kerkbrug leiden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

ik heb hier een foto van de kerkbrug in leiden. gemaakt op zaterdagochtend in de mist en een oude foto filter eroverheen gedaan. wat vinden julllie ervan?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=161282[/img]

[Mod.break JvdH]Foto zichtbaar gemaakt (eerste spatie weg gehaald zoals sighthound al zei)
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Kleur van het filter doet wel oud aan - mss de hele foto er een beetje oud uit laten zien, tis nu wat strak/glad.

Mooie spiegeling in het water - gebouwen aan weerszijden vallen om of komt dat door ouderdom. :wink:
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

de gebouwen staan in het echt recht hoor. dat ze er hier scheef uitzien komt door de brug. deze staat in het midden scherp omhoog. als je in de stad loopt op de plek waar de foto is gemaakt, zien de gebouwen er ook zo scheef uit. dank je wel voor de tip om de foto iets minder glad te maken. ik ga er wat mee doen met de volgende foto. ik snap trouwens ook niet waarom mijn foto's niet willen openen.
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

De foto's plaatsen had je bijna goed, alleen nog de spatie ervoor en erna weg halen, dus strak tussen de tags.

Gezichtsbedrog of door je lens. Kun je achteraf misschien nog wat herstellen in photoshop o.i.d.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Bekend bruggetje. Spiegeling in het water is mooi!
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Goed gelukt en bewerkt, TOPPIE foto geworden.
Vroeger daar vaak over gelopen, toen er nog de MEAO (school) stond aan de kaasmarkt.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

Op zich een heel mooi plaatje, maar toch wat scheef.
Bij een spiegeling in water moet punten van het origineel en de spiegeling in een verticale lijn liggen, en dat doettie niet.
Perspectief is ontstaan omdat de camera naar beneden is gericht icm groothoek. Daarnaast had ik hem rechts wat meer ruimte gegeven.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groet Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar