YY flitser via draad aansturen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hallo
Ik heb via Deal extreme een flitser gekocht. Deze wil ik als extra licht gaan gebruiken in mijn studiosetje. Daarom heb ik er een infrared trigger bij gekocht.
Dit werkt prima.

Nu heb ik woensdag een buiten shoot waarbij ik licht wil creeeren met die extra flitser. Nu is er 1 groot probleem hij kan niet op mijn camera omdat die iets van 70 volt uitstoot.

Ik kan hem alleen triggeren met licht maar ik wil alleen die lamp gebruiken.

Er zit ook een jacket ingang op, maar ik weet dus niet of die niet dan ook 70 volt uitstoot naar mijn camera. Dus de vraag is eigenlijk kan ik veilig proberen of het werkt? of kan het ook mij mijn camera kosten? Dus geeft het via kabel nooit stroom af? of kan ik dat op een manier meten? of gebruikt iemand dit wel eens zoals ik het wil?

De kabel heb ik al wel denk ik, maar durf het niet te proberen, als die 70 volt uitstoot is de camera stuk.

Hier een link naar de flitser: advertentie DX

Groet Niels
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Heb ik zo'n moeilijke vraag gesteld? Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier het antwoord heeft.

Heb de post wat aangepast zo wordt die duidelijker denk ik.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wat voor flitser heb je gekocht?
Heb je een infrared Trigger of reciever gekocht?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Heeft een 350D een terminal sync jacket? Ik dacht 't niet eigenlijk, maar als die er wel een heeft moet je even in 't boekje kijken wat er staat bij het gebruik van externe non-EOS compatible flitsers. Zit er op de 350D geen terminal sync jacket, dan kun je sowieso niets met zo'n kabeltje.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Die zit inderdaad niet op een 350D dus zou je een hot-shoe adapter moeten hebben, enkel snap ik dat dan niet van de Infrared trigger...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Heb je de vraag ook bij Dealextreme gesteld?
Ik heb ik het verleden bij vragen goede antwoorden ontvangen.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

bmvduin schreefCOLONDie zit inderdaad niet op een 350D dus zou je een hot-shoe adapter moeten hebben, enkel snap ik dat dan niet van de Infrared trigger...
Tsja, dat is niet helemaal een helder verhaal inderdaad :lol:. Ik was er van uit gegaan dat TS de gekochte flitsert middels een kabel aan zijn camera wilde knopen.

Anyway, aansluiten met behulp van een draad via een blokje op de hotshoe is in dit geval vragen om problemen. Die dingen zijn meestal niet meer dan een stukje aluminium met een paar connectortjes en contactpunten er op, elektrisch past dat niets aan. Of je moet een Wein SafeSync gebruiken (maar die konden wel eens meer kosten dan de flitser in dit geval :)).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Draadloos aansturen is in ieder geval de veiligste oplssing, bij Dealextrem verkopen ze daar goede spullen voor. Ook kun je bij Martijn terecht, hij bied ook altijd snelle service en je sponsoord direct het forum.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Er zit een uitgang op mijn draadloze aansturing van mijn flitsset. Maar ik wil graag alleen die ene lamp op afstand gebruiken! Dat kan dus alleen met een draad met de spullen die ik heb!
Want zonder draad kan die alleen aangestuurd worden met een andere flitser. en dat wil ik niet, want ik wil 1 spot lichtje bij de zon plaatsen!

Dus ik wilde hem eigenlijk met een kabel doen. Die vanaf mijn radio trigger naar de flitser kan. Maar dan moet de flitser even geen 70volt eruit gooien.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, je hebt dus een radiotrigger, waarom gebruik je dan niet een radio receiver :?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

omdat mijn radio trigger op 230V gaat, en ik buiten werk, en dus geen stroom aanwezig heb. Anders had ik ook 1 lamp van de flitsset mee kunnen nemen. Misschien moet ik toch eens gaan sparen voor een acuu pack, of een canon flitser.
Ik wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven en het doen met de spullen die ik heb. Het is maar een tussendoor shootje, die met het smelten van de sneeuw nu waarschijnlijk niet doorgaat.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Een alternatief :
Ik begrijp dat je nog een betrouwbare flitser hebt, om die Sunpack aan te sturen.
Wellicht kan je die andere flitser een kwart slag draaien richting de Sunpack, en met een opgerold stuk zwaar papier om de flitskop zorgen dat de stuurflits niet op het onderwerp komt ??
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nagtie schreefCOLONomdat mijn radio trigger op 230V gaat, en ik buiten werk, en dus geen stroom aanwezig heb. Anders had ik ook 1 lamp van de flitsset mee kunnen nemen. Misschien moet ik toch eens gaan sparen voor een acuu pack, of een canon flitser.
Ik wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven en het doen met de spullen die ik heb. Het is maar een tussendoor shootje, die met het smelten van de sneeuw nu waarschijnlijk niet doorgaat.
heb je al aan zoiets gedacht, een draadloze flash trigger die op battarijen werkt.

http://www.aq4u.nl/catalog/product_info ... cts_id=189
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Jah daar heb ik aangedacht, maar ik wil het doen met de spullen die ik heb! En dus geen kosten maken. Ik heb namelijk verder niks aan die trigger, omdat ik bijna altijd in de studio werk.

De sunpak is mijn betrouwbare flitser, maar idd kan ik zo de YY aansturen. Helaas is de Sunpak niet met een trigger aan te sturen.. Waarom niet snap ik ook niet, maar het werkt gewoon niet!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar