Open Drift Kampioenschappen (Den Haag)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Vandaag naar de open drift kampioenschappen geweest in Den Haag,
Was een erg leuke dag.
Werd eral snel door Salteh aangesproken, welke later weer,
door stefanzx-6r werd aangesproken (beide ook lid van dit forum)
Ik was er samen met mijn zwager, en hebben gezamelijk de dag doorgebracht.

Dit is mijn eerste serie die ik geschoten heb van auto-sport, en hoop dus dat deze geslaagd is.
Ben er zelf redelijk tevreden over, al heb ik mijn twijfels hoe deze door jullie ervaren worden :D

Graag jullie mening over deze serie.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

#12 de “winnaar”
Afbeelding

#13 Champagne in overvloed!
Afbeelding



Thanks for watching!

Gr Kuno
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Hallo Kuno,

Ik ben ook geweest, nog wel aardige foto's kunnen maken, zou je er een verzameltopic van kunnen maken?

Ik heb verder met niemand gepraat, ja met de mensen die ik al kende.

Even wat commentaar over je foto's

over het algemeen vind ik de auto's redelijk in het midden staan allemaal. Probeer de volgende keer meer ruimte te creëren in de rijrichting (twijfel nog bij dat driften of het niet aan de andere kant moet om de rook te laten zien).

verder doen de halve auto's mij ook niet veel (ben er persoonlijk geen fan van, misschien iemand anders wel)
Zonde dat de personen niet goed herkenbaar zijn, het was daar heel druk ja, ik heb ervoor gekozen om er helemaal geen foto's van te maken.

Vat dit commentaar niet negatief op, het is wat ik anders zou doen en wat ik erin zie, een persoonlijke keus dus.

Succes de volgende keer.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r zijn heel veel kleine dingetjes die het eigenlijk gewoon niet 'je van het maken'

- Ik mis, bij ieder beeld, de echte scherpte.
- Het lijkt erop alsof je stofdeeltjes op de sensor hebt.
- Een behoorlijk aantal helt net ietsjes over naar rechts; het is recht of schuin, niet scheef. (Schuin is bewust scheef)

Voor wat betreft de twee laatsten; Autosport is een sport waarbij meestal mannen met een helm op in een auto zitten. Ver weggestopt voor onze camera's. Weinig emotie te zien. Als ze dan winnen en op het podium staan, dan zie je de emotie inderdaad nog niet als je niet voor het podium staat. Omdat je in beide foto's geen gezichten hebt, zijn ze allebei gewoon niet interessant.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

commentaar zie ik niet snel als negatief! :D
dit is mijn eerste keer autosport, dus wat dat betreft moet ik blijkbaar nog van alles leren (over de foto standaarden dan)
wat bedoel je precies van de "mensen"?
de chauffeurs? of het publiek?

Ik was met name druk met de kleur contrast erop te krijgen, en de compositie van de drift, door de dichte rookwolken welke zo nu en dan voorbij kwamen viel dat niet altijd mee!

Wat e composities betreft, daar zal ik ongetwijfeld nog aan moeten werken.
maar denk dat als je dit voor het eerst ervaart, je vrij snel "te laat" bent om te klikken.

zeker als je je normaal alleen met dieren en landschappen bezig houd.

dak voor je comentaar, kan ik alleen maar van leren :wink:

gr Kuno
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

@ Jeroen,

als er een uitreiking word gedaan.... met de rug naar je toe, kan ik er weinig aan doen dat je hu gezichten niet ziet natuurlijk.... ik heb er het beste van gemaakt zegmaar, om er toch nog plaatjes van te maken...

er was maar 1 kant waar men kon staan, en dat was aan de aknt waar ik stond....


dat jij het niet interessant vind, tja....

ik had het idee dat ik een "aardige" serie had geschoten.... maar dat blijkt dus niet zo te zijn... :?

gr Kuno
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Ik ben zo vrij om even mijn foto's erbij te spammen.

Ze zijn nog niet verscherpt (cs4 werkt even niet lekker)

Servicepark
Afbeelding

Afbeelding

Vrij rijden
Afbeelding

Afbeelding

hier twijfel ik over
Afbeelding

mooiste battle (2 broers tegen elkaar voor plek in de finale)
Afbeelding

finale, de rode bmw wint uiteindelijk met zeer klein verschil
Afbeelding

Meer te vinden op men foto-emmer en binnenkort op mijn eigen site
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

voor een eerste keer autosport heb je zeer zeker geen slechte serie geschoten.

Van een podium was niet echt sprake, misschien een idee voor de organisatie, men stond op de grond en veel persmensen er omheen (nee ik deze keer niet) het zicht voor het publiek was zeer slecht (op het podium dan)
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Beide hetzelfde moment, beide verschillende keuzes;
Red_Spike schreefCOLONik heb ervoor gekozen om er helemaal geen foto's van te maken.
Kuno Mooren schreefCOLON als er een uitreiking word gedaan.... met de rug naar je toe, kan ik er weinig aan doen dat je hu gezichten niet ziet natuurlijk.... ik heb er het beste van gemaakt zegmaar, om er toch nog plaatjes van te maken...
Wanneer je er voor kiest om toch foto's te maken, kijk dan eens echt met een nuchtere blik naar je foto. Alsof je niet bij het evenement bent geweest. Laat zelfs de tekst 'winnaar' erboven eens weg. Wat houd je dan over op de foto. Het is niet dat het me niet interesseert, maar het is wel een foto die echt 0,0,0,0,0,0 (da's dus erg weinig :wink: ) toevoegt aan je serie.
Als je erachter staat en je MOET per sé van jezelf een foto maken, zoek dan naar iets anders. D'r staan ongetwijfeld veel mensen voor de winnaar. Pak die dan mee in de foto, zoek naar iets waarbij het opeens allemaal wel interessant wordt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONBeide hetzelfde moment, beide verschillende keuzes;
Red_Spike schreefCOLONik heb ervoor gekozen om er helemaal geen foto's van te maken.
Kuno Mooren schreefCOLON als er een uitreiking word gedaan.... met de rug naar je toe, kan ik er weinig aan doen dat je hu gezichten niet ziet natuurlijk.... ik heb er het beste van gemaakt zegmaar, om er toch nog plaatjes van te maken...
Wanneer je er voor kiest om toch foto's te maken, kijk dan eens echt met een nuchtere blik naar je foto. Alsof je niet bij het evenement bent geweest. Laat zelfs de tekst 'winnaar' erboven eens weg. Wat houd je dan over op de foto. Het is niet dat het me niet interesseert, maar het is wel een foto die echt 0,0,0,0,0,0 (da's dus erg weinig :wink: ) toevoegt aan je serie.
Als je erachter staat en je MOET per sé van jezelf een foto maken, zoek dan naar iets anders. D'r staan ongetwijfeld veel mensen voor de winnaar. Pak die dan mee in de foto, zoek naar iets waarbij het opeens allemaal wel interessant wordt
lekkere opbeurende reactie dit zeg.... had ook wel wat tactischer gemogen....

enig idee hoeveel moeite ik erin gestoken heb vandaag?

sjonge....

hoop niet dat je alle nieuwkomers zo verwelkomt.... want dan zullen er weinig blijven hangen hier....

ik kan best wat hebben.... maar denk dat er zat zijn die na zo'n reactie de brui er helemaal aan geven...... :?
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Kuno Mooren schreefCOLON#12 de “winnaar”
Afbeelding
en er staat er 1 op de achtergrond te klappen voor de winnaar....
dat is toch ook een extraatje voor de foto? :?


krijg het idee dat je zelf hebt meegedaan aan de westrijd, enorm bent afgegaan, en dit probeerd af te reageren op mij ofzo, omdat ik deze fto er wel tusen heb gezet :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ok, 1 bonuspuntje voor de klappende man op de achtergrond.
Nee, ik heb niet meegedaan aan de wedstrijd, kan daar dus ook niet in afgegaan zijn. Heb een goed weekend gehad, leuke dingen gefotografeerd en 0,0,0,0,0,0,0 (da's wederom heel weinig) reden om überhaupt iets op jou af te reageren. Dus ervaar het niet al te persoonlijk, ik bedoel het goed.

Maar wanneer je foto's als deze in de showcase post, dan ga ik er ook vanuit dat je echt na hebt gedacht over je foto's en dat je ook welbewuste keuzes hebt gemaakt die bij het gemiddelde van de showcase passen. En dat zie ik er niet in terug en dat krijg je dan ook van me te horen. Ik kan wel zeggen; "#12 mooi scherp, jammer dat zijn gezicht er niet opstaat." Maar in mijn ogen heb je daar minder aan dan wanneer ik wel vertel waarom ik de foto niets vind.

Natuurlijk begrijp ik dat je een hele dag bezig bent geweest met fotograferen, selecteren, afwerken en plaatsen. Dat is iets wat heus niet in 20 minuten gebeurd is en behoorlijk wat energie kost.
Maar het was voor jou de eerste keer. Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt en als je nog vaker dit soort dingen gaat bezoeken, dan hoop ik dat je ook de ambitie hebt om jezelf te verbeteren.
Ondanks dat mijn commentaar misschien wat aan de harde kant is, vind ik wel dat je met 'een wat harder en recht voor zijn raap commentaar' meer kunt leren dan met 'half zachte reacties'. Het leerproces zal sneller gaan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

ik begrijp heus wel dat kritiek soms best confronterend kan/mag zijn, maar op de manier waarop..... maargoed....
0,0,0,0,0,0,0 is niet echt opbeurend om te lezen zegmaar....

de reden dat ik de winnende courreur postte, was om een totaal plaatje te krijgen van de race, nu weet ik zelf ook wel dat de serie dan helemaal niet compleet is, want heb geen vlaggers op de foto, geen finish, geen sleutelmomenten etc.
maar heb er het beste van willen maken...
hoe dan ook wat dit mijn allereerste keer schieten op een autocrossbaan.....
heb een leuke dag gehad, contacten opgedaan, en al zeker niet de laatste keer blijven dat ik een soortgelijk iets ga doen.


even over het reageren richting leden, zie dat je moderator bent....
ik ben zelf beheerder van 2 verschillende reptielenfora.... en daar gaat het op een ietwat tactvollere manier :wink:

maargoed, zal wel het verschil van "scene" zijn

gr Kuno
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zal je foto's voortaan als wonderbaarlijk, geweldig en schitterend bestempelen. Beter?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

laten we weer ontopic gaan...
Laatst gewijzigd door 1 op Kuno Mooren, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Richtlijnen Testcase
In Testcase horen die foto’s thuis, die je eigenlijk als beginner in de ruimste zin van het woord gemaakt hebt. Je kunt hierbij denken aan een eerste reeks foto’s die je met een nieuwe camera hebt gemaakt of met een nieuw objectief. Maar ook het leren werken met voor jou nieuwe instellingen c.q. technieken, zoals diafragma, sluitertijden, waarbij je beweging, bevriezing of scherptediepte probeert te creëren. En ook onderwerpen waar je eigenlijk nog niet zoveel ervaring mee hebt plaats je in Testcase.
Als je foto's in een showcase plaatst, dan wordt van je verwacht dat ze van een bepaald niveau zijn. Als je iets voor de eerste keer doet is het gewoon moeilijk om meteen dat niveau te halen. Om even een simpel voorbeeld te nemen: vergelijk jouw foto van die gele Datahouse-auto eens met die van RedSpike. Bij de jouwe staan de velgen praktisch stil, bij RedSpike kan ik geen spaken meer zien. Dat zijn geen dingen die je de eerste keer meteen allemaal goed doet...

Bespaar je zelf dus volgende keer een hoop ergernis en plaats iets dergelijks in een testcase :wink:
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

oei!
dan heb ik dat deel niet helemaal goed begrepen... was in de veronderstelling dat ik in het jusite deel had gepost....

moct het mogelijk zijn, kan dit topic eventeel alsnog verplaats worden?

ik was zeker niet in de veronderstelling dat dit alszijnde "perfect" bestempeld kon worden :)
Gebruikers-avatar
Rotary
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2010 14:07
CONTACTCOLON

Leuk om hier ook wat drifting terug te zien 8)
Was zelf helaas niet in de mogelijkheid om naar Den Haag af te reizen, maar ben wel aanwezig bij de volgende ronde in Gemert op 20 juni 8)

Vooral de foto's van Red_Spike zijn tof!
Bij de foto's van Kuno Mooren valt me vooral de erg korte sluitertijd op, met een iets langere sluitertijd krijg je wat meer snelheid in de foto. De composities vind ik persoonlijk ook een beetje krap. Mooie foto is foto 4, lekkere compositie, maar ook foto 3 is leuk. :)
Canon EOS 60D | EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | EF 28mm f/2.8 | Speedlite 430EX II | Flickr.

DoriGazo.nl :D
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Rotary schreefCOLONVooral de foto's van Red_Spike zijn tof!
Bij de foto's van Kuno Mooren valt me vooral de erg korte sluitertijd op, met een iets langere sluitertijd krijg je wat meer snelheid in de foto. De composities vind ik persoonlijk ook een beetje krap. Mooie foto is foto 4, lekkere compositie, maar ook foto 3 is leuk. :)
Bedankt voor het compliment.

Ik weet het, ik had het idee dat het niet lukte, vandaar dat ik in het begin even op safe ben gegaan. Vaak stonden er dingen irritant in de weg, op sommige plekken pillonnen en andere dingen, knap irritant.
De volgende keer zal ik meer proberen om andere composities te pakken, ik twijfelde.

Misschien dat ik er de 20e bij ben, weet het nog niet zeker.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Rotary schreefCOLONLeuk om hier ook wat drifting terug te zien 8)
Was zelf helaas niet in de mogelijkheid om naar Den Haag af te reizen, maar ben wel aanwezig bij de volgende ronde in Gemert op 20 juni 8)

Vooral de foto's van Red_Spike zijn tof!
Bij de foto's van Kuno Mooren valt me vooral de erg korte sluitertijd op, met een iets langere sluitertijd krijg je wat meer snelheid in de foto. De composities vind ik persoonlijk ook een beetje krap. Mooie foto is foto 4, lekkere compositie, maar ook foto 3 is leuk. :)
dankje!
die 2 zijn eerlijk gezegd ook mijn favoriet, zeker nummer 4 omdat de auto's erg gelijkend aan elkaar driften....

wat de sluitertijden betreft, daar ben ik wel mee bezig geweest... maar iedere keer als ik een langere sluitertijd hanteerde werden de foto's zo erg overbelicht, dat ik er zeker niks meer van maken kon, zo zie je maar dat ik de boel nog niet geheel beheers, maar dit komt mede omdat ik nooit eerder snelheids foto's heb gemaakt...
zal ongetwijfeld met de diafragma moeten spelen om de foto's niet te licht te krijgen?
daar zal ik me maar snel wat meer in verdiepen :lol:

verder geef ik Red-Spike gelijk als het om storende objecten ging...
veel pionnen, vangrails en vlaggers en heen en weer lopende lui van de organisatie...
vond het best jammer dat er maar 1 kant gebruikt kon worden, opzich hadden we de zon nog redelijk in de zij/rug (gelukkig)
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Kuno Mooren schreefCOLONwat de sluitertijden betreft, daar ben ik wel mee bezig geweest... maar iedere keer als ik een langere sluitertijd hanteerde werden de foto's zo erg overbelicht, dat ik er zeker niks meer van maken kon, zo zie je maar dat ik de boel nog niet geheel beheers, maar dit komt mede omdat ik nooit eerder snelheids foto's heb gemaakt...
zal ongetwijfeld met de diafragma moeten spelen om de foto's niet te licht te krijgen?
Had je de camera op de M-stand staan dan? Als je gewoon sluitertijdvoorkeuze gebruikt, heb je daar normaal gesproken geen last van: dan past de camera het diafragma automatisch aan op de gekozen sluitertijd en zou de belichting gewoon goed moeten zijn.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar