Amy@PiaR-Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Vandaag een extreme visagie sessie gepland met Romy. Ook wat andere thema's voorbereid en uitgevoerd.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 en omdat de details op de webversie wel erg wegvallen, heb ik ook een crop gemaakt. Mijn voorkeur gaat echter naar de volledige versie
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Krachtige serie om te zien. Waar heb je de plaatjes gemaakt ?
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Mooie foto's.

Heb alleen wel het idee dat ik naar een man kijk op de laatste 2 foto's :roll:
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Gedurfde serie :)
Wel heel fraai gedaan. Mijn voorkeur gaat ook uit naar 2 ipv 3.
Achtergrond misschien een beetje meer blurren?

Bij foto 5 lijkt ze er wel een beetje 'ingeshopt'.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
w corte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 10:36
CONTACTCOLON

Voorop gesteld dat het er zeer mooi uit ziet allemaal, kan ik er niet de vinger opleggen of de foto's op locatie zo tot stand zijn gekomen of niet.

Zou maar zo voor een diascherm of iets kunnen staan wat mij betreft op foto 4 en 5.

Krijg absoluut niet het idee naar een man te kijken. Gewoon een stoere blik anders niet.
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Moet zeggen, ge-wel-dig-e fotos......... Super mooie visagie, sublieme houdingen en uiterst krachtig model.
Alleen weet ik niet of dit zoals mijn voorganger ook al zei voor een scherm is geschoten, er later in is geshopt of dat het chroma-key is. Maar toch mijn uiterste complimenten voor de fotos. Wou dat ik iemand had die zo mijn modellen kon voorzien van make-up.

groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

wilco7555 schreefCOLONMoet zeggen, ge-wel-dig-e fotos......... Super mooie visagie, sublieme houdingen en uiterst krachtig model.
Alleen weet ik niet of dit zoals mijn voorganger ook al zei voor een scherm is geschoten, er later in is geshopt of dat het chroma-key is. Maar toch mijn uiterste complimenten voor de fotos. Wou dat ik iemand had die zo mijn modellen kon voorzien van make-up.

groetjes wilco
Ik beschouw het als een compliment dat men twijfelt of het geshopt is. Het is geshopt. Ik heb hier het nieuwe freemask systeem van Hensel gebruikt. Je maakt zo op een simpele manier onwijs gedetailleerde vrijstaande opnamen. Zelfs een enkele haar wordt gemaskeerd. Ook door vloeistoffen en doeken heen. Echt geniaal. Dat geeft een zee aan nieuwe mogelijkheden. Sowieso op het gebied van reclame en produktfotografie, maar ook op het gebied van fantasyshoots. Op internet valt de enorme detailering van het masker niet eens te zien, maar echt een losse haar staat er nog op.
De eerste is overigens een gewone opname, alleen een filter gebruikt en de visagie weer teruggehaald zoals die aangebracht was.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Prachtig gedaan...
Ik ben even aan het googlen gegaan voor die Hensel FreeMask systeem...
http://www.youtube.com/watch?v=lrWFOLzy4sI hier kan je zien hoe het in zijn werk gaat... Alleen heb ik dan nog een vraagje erbij... Kan je dat ook voor elkaar krijgen met een andere flitsset dan die van Hensel? Het lijkt erop dat je 2 kanalen moet gaan gebruiken die na elkaar afgevuurd moeten worden. Ik heb niet veel verstand van studio fotografie, maar dit is toch vrij lastig voor elkaar te krijgen of niet?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Super gaaf gedaan. Vooral nummer 1 heeft mijn voorkeur (portret he!) :D
Nummer 2 en 3 hebben een lekker sfeertje.

Gr,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLONPrachtig gedaan...
Ik ben even aan het googlen gegaan voor die Hensel FreeMask systeem...
http://www.youtube.com/watch?v=lrWFOLzy4sI hier kan je zien hoe het in zijn werk gaat... Alleen heb ik dan nog een vraagje erbij... Kan je dat ook voor elkaar krijgen met een andere flitsset dan die van Hensel? Het lijkt erop dat je 2 kanalen moet gaan gebruiken die na elkaar afgevuurd moeten worden. Ik heb niet veel verstand van studio fotografie, maar dit is toch vrij lastig voor elkaar te krijgen of niet?
Voor zover ik weet heeft alleen Hensel dit. Je hebt een aparte flitser nodig en een aparte zender. De zender geeft heel snel achterelkaar twee pulsen af. Op de eerste puls gaan de gewone flitsers af, maar de freemask flitsers niet. Op de 2e puls gaan de freemaskflitsers af en de gewone flitsers zijn dan uiteraard nog niet opgeladen en gaan dus niet af. De korte tijd tussen de flitsen is heel belangrijk, omdat er geen bewegingsverschil moet zitten tussen de twee opnamen. Zelf werk je natuurlijk op statief, maar het model/onderwerp moet ook zo stil mogelijk staan. Nu heb je 2 opnamen die elkaars negatief zijn. Op de 1 de vorogrond verlicht op de andere de achtergrond. Dit gebruik je dan om in 8 eenvoudige stappen een masker te maken. Verbluffend hoe goed en precies dit werkt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar