Alphen eagles vs Maastricht Wild Cats

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Gisteravond bij de Alphen Eagles geweest.
Even wat instellingen testen. Vooral de 5 punt spot meting in sport is geweldig.
Ik ben niet geheel ontevreden. echter mis ik in wel wel een beetje scherpte in aantal foto's
Hier een kleine selectie van de toch nog wel 900 foto's in totaal
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Salteh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 11:48
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Leuke serie, maar als leek zeggen de meeste foto's me helaas niet zo veel.
Ook omdat er bij alle(?) foto's m.i. toch wat scherpte mist vraag ik me af of je hem niet beter in Testcase had kunnen plaatsen. :wink:

Zie voor het verscherpen b.v. de tutorial van Jeroen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 82&start=0

#1 kan misschien nog wat krapper gecropt worden. Het gaat om de man met de bal en de actie rechts, maar die is voor mij net wat te klein/ver weg.

Bij foto #2 gebeurt er links wat, maar dat staat er maar 3/4 op. Ik mis een been en een speler :). Geeft wel aan hoe chaotisch het kan zijn op het veld.

#6 is een van de scherpere foto's uit je serie, maar wat is hier precies aan de hand? Doet mij denken aan een verwurging van achteren... maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn(?).

#7 is van achteren genomen en daardoor niet echt boeiend, helaas. (ook lijkt deze foto me niet helemaal in focus)

Ik vraag me af of je bij #8 misschien beter de drie linker spelers weg had kunnen croppen, zodat je alleen de groep in het midden op de foto hebt. Nu is de actie me net iets te klein in beeld gebracht.
Terry
[size=59]7D + BG-E7 | Tokina 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | EF 100mm f/2.8 Macro USM | EF 100-400L | 580EX II[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb hem even naar de testcase verplaatst. Ik denk dat het daar wat beter op zijn plaats is.

Ik heb nog nooit Ameriacan Footbal gefotografeerd, wel af en toe wat gewoon voetbal.
Maar net als bij gewoon voetbal is het hier denk ik ook totaal niet interessant om twee ruggen in de verte op de foto te zetten. Foto nummer 7 moet je eigenlijk nog niet eens willen maken denk ik.

Op zich vind ik foto 5 de enige nog beetje fatsoenlijke die er nog tussenzit. Ware het niet dat dat ene voetje rechtsonder er net niet meer opstaat en je links nog wel voldoende ruimte had om dat voetje rechts er wel bij te zetten.

Wanneer je dit vaker wilt doen (Wat heel leuk kan zijn) probeer dan ook eens naar anderen te kijken. Op de volgende sites kun je leuke foto's vinden, want in Amerika is dit veeeeeeeeeeeeeeel populairder dan hier, d'r zitten daar dus ook meer fotografen die dit doen:

Walter Iooss
Mark Rebilas
Bill Frakes
Brad Mangin
Andrew Weber
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Als oud american football-speler en groot fan van deze sport mis ik toch de actie in de foto's die je juist veel hebt tijdens zo'n wedstrijd.

Foto's 3 en 7 zou ik skippen. Foto 3 is een te laat moment en foto 7 is alleen mooi als je die van voor weet vast te leggen).

Foto's 1 en 5 vind ik te vroeg geschoten, had eigenlijk het moment moeten hebben van contact.

Verder zou ik de foto's wat meer croppen om zo goed het onderwerp eruit te laten springen.

Qua scherpte zei je zelf al dat het beter kan.

Ik weet niet of je het spelletje goed doorhebt, want als dat zo is moet je daar juist gebruik van zien te maken. Probeer het spel (de tactiek) te lezen...ik weet dat het lastig kan zijn, omdat het best chaotisch op het veld kan zijn en je ook gefocust bent om de beste plaat te maken, maar het helpt wel.

Als ik dit weekend tijd heb zal ik naar de Amsterdam Crusaders gaan om te proberen een serie vast te leggen waar je misschien iets aan hebt.
Zie het allemaal wel als opbouwende kritiek :wink:
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar