedankt voor je reactie en opmerkingen. Ik neem ze weer mee..

Ik probeer met deze tak van sport zo min mogelijk ruggen erop te krijgen, maar dat is toch een stuk lastiger als gewoon voetbal. Ik vind dat je er met deze sport minder snel aan ontkomt dat je ruggen op de foto krijgt, mede omdat het een full contact sport betreft en er verschillende tactieken/patronen worden gelopen.
Ook mijn eigen positie kan beter.

Hopelijk dat ik aankomend weekend een nieuwe poging kan wagen :D
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Arjen M
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2004 14:12
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Vind persoonlijk de serie erg geslaagd.
Ja je ziet ruggen maar dat is wat mij aangaat de opmerking van iemand die niet precies weet hoe dit spelletje in elkaar zit.

Neem foto 9.. 2 grote ruggen maar als je de sport kent dan weet je dat hier heel mooi het heetst van de strijd van de Offensive Line vs de Defensive Line is vastgelegd.
(Overigens mooi voorbeeld van de gouden regel diegene die het laagst zit wint).

Ik vind zelf dat er een aantal zeer mooie actiemomenten genomen zijn.
Canon 450D Kit 18-55 IS, 2GB + 2x 4GB sdhc Sandisk extreme III.
Tamron 28-300XR f/3,5-6,3, Canon 50mm 1.8, Grip, Canon Speedlite 430EX, Omnibounce en filter sets.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

He Arjen M..bedankt voor je reactie.
Het is nog best lastig een goeie strijd vast te leggen ipv alleen maar de hits..

Voor de 1e keer ben ik zelf best tevreden al heb ik zelf wel zo mn ideeën hoe de volgende keer momenten nog beter vast te leggen. En daarom plaats ik het ook hier voor eventuele tips/opmerkingen. Volgende keer wil ik meer foto's van de OL vs DL en meer richting de endzone rondhangen (als men dat mocht bereiken :P)
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Arjen M
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2004 14:12
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Ach ja zelf ook oud speler van de Cru geweest, momenteel als Jeugdcoach verbonden aan de Panthers.
Daarnaast schiet ik zelf ook met enige regelmaat wedstrijden van de Panthers dus weet precies hoe lastig het is.

Wat ik een leuke angle vind is schuin achter de endzone zeg maar achter de achterste cone in de endzone.
Als de play toevallig jou kant op gaat zijn die shots zo fijn :D

Praat ook eens met Xiphias (op dit forum) en bij de wedstrijden van de cru met Bob Callone (zo heet ie geloof ik) die schieten ook veel voor de Cru.
Canon 450D Kit 18-55 IS, 2GB + 2x 4GB sdhc Sandisk extreme III.
Tamron 28-300XR f/3,5-6,3, Canon 50mm 1.8, Grip, Canon Speedlite 430EX, Omnibounce en filter sets.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar