Goede laptop

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Hallo wil een nieuwe laptop aan gaan schaffen, speel er verder geen spelletjes op ofzo is puur alleen dat ik gewoon normaal kan photoshoppen en met een goede snelheid me foto's kan bewerken in photoshop en lightroom en gewoon voor wat internetten

Is dit dan een goede laptop, hoor graag jullie mening! Alvast bedankt ! !

Acer 5542G-304G64MN laptop

Acer 5542G-304G64MN De Aspire 5542G-304G64MN laptop van Acer is een echte topper op het gebied van entertainment. Hij heeft een scherp en helder 15,6” HD TFT beeldscherm. Dit scherm en de krachtige AMD Mobile Athlon Dual Core M300 processor zorgt in combinatie met de 3rd generator Dolby audio versterking voor een geweldige geluids- en beeldbeleving.

Contact houden met vrienden en familie krijgt een nieuwe dimensie dankzij de ingebouwde webcam en microfoon.

Verder beschik je over een geheugen van 4 Gb en een harde schijf van 640 Gb. Tot slot maken de Microsoft Windows 7 Home Premium 64bits besturingssyteem én de grafische ATI Mobility Radeon kaart deze laptop helemaal compleet!

Specificaties:
- AMD Mobile Athlon Dual Core M300 processor
- kloksnelheid 2.0Ghz
- cache geheugen 1 Mb L2 cache
- bussnelheid 800 MHz
- geheugen 4 Gb DDR2 RAM (2x2 Gb)
- scherm 15,6" HD, high-brightness (220-nit) Acer CineCrystal TFT LCD
- widescreen scherm
- resolutie 1366x768
- grafische kaart ATI Mobility Radeon HD4570
- grafisch geheugen 512 Mb DDR3

Opslagmedia
- harddisk 640 Gb HDD (5400rpm)
- optical drive: super multi DVD-rw Dual layer
- cardreader 5-in-1 card reader

Voorzieningen
- accu: 6-cell Li-ion
- Wifi Wired & Wireless LAN 802.11b/g/Draft-N
- Webcam 0.3 megapixels CrystalEye
- Dolby-optimized surround sound system with two built-in stereo speakers
- ingebouwde microfoon

Aansluitingen
- USB poorten: 4 x USB 2.0 ports

Software
- Microsoft Windows 7 Home Premium 64bits besturingssyteem

Overige Software
- overige software Works + Office Home & Student 2007 Trial (60 days)

Afmetingen en gewicht
- afmetingen (hxbxd): 26/37x383x250 mm
- gewicht: 2.8 kg
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik zou deze zelf niet kopen, maar voor 500 euro zul je je er vast geen buil aan vallen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De volop verkrijgbare losse beeldschermen zijn niet geschikt voor beeldbewerking.
Hetzelfde geldt voor de beeldschermen van gangbare laptops: ongeschikt.

Koop een snelle PC in kleine uitvoering en een los, voor beeldbewerking geschikte monitor.

Moet het beslist draagbaar zijn, kies dan voor de robuustheid van de duurdere HP of Lenovo.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Bedankt voor jullie reacties !

ja moet persee laptop worden en ja heb nu ook een Acer maar heb nooit problemen ermee ofzo ! ! Is puur dat hij nu verouderd is en een nieuwe nodig heb die wat sneller is ! En ja beeldkwaliteit als je je scherm calibreert dan heb je toch de juiste kleuren op je scherm of werkt dat zo niet ?

EN moet er ook bij zeggen ben nog geen profesionele fotograaf ofzo, doe af en toe een shoot op me zolder met iemand ( Wil er in de toekoomst wel meer gaan doen natuurlijk ;) ) Dus ja hoef ook niet een superding te zijn !

Deze bijvoorbeeld lees ik ook goede dingen over http://tweakers.net/productreview/17804 ... g64mn.html

zal dat wat zijn ?
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Acer = veel voor weinig. Echter is de service bij reparatie en de betrouwbaarheid wel een probleem. Ik zie op tweakers.net heel veel slechte ervaringen voorbij komen. Daarom zou ik dat merk nooit kopen.
Zakelijk gebruiken wij op ons werk HP (ik zit in de ICT) en daar hebben we weinig problemen mee.

Voor de rest sluit ik mij aan bij bovenstaande opmerking mbt beeldschermkwaliteit en fotobewerking.

Apple beeldschermen zijn veel beter geschikt voor fotobewerking. Zelf heb ik daar geen ervaringen mee, sterker nog, ik heb er nog nooit mee gewerkt. Maar ik durf dat wel te zeggen nav ervaringen die ik ook lees. Echter heb je het dan meestal wel meteen over een andere prijsklasse.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ahaverkamp schreefCOLONApple beeldschermen zijn veel beter geschikt voor fotobewerking.
Ook hier is enige voorzichtigheid op z'n plaats :wink:
Voor zover ik weet (ik ben geen Applekenner, mijn voorkeur gaat uit naar de eindproducten van druiven) zijn er nog geen laptops van Apple specifiek voor beeldbewerking.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Deze link is eerder door Jan geplaatst: Rob Galbraith DPI: Revamped MacBook Pro line delivers top-notch display quality.

Maar dan praten we ondertussen niet meer over 500 euro... :wink:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Qua robuustheid: vraag de verkoper of je er even op mag gaan zitten :wink:

@Pieterr: Bedankt voor het doorgeven van de link :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Rtoller
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2006 20:35
WoonplaatsCOLON kampen

goede middag,
ik zou je niet adviseren om een ASPIRE laptop van ACER te kopen.
ondanks dat ACER een goed merk is. ASPIRE is de goedkope serie voor de gewone burger en in deze serie wordt er veel bespaard op matriaal dus ook kwaliteit.
als je een ACER koopt koop dan een Travelmate. deze zijn degelijker en kunnen veel meer hebben.
Canon eos350D 24-105 4.0 L 100mm IS USM MACRO L en de 55-200 USM
Anoniem 4

Een laptop is bijna per definitie ongeschikt voor beeldbewerking. Omdat een laptop compact, licht en mobiel moet zijn, zul je altijd compromissen moeten sluiten.
Voor beeldbewerking zijn essentieel een snelle processor, een top of the bill grafische kaart met veel geheugen, veel en snel intern geheugen, snelle harddisks en een perfect beeldscherm. Op welke punten worden in laptops de meeste compromissen gesloten: beeldscherm en grafische kaart (chips, meestal geen aparte kaart, maar opgenomen in moederbord). Dat is nou juist waar wij fotografen het meest waarde aan hechten als het om beeldbewerking gaat.

Gaat het alleen om het beter kunnen bekijken van foto’s en hier en daar een simpele uitsnede maken, dan kun je met vrijwel iedere laptop goed uit de voeten. Ook Thetered Shooting stelt geen echt hoge eisen aan een laptop, snelle datatransfer is hier het belangrijkst.
Voor internetten, emailen etc. maakt het al bijna helemaal niet hoe de kwaliteit van je laptop is.

Is er dan echt geen goede laptop voor beeldbewerking. Ja zeker, maar dan moet je wel een prijs willen betalen.
Binnenkort verwacht de Lenovo Thinkpad W701ds
http://www.maximumpc.com/article/news/l ... ecs_leaked

opvolger van de in augustus 2008 uitgebrachte W700 http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp

Dat is ‘m dan
http://news.lenovo.com/photo_display.cfm?photo_id=5212

Hier kun je de Lenovo Thinkpad W701ds naar wens configureren
http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/cont ... how-page=2

Mijn configuratie kwam hier op uit
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=162578[/img]

Iets boven het budget dat ik er voor beschikbaar wil stellen. :lol:
Een desktop met die specificaties is aanzienlijk goedkoper. Bovendien, als je een 24 inch beeldscherm gewend bent, valt beeldbewerken op 17 inch toch vies tegen.
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Ook ik zit in de ICT. Acer heeft veel consumer laptops die veel opties hebben. Meestal ook geschikte prijs. Mijn voorganger noemt de Lenovo al (eigenlijk de IBM Thinkpad lijn) zijn erg robust. Vooral de grootste klacht van Acer dat het scherm bij de scharnieren gaat scheuren, zie je bij de Lenovo's echt niet terug. (bij heel vaak open en dicht doen) Lenovo gebruikt metalen scharnieren, maar je betaald er ook wel voor.
Ik zou toch eerst naar een winkel gaan en je orienteren op de beeldkwaliteit die jij wilt. Neem eens wat foto's mee en kijk gewoon hoe ze worden weergegeven.
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

My two cents.....

Ik heb ook een Acer gehad en kan je zeggen dat ik nooit in mn leven meer een Acer hoef.
Service tot aan de deur zullen we maar zeggen. Als ie t doet, dan doet ie t. Als ie stuk is wordt je aan je lot over gelaten.

Op de service na krijg je idd veel voor weinig, maar dat is dan ook het enigste goede van Acer.

Mijn persoonlijke ervaring.... goedkoop = duurkoop bij Acer. Misschien wat andere opties raadplegen. Wellicht iets duurder, maar vele malen beter.
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
-Sarah-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 15:18
CONTACTCOLON

Ik werk met een MacBook Pro (laatste generatie) en ben hier erg tevreden mee. De MacBook is zeer snel zowel bij foto als film bewerking en het overbregen van foto en film gaat ook zeer snel. Daarnaast vind ik het besturingssysteem (en bijbehorende mogelijkheden) ideaal voor het gebruik met fotocamera's. Met windows is het toch allemaal meer gedoe naar mijn mening.

Naast mijn MacBook heb ik een Sony Vaio (4 maanden oud). Het is een fijne laptop die snel werkt maar kwa prestaties verslaat de MacBook mijn Vaio met gemak. De MacBook is veel sneller en het beeldscherm is veel geschikter voor het bewerken van foto's en film.
De Vaio heb ik als 2de laptop aangeschaft omdat ik student ben en ik de MacBook te duur vond om elke dag mee naar school te nemen. Hij gaat dan van hand tot hand omdat we veel in groepen samen werken en dat zag ik niet zo zitten.

Ik zou je absoluut een MacBook aanraden maar dan praten we zoals anderen ook al zeiden wel over een heel andere prijsklasse...

(Overigens; een MacBook of laptop kan kwa beeldscherm nooit dezelfde prestaties leveren als een iMac of ander beeldscherm dat echt geschikt is voor beeldbewerking)
[size=75]Canon EOS 7D | Canon PowerShot G7 | Canon EF-S 18-55mm/F3.5-5.6 II | EF 24-105mm f/4L IS USM l Tamron 28-75mm/F2.8 | Canon 70-200mm/F2.8L IS l Canon Speedlite 580EX | En kleinigheden...[/size]
Gebruikers-avatar
remcodb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 21:36
WoonplaatsCOLON monnickendam

humm,
(bijna) bij elk beter alternatief val je in een andere prijsklasse.
het is dus erg belangrijk wat je bestedingsruimte is.

ik heb een acer laptop met amd turion dualcore 1.9, 4mb geheugen.
het werkt bij mij goed en na 3 jaar nog steeds.
ik heb vaak grotere programma's tegelijk in gebruik (meestal photoshop cs3, lightroom en bridge) en ik heb zelden het idee dat ik telang moet wachten.

natuurlijk is sneller altijd beter, maar ik zou me eerder storen aan een 15 inch, beeldscherm. 17 lijkt mij toch echt het minimum om lekker te kunnen werken.

en aangezien je zeker een laptop wil is dit een beetje overbodig, maar ik vind het behoorlijk vervelend dat je bij een laptop het beeld naar voren en naar achter kunt bewegen, wat behoorlijk veel inpakt heb op de weergave van een foto. en zo veel minder goed kunt zeggen hoe hij op een andere monitor word weergegeven.

groetjes, remco
Canon 450d + 17-55 2.8.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ik volg dit topic met interesse, ben binnenkort ook toe aan wat anders.
En inderdaad, de goedkopere modellen (van welk merk dan ook) zullen ergens iets inleveren tov de duurdere.
Maar afgezien van de robuustheid mis ik in deze discussie eigenlijk of de beeldschermen nou zoveel beter zijn. Dat lijkt me toch het meest belangrijk in de discussie? En die kun je toch calibreren met een spyder?

groeten
Peter
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De meeste beeldschermen hebben een TN-panel en dat type is niet of nauwelijks te kalibreren.

Een PVA- of IPS-panel is daar wel geschikt voor.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heb dit hierboven niet allemaal gelezen, maar misschien kun je 'ns bij www.xxodd.nl gaan kijken. Daar kun je laptops naar wens samenstellen en het dus zo gek maken als je zelf wilt. Bovendien heeft de 15.4"-serie die ze hebben de optie van een mat scherm, lijkt me voor beeldbewerking ook geen gek idee. Kost je wel iets extra, vier tientjes geloof ik.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONDe meeste beeldschermen hebben een TN-panel en dat type is niet of nauwelijks te kalibreren.

Een PVA- of IPS-panel is daar wel geschikt voor.
zijn er dan laptops met een PVA danwel IPS panel?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ja, Lenovo.
En mogelijk de topmodellen van andere merken (voor zover ik weet).

Zie een paar berichten terug.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Wellicht is een Sony Vaio ook een optie?
Die zijn er ook in verschillende smaken/prijsklassen. Zelf heb ik, naast een desktop pc, de Vaio AR51J en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit erg goed is (een full hd 17" scherm).

Bovendien is de service van Sony echt geweldig: ik heb daar dus ervaring mee. Helaas ging na een half jaar mijn scherm kapot (verticale, gekleurde strepen). Dus contact opgenomen met Sony. De laptop werd woensdag gehaald door DHL, donderdagochtend om 08.00u een sms dat de laptop in Duitsland was gearriveerd en donderdag middag om 13.00 u een sms dat de laptop weer onderweg naar mij was. Vrijdagochtend om 11.00 u stond DHL voor de deur met mijn laptop!

Inmiddels gebruik ik mijn laptop al 3,5 jaar tot volle tevredenheid :) Mijn volgende laptop is zeker weer een Vaio!
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar