nog maar eens een test met Yvonne

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

No1 orgineel met flitser
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158059[/img]
No2 met flitser maar dan dokerder gemaakt
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158060[/img]

ben benieuwd wat ik kan verbeteren
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hallo,

wat ik zo op het eerste oog zie is dat die zwarte rand haar hoofd overmidden snijd.

groet kees
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ik ga met kees mee.
de eerste is volgens mij iets te licht geworden, totaal andere huidskleur als de 2e.


*edit*
Oh zie nu pas dat ie bewerkt is.... is nog vroeg...
Maar de 2e is qua kleur duidelijk beter dan de eerste.
Iets vriendelijkere blik mag van mij ook wel.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind het moeilijk om iets over deze foto's te zeggen.

Ik kan er namelijk heel veel over zeggen maar heb het idee dat je dan nog niet weet waar je moet beginnen.

Het is ietwat lastig om te zeggen wat je kunt verbeteren als we uit moeten gaan van de foto. Het zou makkelijk zijn geweest als jij ook had verteld hoe je de foto had gemaakt.

Mijn eerste indruk als ik de foto zie is dat er veel te veel licht is. En dat het licht ook veel te hard is. Afhankelijk van welke sfeer je neer wilt zetten moet je sturen met je licht. Kijk eens bijvoorbeeld naar dit schilderij van Vermeer

Afbeelding

Ook hier is gebruik gemaakt van een enkele lichtbron, maar dan wel van opzij. Hier staat de lichtbron aan de linkerkant. Daardoor krijg je al meer sfeer dan in de frontaal gefiltste foto die jij hebt gemaakt.

Flitsen is licht maken daar waar het niet is. En dat wil niet zeggen overal. Mensen worden beinvloed door het licht, maar ook door de afwezigheid ervan. Delen verlichen en delen in de schaduw laten. Dus niet plat van voren. Het kan wel, bijna schaduwloos footgraferen, maar dan moet je misschien gaan denken om de foto's met een grotere lichtbron zoals een softbox te maken. Of de flitser via de muur of plafond of een stuk piepschuim te laten reflecteren.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ben het wel eens met m'n voorgangers.
De 2e foto is al beter, maar je kunt aan de 'springhaartjes' boven op het hoofd zien dat er nogal veel en hard licht is gebruikt.
Let ook op de achtergrond. Als je wat van de onderkant afsnijdt, is het opengesprongen knoopje niet meer in beeld en ben je gelijk die storende witte rand rechtsonder kwijt.

Gewoon nog een keer doen, flitser op het plafond richten en zoeken naar een meer egale achtergrond, en het model niet te dicht voor die achtergrond zetten en zo langzaam verder opbouwen.

Succes!
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar