Danielle (22) Rate my picture!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
coolwithoutairco
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2010 08:21
WoonplaatsCOLON Rotterdam

1

Afbeelding


2

Afbeelding

3

Afbeelding


alvast bedankt!


groet

Danny :wink:
make a picture make a memory for life....
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

na twee keer kijken, goed kijken, en nog eens.. vind ik twee wel fraai..
drie valt af vanwege de niet natuurlijke kleurtinten, creativiteit wel apart..
bij 1 vind ik het zwoele wel aanspreken alleen de extreme make-up (wat wwaarschijnlijk weloverwogen is gekoezen) vind ik niet zo..

nee, twee vind ik gaaf.. vooral de ogen pakken mij.. hde schaduw is jammer, maar je kan niet alles hebben haha..

ogen van model zijn geweldig, daar zou veel meer uit te halen zijn..

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Navigator

Na 1 keer kijken is en blijven het voor mij verschrikkelijke platen.........

Peter
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Navigator schreefCOLONNa 1 keer kijken is en blijven het voor mij verschrikkelijke platen.........

Peter
Ik vind niet dat je iemand zo moet gaan aanspreken op zijn of haar fotos, of het nu wel of niet mooie platen zijn, je moet kritiek kunnen geven in een constructieve zin en niet gewoon bot zeggen dat je het verschrikkelijke foto's vind.
Geef dan aan waarom, wat je als verbeter punten ziet en hoe het evt anders zou kunnen.
Dit is 1 van de redenen dat ik niet veel foto's post hier, puur om het feit dat ik dit soort reacties belachelijk vind.

Heb respect voor elkaar en iedereen moet kunnen leren en groeien. Dat jij alles al kunt en weet wil niet zeggen dat een ander al op jou niveau zit. En met dit soort commentaar komt niemand verder.
Maar dat is puur mijn mening. En nu weer terug naar de foto's......

Foto 2 is mijn favoriet, de ogen komen heel mooi uit, de schaduw is misschien technisch niet erg mooi maar op zich is dat soms best een aanvulling. Foto 2 is in mijn optiek de leukste foto. 1 en 3 vind ik minder, gezien de compo, kleur en ruis.

groetjes Wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Navigator

@ Wilco, als je mijn commentaren een beetje kent weet je dat ik MEESTAL aangeef wat ik dan zo adembenemend of verschrikkelijk vindt. Dat ik dat nu niet doe heeft er mede mee te maken dat ik geen idee heb waar de maker heen wil c.q. heen had gewild. Platen worden zonder commentaar of inleiding geplaatst. Geen idee naar "de idee" dus (wat mij betreft).

Peter
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Ik vind de kleuren erg fel, maar dat lijkt me ook de bedoeling geweest. Bij de eerste 2 foto's is het erg jammer van de schaduw bij de schouders. Je gaat er op letten als je er langer naar kijkt.
Bij de eerste mis ik net een stukje van de bril. Deze foto spreekt mij het meeste aan.
De 2e foto vind ik technisch het beste gelukt, maar die blik van het model is bij de eerste weer mooier.
Ik vind bij de 3e de kleuren te veel naar voren komen, waardoor er het lijkt dat deze te ver doorkomen. Hier zie je weer geen schaduweffect als de eerste 2 op.
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

@ Peter

Ja dat klopt dat weet ik van jou, maar of iemand die nieuw is hier dat ook weet, of iemand die hier af en toe meeleest dat weet, denk het niet. En het is ook niet alleen een opmerking tegen jou maar het stoorde me eigenlijk bij meerderen en het helpt de sfeer op eos een beetje om zeep en dat is zo jammer want dan kun je beter op zoom gaan zitten want dan bereiken we hun niveau soms.

Maar moet je wel gelijk geven dat het zonder verdere info is, en dat is bij deze foto's inderdaad niet erg handig, eigenlijk in het algemeen niet handig. Zouden eigenlijk richtlijnen voor moeten komen zodat dit soort onduidelijkheid vermeden kan worden.

Dus @peter, het is niet om je aan te vallen en hoop dat we geen scheve gezichten hebben, maar het was even voor mij een punt dat ik wou maken in het algemeen. Verder ben ik het wel met je eens i.v.m. de karige informatie van de TS.

groetjes Wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

de 2de vind ik heel erg mooi.
de eerste iets te veel kleur naar mijn smaak en bij de 3de vind ik de kleurzweem niet zo, maar 2 is een toppertje.
coolwithoutairco
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2010 08:21
WoonplaatsCOLON Rotterdam

thnx voor de berichten en wat je zegt wat niet goed is kan je verbeteren..

gr

danny
make a picture make a memory for life....
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik vind het geen prettige of mooie foto's. Ik snap ook niet wat de bedoeling er van was ?? Als het de bedoeling was om te kijken hoe hard je flitsers konden flitsen is dat gelukt :wink: Ze zijn erg hard belicht.Als het de bedoeling was om te kijken wat voor kleurtoningen er allemaal bestaan is dat ook gelukt, maar niet echt geslaagd :wink:
Als het je bedoeling was om te kijken welke kleuren make up er bestaan is dat ook gelukt. Hoe je het op moet brengen dan weer niet :wink:
Als je dus het een en ander wilde proberen staan ze hier dus sowieso verkeerd en was testcase een betere plek geweest.
Tja, Als glamour/model foto's niet zo fraai dus......

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Danny.

Zal ik dan maar de buitbeen zijn :P

Mijn spreken de foto's wel wat aan!
Maar toch wel wat puntjes!

Foto1)
De uitsnede vindt ik hier goed gedaan.
Maar de fltis vindt ik wel erg hard. dat is wel zonde!
Verder vindt ik het een mooie plaat!

Foto2)
Ja heel erg mooi!
Niks mis mee!

Foto3)
Ook hier houdt ik wel van!
De kleuren zweem vindt ik wel mooi over de foto!
En de positie van het model en de uitsnede vindt ik ook mooi!

Gr Dimitri
iivvvii
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2009 20:52

In fotografie heb je concept en techniek. Op dit forum wordt vooral erg gelet op techniek en veel minder op concept heb ik wel is het idee. Technisch kunnen de foto's beter, maar conceptueel vind ik ze goed. Beter dan menig andere, technisch betere, foto's op dit forum.
Navigator

iivvvii schreefCOLONIn fotografie heb je concept en techniek. Op dit forum wordt vooral erg gelet op techniek en veel minder op concept heb ik wel is het idee.
Daar zou je best is gelijk in kunnen hebben. Toch ben ik dan benieuwd naar het conceptuele in deze platen.
St2003
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 09:07
WoonplaatsCOLON Amstelveen

Ik ga ook maar lekker een buitenbeentje zijn net als hierboven!

Ik vind het namelijk wel mooie foto's oke misschien iets te hard geflits maar voor de rest zeker wel de moeite waard!!

Ook de kleuren komen erg mooi over vind ik!

Alleen foto 3 vind ik een beetje korrelig....

Voor de rest aparte foto's ga zo door :D
[img]http://members.lycos.nl/sanderfoto/Banner/bannerfoto.jpg[/img]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik vind het ook geen mooie platen.

Het concept is leuk, en het begin is er. Maar de toegepaste techniek deugt niet. Ik krijg hier heel sterk het gevoel dat iemand wil rennen voordat hij überhaupt kan lopen. Waarschijnlijk wat voorbeelden gezien in een glossy of op de Doorhof website en gedacht: "Dat wil ik ook kunnen". Daar is niets mis mee, maar zet de foto's dan niet in showcase, maar in testcase.

De (te) harde belichting is een persoonlijke keuze, en kan in sommige gevalen mooi zijn. Echter, bij deze foto's heeft het geresulteerd in harde slagschaduwen en glimmers op de lippenstift. Wat het doel van foto #3 in deze serie is ontgaat mij kompleet. Hij past niet bij de eerste twee vanwege de stijl, de kleur, de kompleet afwijkende scherptediepte, de (toegevoegde?) ruis en de kleurverzadiging.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
coolwithoutairco
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2010 08:21
WoonplaatsCOLON Rotterdam

ola,

Ik heb samen met Danielle besproken wat wil jij, ze gaf aan ik wel super veel makeup op en dat de kleuren eruit springen en een beetje overbelicht vond ze wel mooi..alles moest overdreven uitgebeeld worden, daarom is er wat te hard geflitst...


in iedergeval bedankt voor de positieve en negatieve post daarmee kan ik verder bouwen..

gr

Danny
make a picture make a memory for life....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar