No1 orgineel met flitser
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158059[/img]
No2 met flitser maar dan dokerder gemaakt
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158060[/img]
ben benieuwd wat ik kan verbeteren
nog maar eens een test met Yvonne
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
- dutchy
- Donateur
- BerichtenCOLON 522
- GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
- WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
- CONTACTCOLON
Ik ga met kees mee.
de eerste is volgens mij iets te licht geworden, totaal andere huidskleur als de 2e.
*edit*
Oh zie nu pas dat ie bewerkt is.... is nog vroeg...
Maar de 2e is qua kleur duidelijk beter dan de eerste.
Iets vriendelijkere blik mag van mij ook wel.
de eerste is volgens mij iets te licht geworden, totaal andere huidskleur als de 2e.
*edit*
Oh zie nu pas dat ie bewerkt is.... is nog vroeg...
Maar de 2e is qua kleur duidelijk beter dan de eerste.
Iets vriendelijkere blik mag van mij ook wel.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super
http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik vind het moeilijk om iets over deze foto's te zeggen.
Ik kan er namelijk heel veel over zeggen maar heb het idee dat je dan nog niet weet waar je moet beginnen.
Het is ietwat lastig om te zeggen wat je kunt verbeteren als we uit moeten gaan van de foto. Het zou makkelijk zijn geweest als jij ook had verteld hoe je de foto had gemaakt.
Mijn eerste indruk als ik de foto zie is dat er veel te veel licht is. En dat het licht ook veel te hard is. Afhankelijk van welke sfeer je neer wilt zetten moet je sturen met je licht. Kijk eens bijvoorbeeld naar dit schilderij van Vermeer
Ook hier is gebruik gemaakt van een enkele lichtbron, maar dan wel van opzij. Hier staat de lichtbron aan de linkerkant. Daardoor krijg je al meer sfeer dan in de frontaal gefiltste foto die jij hebt gemaakt.
Flitsen is licht maken daar waar het niet is. En dat wil niet zeggen overal. Mensen worden beinvloed door het licht, maar ook door de afwezigheid ervan. Delen verlichen en delen in de schaduw laten. Dus niet plat van voren. Het kan wel, bijna schaduwloos footgraferen, maar dan moet je misschien gaan denken om de foto's met een grotere lichtbron zoals een softbox te maken. Of de flitser via de muur of plafond of een stuk piepschuim te laten reflecteren.
Ik kan er namelijk heel veel over zeggen maar heb het idee dat je dan nog niet weet waar je moet beginnen.
Het is ietwat lastig om te zeggen wat je kunt verbeteren als we uit moeten gaan van de foto. Het zou makkelijk zijn geweest als jij ook had verteld hoe je de foto had gemaakt.
Mijn eerste indruk als ik de foto zie is dat er veel te veel licht is. En dat het licht ook veel te hard is. Afhankelijk van welke sfeer je neer wilt zetten moet je sturen met je licht. Kijk eens bijvoorbeeld naar dit schilderij van Vermeer
Ook hier is gebruik gemaakt van een enkele lichtbron, maar dan wel van opzij. Hier staat de lichtbron aan de linkerkant. Daardoor krijg je al meer sfeer dan in de frontaal gefiltste foto die jij hebt gemaakt.
Flitsen is licht maken daar waar het niet is. En dat wil niet zeggen overal. Mensen worden beinvloed door het licht, maar ook door de afwezigheid ervan. Delen verlichen en delen in de schaduw laten. Dus niet plat van voren. Het kan wel, bijna schaduwloos footgraferen, maar dan moet je misschien gaan denken om de foto's met een grotere lichtbron zoals een softbox te maken. Of de flitser via de muur of plafond of een stuk piepschuim te laten reflecteren.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
- Digities
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
- WoonplaatsCOLON Apeldoorn
- CONTACTCOLON
Ben het wel eens met m'n voorgangers.
De 2e foto is al beter, maar je kunt aan de 'springhaartjes' boven op het hoofd zien dat er nogal veel en hard licht is gebruikt.
Let ook op de achtergrond. Als je wat van de onderkant afsnijdt, is het opengesprongen knoopje niet meer in beeld en ben je gelijk die storende witte rand rechtsonder kwijt.
Gewoon nog een keer doen, flitser op het plafond richten en zoeken naar een meer egale achtergrond, en het model niet te dicht voor die achtergrond zetten en zo langzaam verder opbouwen.
Succes!
De 2e foto is al beter, maar je kunt aan de 'springhaartjes' boven op het hoofd zien dat er nogal veel en hard licht is gebruikt.
Let ook op de achtergrond. Als je wat van de onderkant afsnijdt, is het opengesprongen knoopje niet meer in beeld en ben je gelijk die storende witte rand rechtsonder kwijt.
Gewoon nog een keer doen, flitser op het plafond richten en zoeken naar een meer egale achtergrond, en het model niet te dicht voor die achtergrond zetten en zo langzaam verder opbouwen.
Succes!
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX