fotograferen in de regen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

beste mensen,
ik wil vandaag eigenlijk foto's gaan maken van de wielerronde hier bij ons in het dorp maar waarschijnlijk blijft het de heledag regenen(ik heb op buienradar gekeken). Nu was mijn vraag of ik met mijn 1000d en 70-300mm is lens in de regen foto's kon maken, want vrijdag zat ik koninginnedag te kijken op de tv en daar liep de pers ook gewoon met hun camera's door de regen.
alvast bedankt.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Zou het niet doen, je camera en lens zijn hooguit wat spat dicht dus een paar druppels zal geen kwaad kunnen, maar vol in de regen gaat niet goed komen. De pers mensen zullen 1D's en/of 5D's met L lenzen hebben deze zijn wel waterdicht.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Wat je evt wel kan doen, is een plastic zak gebruiken, daar een gat in knippen ter grote van je lens. Hem bbij het uiteinde van je lens (zonnekap) vastplakken, en dan over de rest van je camera heen trekken. Wel zorgen voor een opening voor je handen natuurlijk zodat je de knoppen van je camera kunt bedienen.
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Aibo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2008 07:43
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Koop een heel goedkope regenjas, kindermaat is niet erg.
Knip daar een mouw vanaf.
Doe de mouw over je lens en het okselgedeelte over je hoofd.
Zo sta ik nog wel eens langs crossbanen.
Canon EOS 50D + grip | EF 17-40mm F4.0 [color=red]L[/color] USM | EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200 F4 [color=red]L[/color] USM | EF 100mm F2.8 USM Macro | Speedlite 580 EX II | Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Aibo schreefCOLONKoop een heel goedkope regenjas, kindermaat is niet erg.
Knip daar een mouw vanaf.
Doe de mouw over je lens en het okselgedeelte over je hoofd.
Zo sta ik nog wel eens langs crossbanen.
Geweldig, wat een inventief idee !!
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Staat ook op de Zoom dvd over natuurfotografie;)
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat moet dan wel een erg goedkope regenjas zijn, anders kun je beter voor een optech rainsleeve gaan. Voor 8,95 euro heb je er 2 en persoonlijk ben ik er goed over te spreken. Deze bedoel ik: http://kamera-express.nl/index.php?page ... duct=21742
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik gebruik een paraplu, wanneer ik op een vaste plek zit dan.
Zoals bij voetbal.

Ik gebruik dan toch een monopod en daar heb ik twee klemmen van Manfrotto aanzitten. De ene klemt aan de mono-pod, de andere kan een paraplu vasthouden. Voordeel is dat ik gewoon allebei mijn handen vrij heb en afhankelijk van de maat paraplu houd je lekker veel droog.
Wel een beetje windgevoelig.

Voor mobiel werk heb ik gewoon een kata-regenhoes. Nu kan mijn camera behoorlijk wat water hebben (meer dan de fotograaf kan ik u vertellen) maar voorkomen is altijd beter dan genezen.
Met een paar druppeltjes gebruik ik de regenhoes niet, maar gooi ik gewoon een theedoek in een leuk motiefje (delftsblauw bijvoorbeeld) over de camera en lens. Levert ook nog eens leuke reacties op.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hier ook een regenhoesje. Kost een paar euro.

Maar een pedaalemmerzak die je met een elastiekje om het einde van je lens vastmaakt kan je vandaag ook al redelijk uit de brand helpen.
[size=84]onderschrift[/size]
Anonymous

jorie schreefCOLON want vrijdag zat ik koninginnedag te kijken op de tv en daar liep de pers ook gewoon met hun camera's door de regen.
alvast bedankt.
Maar de pers liep over het algemeen wel met weathersealed body's en objectieven. Dat is een ander slag dan jouw set ;-) Maar desalniettemin, wat spetters kan het wel hebben hoor.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

geert h schreefCOLONDat moet dan wel een erg goedkope regenjas zijn, anders kun je beter voor een optech rainsleeve gaan. Voor 8,95 euro heb je er 2 en persoonlijk ben ik er goed over te spreken. Deze bedoel ik: http://kamera-express.nl/index.php?page ... duct=21742
ik heb deze ook en ik heb in Canada in de stromende regen met deze hoes erover staan fotograferen
Alles bleef droog
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Onlangs op Circuit Zandvoort heb ik gestaan met transparante plastic tasjes van de Albert Heijn (die je bij de kassa kan pakken). :roll:
Gat erin geknipt, vastgeplakt aan de zonnekap van de lens, handen door de handvatten van de tas om de camera beet te houden en te bedienen.
Werkte prima.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar