Statief voor struiner

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bacteria
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2009 20:24
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben op zoek naar een hanteerbaar doch degelijk statief voor het wat langere struinwerk en die goed past in een Lowepro Pro Trekker tas. 't Is voornamelijk voor een 1dIII met Canon 24-105 of Sigma 12-24 en zo af en toe een Canon 300 f/4.0 + 1.4 ext. Max statiefgewicht mag zo tot de 2 kg en budget zo tot 250 EUR. Misschien heeft er iemand ervaring met iets want het aanbod is gigantisch en voordat ik er een goed idee van heb (lees: internet heb afgegoogled) zijn we alweer even verder.... Alvast bedankt voor evt tips! Grtn, Michael
Gebruikers-avatar
Sybren Sikma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2006 21:38
WoonplaatsCOLON Buren - Ameland

Heb je al eens aan een een been statief gedacht?
Ik heb zelf zo'n ding en dat bevalt me best.
Zelf struin ik ook heel veel en dan is een 1 been heel erg makkelijk.

Gr.
Sybren.
Ik heb niets meer te willen, ik geniet
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

ik had een mooie post getypt over een Feisol 3401. Helaas is die in de onstabiliteit van dit forum blijven hangen.. grrr :(
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Isis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2009 13:47
WoonplaatsCOLON Midden Brabant

Ik heb een oudje en die struint goed let er vooral op dat het stevig maar niet zwaar is.
Ik heb ooit een Silk gekocht.. doet prima dienst en hang ik gewoon aan mijn rugzak. Voor het zwaardere werk is ie vast te licht... maar voor die paar keer dat ik het gebruik is het goed genoeg.
Alles zien, maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
"Fotograferen is schrijven met licht", zei mijn docente fotografie.
Canon 300D en 7D simpele objectieven en Sigma 17-70 (2,8-4,0).
Gebruikers-avatar
ikke dus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2009 18:26
WoonplaatsCOLON tussen de struiken

Kijk ook eens naar de Velbon Pro serie.
IK heb de 530 die is van carbon, is lekker licht en heeft tot nu toe geen problemen met een EF 500L.
Statief is zonder kop, dus je kunt er een kop naar keuze op zetten.
Dit statief zit ook onder je butget.

Succes er mee.
Op zoek naar mijn 2de perfecte foto. De eerste is mislukt.
Gebruikers-avatar
bacteria
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2009 20:24
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips! Ik ga me dan eens verdiepen in die Feisol en Velbon Pro exemplaren. Eenpoot is helaas geen optie want gebruik het statief veelal voor landschappen en gebruik daarvoor nog wel eens de nodige lange sluitertijden :-) Grtn, Michael
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Hoi, ik raad je de FEISOL zeker aan, hele degelijke statieven, en hun service is ook top :P
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Nice die feisol site!!! Heb al een leuke gevonden... Alleen een klein vraagje.. Krijg je daar ook een manfrotto kop op of moet ik die er nog bij rekenen bij de prijs? Heb nu een manfrotto statief met 3 weg kop, maar die kop wil ik dus graag overplaatsen op die feisol statief eventueel... Kan dat dan of moet ik er nog een Feisol kop zelf bij kopen?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik heb zelf een manfrotto ballhead gehad, en op mijn feisol gebruikt, dus ik ga er van uit, dat die 3 weg kop er ook op past :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar